Είμαι άρρωστος
Δ΄ τάξη

 

ΜΙΚΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΣ: Είμαι άρρωστος. Δραστηριότητες φιλαναγνωσίας Δ΄ δημοτικού.
Στόχοι: η καλλιέργεια προφορικού λόγου, η ορθογραφία, η προστακτική, η γραφή ΤΟP10, η καλλιέργεια ενσυναίσθησης κλπ.



Παιδιά, ας διασκεδάσουμε και λίγο. Στο παρακάτω βίντεο θα δούμε τον Μικρό Νικόλα, επεισόδιο "Είμαι άρρωστος".

  

  • Ο Νικόλας κάνει τον άρρωστο. Εσύ τον έχεις κάνει ποτέ; Με επιτυχία;

  • Και μετά έκανε ένα σωρό ζημιές. Εσύ τι ζημιές έχεις κάνει;

  • Και πόσο βαριέται!!!! Εσύ τι κάνεις συνήθως όταν βαριέσαι;

  • Τελικά όμως ήταν άτυχος. Γιατί;

  • Ο Νικόλας είπε ένα ψέμα, αλλά την πλήρωσε ακριβά. Πώς;

  • Εσύ την έχεις πατήσει ποτέ;

ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ

1. Ο Αλσέστ έγραψε στο παρακάτω κείμενο τα λόγια του Νικόλα και της μαμάς του. Έχει κάνει λάθη όμως. Γράψε σωστά το κείμενο στο πρόχειρο με ωραία γράμματα. (Βγάλε φωτό)

Στόχος η ορθογραφία.

Νικόλα, ακόμα στο κρεβάτι είσαι παιδάκι μου. Θ’ αργίσεις. Είδες τη ώρα είναι.

Δεν αισθάνομε καθόλου καλά μαμά. Νιώθω σαν εκείνη την μέρα που ο μπαμπάς μου έδωσε να φάω θαλασινά.

Τι. Σου έρχετε εμετός; Γουργουρίζει η κηλιά σου; Ανακατέβεται το στομάχι σου; Καλά θα ειδοπηίσω το γιατρό.

2. Ο γιατρός έδωσε κάποιες εντολές στον Νικόλα. Συμπλήρωσε τα κενά και ξαναγράψε τις προτάσεις στο πρόχειρο βάζοντας τα ρήματα των παρενθέσεων στο β′ πληθυντικό πρόσωπο της προστακτικής του αορίστου. (Βγάλε φωτό)

Στόχος η προστακτική.

- ………………… τη γλώσσα σας και ……………. «Ααααα!». (βγάζω, λέω)
-
……………………. στο κρεβάτι. (ξαπλώνω)
- ………………………. δίαιτα. (κάνω)
-  ………………………. στο κρεβάτι σήμερα. (μένω)
- …………………… μουρουνέλαιο. (πίνω)
-  ………………………. και όλα θα πάνε καλά. (ξεκουράζομαι)

3. Στο παρακάτω πλαίσιο υπάρχουν κάποιες προστακτικές. Άλλες είναι σωστές και άλλες λάθος. Αντίγραψε τις σωστές στο πρόχειρο και αιτιολόγησε γιατί η καθεμία γράφεται έτσι. (Βγάλε φωτό)

Στόχος η ορθογραφία της προστακτικής.  

βήδωσε – βίδωσε

ακουμπήστε – ακουμπείστε ανεβήτε-ανεβείτε
χτενιστείτε - χτενειστίτε δανίσου - δανείσου άπλοσαι - άπλωσε
 

π.χ. Βίδωσε: γράφεται με ι. γιατί βγαίνει από τη βίδα και με ω, γιατί βγαίνει από ρήμα που τελειώνει σε -ωνω.

4. Ο Νικόλας έμεινε σπίτι και βαριέται. Εσείς βαριέστε; Ναι; Τότε σας αφιερώνω το παρακάτω τραγούδι:

 

Φτιάξτε το ΤΟΡ 10 των πραγμάτων που βαριέστε. Βάλτε τίτλο "ΤΟΡ 10 ΒΑΡΕΜΑΡΑΣ ΜΟΥ". Παιδιά να ξέρετε ότι συνήθως ένα  ΤΟΡ 10 γράφεται σε μορφή λίστας ξεκινώντας από το 10 και φτάνοντας στο 1, όπου στο 1 είναι το πιο σημαντικό πράγμα του ΤΟΠ10. Επίσης γράφεται με ονοματικές προτάσεις, δηλ. τίτλους χωρίς ρήματα και μια μικρή επεξήγηση δίπλα. Δείτε παρακάτω το δικό μου ΤΟΡ 10 ΒΑΡΕΜΑΡΑΣ. (Βγάλτε φωτό)

Στόχος η παραγωγή γραπτού λόγου - γραφή λίστας ΤΟΡ10.

 

"ΤΟΡ 10 ΒΑΡΕΜΑΡΑΣ ΜΟΥ"

10. Το πότισμα των λουλουδιών: Δεν ξέρω πώς, αλλά πάντα μου ξεχειλίζουν οι γλάστρες και μετά αναγκάζομαι να σφουγγαρίζω και το μπαλκόνι.

9. Το φτιάξιμο της ντουλάπας: Το να βάζω μέσα τα χειμωνιάτικα και να βγάζω τα καλοκαιρινά ή το αντίθετο δε μου αρέσει καθόλου.

8. Το πλύσιμο των δοντιών: Το βαριέμαι πολύ, αλλά το κάνω καθημερινά για να μην υποφέρω αργότερα.

7. Το μαγείρεμα: Θα ήθελα να είχα έναν σεφ να μου μαγειρεύει κάθε μέρα, αλλά αφού δεν τον έχω, αναγκάζομαι και το κάνω.

6. Η αναμονή στον γιατρό: Πολύ άσχημο πράγμα. Να σου κλείνει ραντεβού στις 5:00 και τελικά να σε δέχεται στις 7:00. Ούτε στον εχθρό μου!

5. Το άπλωμα των ρούχων: Το όνειρό μου είναι να πάρω ένα στεγνωτήριο, χιχι!

4. Η αναμονή στο σούπερ μάρκετ: Να περιμένεις στην ουρά του ταμείου, χωρίς να μπορείς να κάνεις κάτι άλλο; Και να έρχεται και κάποιος αγενής να μπαίνει μπροστά σου; Απαίσιο!

3. Η αναμονή στο δίκτυο της Wind: Τους παίρνεις να μάθεις πληροφορίες, σε αφήνουν πέντε ώρες να περιμένεις και πρέπει να πληρώσεις και την κλήση! Πφ!

2. Το βάψιμο των νυχιών: Τα βάφεις και σε δυο μέρες χαλάνε και πρέπει να τα ξεβάψεις για να τα ξαναβάψεις! Απαπαπα!

1. Το σιδέρωμα των ρούχων: Το χειρότερό μου! Θα έκανα τα πάντα για να το αποφύγω.

 

 

 

Δείτε στο παρακάτω βίντεο το ΤΟΡ10 των πραγμάτων που ίσως δεν έχετε ξαναδεί ποτέ στη ζωή σας.

 

5. Για να μην βαριέστε ελάτε να κάνουμε μία έκθεση φωτογραφίας με θέμα τα λουλούδια. Τραβήξτε 5-6 φωτογραφίες λουλουδιών, διαλέξτε την καλύτερη και στείλτε τη με όποιον τρόπο θέλετε. Συνοδέψτε τη φωτογραφία που θα μου στείλετε τελικά με μία λεζάντα.

Στόχος η καλλιτεχνική παιδεία.

 

6. Ο Ζοφρουά, ο φίλος του Νικόλα, έχει ένα μεγάλο ντουλάπι με 24 συρτάρια. Σε κάθε συρτάρι έχει βάλει 53 αυτοκινητάκια. Πόσα αυτοκινητάκια έχει συνολικά ο Ζοφρουά; Λύσε το πρόβλημα με πίνακα, λύση, απάντηση. Η πράξη να γίνει με κουτάκια.  (Βγάλε φωτό)

7. Γράψε το δεκαδικό ανάπτυγμα του αριθμού 145,356. (Βγάλε φωτό)

8. Να γραφτούν οι παρακάτω αριθμοί ως δεκαδικοί. (Βγάλε φωτό) : 

8 ακέραιος και 5 δέκατα =
46 ακέραιος και 2 εκατοστά =
5 ακέραιος και 126 χιλιοστά =
180 ακέραιος και 3 χιλιοστά =
75 εκατοστά =
6 χιλιοστά =

9. Δες το βίντεο και φτιάξε τον μονόκερο ή τον πύραυλο. (Βγάλε φωτό)

           

 

 

10. Παιδιά ο κ. Χρήστος της Πληροφορικής σας παρουσιάζει δύο 2 διασκεδαστικές σελίδες που ασχολούνται με φωνή στον υπολογιστή.  Η πρώτη είναι το ttsdemo, όπου μπορείτε να μετατρέψετε ό,τι πληκτρολογήσετε σε φωνή από τον υπολογιστή.

Στο Blabberize μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιαδήποτε φωτογραφία θέλετε και να κάνετε το στόμα να κινείται λέγοντας λόγια που θα ηχογραφήσετε. Προϋπόθεση για να κάνετε εγγραφή ήχου είναι να έχετε διαθέσιμο μικρόφωνο.

Ακολουθήστε τις οδηγίες του που βρίσκονται ΕΔΩ. Καλή διασκέδαση! (Τραβήξτε βίντεο)

   

 

11. E, ας γυμναστούμε και λίγο:

 
 

Δημιουργός Copyright © 2019-2020, Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 16/09/2023

 
 
counter free