Αφαίρεση

 

Αφαίρεση με δανεικά για μικρούλια.

Ξεκινάμε από το δόγμα ότι για να κάνουμε αφαίρεση πρέπει στην πάνω γραμμή οι αριθμοί να είναι μεγαλύτεροι από αυτούς της κάτω γραμμής. Εάν κάποιος δεν είναι, φροντίζουμε εμείς να τον κάνουμε με τον τρόπο της εικόνας. Τότε αφαιρούμε όπως θέλουμε και από όποια πλευρά θέλουμε. Μπορούμε δηλαδή να ξεκινήσουμε από αριστερά ή από δεξιά (δεν έχει πλέον σημασία), μπορούμε να πούμε«8 από 14» (ανέβασμα) ή «14 έξω 8» (κατέβασμα), ό,τι βολεύει τον καθένα. Εύκολος τρόπος για τα μικρούλια και δε χρειάζεται να κουβαλούν μαζί τους δανεικά, που μετά μπορεί να τα ξεχάσουν.

 

 

 

Προσωπικά διδάσκω στους μαθητές μου την αφαίρεση ανεβαίνοντας και όχι κατεβαίνοντας, αφού η εμπειρία έχει δείξει ότι είναι πιο εύκολο για όλα τα παιδιά να ανεβαίνουν αντί να κατεβαίνουν. Όπως λέω και στα παραπάνω βίντεο βάζουμε τον μικρό στο μυαλό μας και ανεβαίνουμε στον μεγάλο αριθμό ανοίγοντας δάχτυλα. Π.χ. 8 από 15. Βάζουμε το 8 στο μυαλό μας και ανεβαίνουμε μέχρι να φτάσουμε στο 15 ανοίγοντας δάχτυλα.

Αφαίρεση από αριστερά

Είναι μια ακόμα μαθηματική μέθοδος, όμως πιο απλή, πιο εύκολη από τον πατροπαράδοτο τρόπο και δεν υπάρχει κίνδυνος να ξεχάσεις κρατούμενα. Επίσης ξέρεις από την αρχή πιο περίπου θα είναι το αποτέλεσμα και δε χρειάζεται πρώτα να τελειώσεις την πράξη για να δεις τελικά πόσα θα σου μείνουν. Δηλαδή κάνοντας την αφαίρεση 6.302 - 2.854 από δεξιά, θα πρέπει να την τελειώσεις, για να δεις πόσες χιλιάδες σου μένουν, ενώ κάνοντας την ίδια αφαίρεση από αριστερά, από το πρώτο βήμα σχεδόν ξέρεις ότι θα σου μείνουν τουλάχιστον 3 χιλιάδες. H μέθοδος αυτή διδάσκεται ιδιαίτερα στη Σιγακπούρη και έχει τραβήξει πολύ και το ενδιαφέρον των Αμερικάνων εκπαιδευτικών, κυρίως γιατί όλους τους νοητικούς υπολογισμούς μας είναι πιο εύκολο να τους κάνουμε από αριστερά προς δεξιά. Πάρτε για παράδειγμα την πρόσθεση 56+47. Νοητικά ξεκινάμε από τις δεκάδες και όχι τις μονάδες, δηλ. λέμε 50+40=90+6+7= 103 ή 56+40=96+7=103. Στο σχολείο πάντως προτιμούμε να διδάσκουμε πάντα τις γραπτές πράξεις από δεξιά προς τα αριστερά. Ο καθένας βέβαια μπορεί να επιλέξει να χρησιμοποιεί τη μέθοδο που ταιριάζει στο μυαλό του.
 
 

 

Δημιουργός Copyright © 2020-2021,
Μυλωνάκη Δήμητρα
,
δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 13/11/2024

counter free