Τριβή: επιθυμητή ή ανεπιθύμητη;
Φυσική Στ΄ δημοτικού


Στόχοι:
 Να διακρίνουν οι μαθητές περιπτώσεις στις οποίες η τριβή είναι επιθυμητή και περιπτώσεις στις οποίες είναι ανεπιθύμητη και να προτείνουν τρόπους με τους οποίους μπορούμε να την αυξήσουμε ή να τη μειώσουμε.

Ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να φαίνεται ανεπιθύμητη, η τριβή παίζει κρίσιμο ρόλο για την επιβίωσή μας, αφού χωρίς τριβή, τα αντικείμενα θα ολισθαίνανε μεταξύ τους, κάνοντας πολλές δραστηριότητες αδύνατες ή επικίνδυνες.

Σκεφτείτε ότι χάρη στην τριβή ο άνθρωπος κατόρθωσε να ανάψει τη φωτιά πριν από 500.000 χρόνια περίπου. Σκεφτείτε επίσης πόσο κινδυνεύουμε, όταν μειώνεται η τριβή στην επιφάνεια στην οποία κινούμαστε, περπατάμε ή οδηγούμε ...

Γι αυτό και κατασκευάζουμε ειδικά προϊόντα που αυξάνουν την τριβή όταν είναι μικρή π.χ. τα πατάκια της μπανιέρας.

Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις η τριβή είναι ανεπιθύμητη. Για να περιορίσουμε την τριβή, όπου αυτή είναι ανεπιθύμητη, χρησιμοποιούμε ειδικά υγρά που ονομάζονται λιπαντικά.


Σύνδεσμος  ΕΔΩ
 

Άναμμα φωτιάς με τριβή

Η δύναμη της τριβής

ΕΡΓΑΣΙΑ

Παίξτε το κουίζ που βρίσκεται ΕΔΩ.
 

Δημιουργός Copyright © 2023-2024,
Μυλωνάκη Δήμητρα
,
δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 24/09/2023

counter free