Στόχοι:Να αντιληφθούν
οι μαθητές ότι η εκτίμηση της θερμοκρασίας με τις αισθήσεις μας
είναι υποκειμενική, να περιγράψουν την κατασκευή των
θερμομέτρων υδραργύρου και οινοπνεύματος και να εξηγήσουν τη
χρησιμότητα και τον τρόπο λειτουργίας τους, να χρησιμοποιήσουν
θερμόμετρο οινοπνεύματος για τη μέτρηση της θερμοκρασίας κάποιων
σωμάτων, να διαπιστώσουν πειραματικά τη θερμοκρασία τήξης του πάγου
και τη θερμοκρασία βρασμού του νερού και να κατανοήσουν τον τρόπο με
τον οποίο εργάστηκε ο Celsius για τον καθορισμό της κλίμακάς του.
Η θερμότητα είναι μορφή
ενέργειας, ενώ η θερμοκρασία είναι ιδιότητα και μέγεθος και τη
μετράμε με τα θερμόμετρα. Τα θερμόμετρα είναι ειδικά όργανα με τα
οποία μπορούμε να μετρήσουμε αντικειμενικά και με ακρίβεια τη
θερμοκρασία. Η φυσιολογική θερμοκρασία του ανθρώπου είναι περίπου 37 οC.
ΠαίξεΕΔΩ
με τρεις διαφορετικές θερμοκρασιακές κλίμακες.
... κι έτσι φτιάξαμε το θερμόμετρο.
Ψηφιακό ή αναλογικό θερμόμετρο; Ποιο μετρά καλύτερα;