Ας γνωριστούμε καλύτερα
Γλώσσα, Γ΄τάξη


Πρώτο μάθημα Γλώσσας. Φέτος το ξεκίνησα από το τετράδιο εργασιών για να αφήσω την κατασκευή που τραβά το ενδιαφέρον των μικρών στο τέλος. Ζήτησα λοιπόν από τα παιδιά να κάνουν την άσκηση 1 και όταν τελειώσουν να την ανακοινώσουν στην τάξη.

Ας γνωριστούμε καλύτερα - Γ΄τάξη

Αφού ολοκληρώσαμε την άσκηση 1, περάσαμε στο βιβλίο του Μαθητή, για να κάνουμε την άσκηση "Τι μου αρέσει". Επειδή ήθελα τα παιδιά να έχουν ένα απτό παράδειγμα τους μοίρασα μια παρουσίαση του δικού μου εαυτό και τους άφησα λίγο χρόνο να τη μελετήσουν. Ύστερα τα ρώτησα ποιες πληροφορίες δίνω σε αυτή την παρουσίαση. Αμέσως τα παιδιά εστίασαν στις πληροφορίες και εγώ έφτιαξα ένα απλό σχετικό σχεδιάγραμμα στον πίνακα.

Ας γνωριστούμε καλύτερα - Γ΄τάξη

Τότε ήρθε η σειρά τους να δώσουν παρόμοιες πληροφορίες για τους εαυτούς τους. Τους άφησα χαρτάκια στα τραπέζια και περίμενα να ολοκληρώσουν.  Σαν πρώτη δραστηριότητα παραγωγής γραπτού λόγου δεν επενέβην σχεδόν καθόλου στα γραπτά τους. Περνούσα όμως πάνω από τα κεφάλια τους και επεσήμανα σημαντικούς γραμματικούς κανόνες. Άλλα παιδιά καταλάβαιναν και διόρθωναν και άλλα δεν έδιναν σημασία.

Όταν τελείωσα τους μοίρασα τα χαρτόνια της παρουσίασής τους (κανσόν κομμένα στα τέσσερα). Από την προηγούμενη τα είχα φωτογραφίσει και τους μοίρασα και τις φωτογραφίες τους. Έπρεπε τώρα να συναρμολογήσουν και να διακοσμήσουν την παρουσίαση του εαυτού τους και τα κατάφεραν μια χαρά.

Καθένας που τελείωνε παρέδιδε την εργασία του. Μάζεψα τότε όλα τα χαρτόνια, τα ανακάτεψα και άρχισα να διαβάζω όλες τις πληροφορίες εκτός από το όνομα: "Το παιδί που έχω μπροστά μου αγαπά αυτό το χρώμα, του αρέσει αυτό το φαγητό, η αγαπημένη του εκπομπή είναι αυτή κλπ . Ποιο είναι;". Και να τα μικρούλια να προσπαθούν να μαντέψουν. Σήκωναν το χεράκι τους ακόμα και για να φανερώσουν τον εαυτό τους παρόλο που και τα υπόλοιπα προσπαθούσαν να μαντέψουν. Μεγάλος ενθουσιασμός από τις πρώτε μέρες.

 

Τελείωσα όλα τα χαρτόνια και όλα τα παιδιά βρέθηκαν και για όλους ανακοινώθηκαν τα αγαπημένα του. Τα οδήγησα τότε πάλι στο τετράδιο εργασιών όπου πάρα πολύ εύκολα έφτιαξαν τα δικά τους αινίγματα, κάποια μάλιστα ήταν έμμετρα!

Στο σχόλασμα τους έδωσα την παρουσίασή τους για το σπίτι να στολίσουν το δωμάτιό τους. Έφυγαν χαρούμενα και καμαρώνοντας. Το πρώτο μάθημα της Γλώσσας είχε τελειώσει με επιτυχία.

Στόχοι διδασκαλίας: Παραγωγή γραπτού λόγου, τα κύρια ονόματα, γραφή αινιγμάτων, προφορικές ολοκληρωμένες απαντήσεις, ολοκλήρωση ατομικής εργασίας σε συγκεκριμένο χρόνο, ευχάριστη δραστηριότητα.

 

Δημιουργός Copyright © 2018-2019,
Μυλωνάκη Δήμητρα
,
δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 15/09/2024

counter free