Σκέψεις ενός παιδιού για το πόλεμο
Γλώσσα, Στ΄ τάξη


Στόχοι: Προσωπικά και απρόσωπα ρήματα, απρόσωπες εκφράσεις, τελικές και αποτελεσματικές προτάσεις.


Σύνδεσμος ΕΔΩ

 

" Γκουέρνικα " του Πικάσο

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

Προσωπικά είναι τα ρήματα που έχουν ως υποκείμενο κάποιο ουσιαστικό ή κάποια αντωνυμία, ακόμα και αν αυτή απλώς εννοείται. Π.χ.:
Ο Πέτρος λύνει το πρόβλημα.
Ο άνθρωπος μπορεί να σταματήσει τον πόλεμο.
Εγώ είμαι δασκάλα.
Είναι λυπημένος σήμερα.

Απρόσωπα είναι τα ρήματα που ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ως υποκείμενο κάποιο ουσιαστικό ή κάποια αντωνυμία ή έχουν για υποκείμενο μια δευτερεύουσα πρόταση που συνήθως ξεκινά με τους συνδέσμους ότι, να, πως. Π.χ.
Έβρεχε όλη τη νύχτα.
Πρέπει να ήταν αργά το βράδυ.
Μπορεί να υπάρξει ειρήνη.
Φαίνεται ότι αρρώστησε.
Εννοείται πως θέλω παγωτό.

-----------------------------------------------------------------------------------------------
ΕΞΑΣΚΗΣΗ

Κουίζ για προσωπικά VS απρόσωπα ρήματα ΕΔΩ, ΕΔΩ και ΕΔΩ.
Κουίζ για απρόσωπα ρήματα
ΕΔΩ.
Κουίζ για τελικές και συμπερασματικές προτάσεις
ΕΔΩ.
Κουίζ για διάφορες δευτερεύουσες προτάσεις
ΕΔΩ και ΕΔΩ.

 

Δημιουργός Copyright © 2023-2024,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 07/01/2024

counter free