Διδακτικοί στόχοι:
Να κατανοήσουν τι είναι το οικοσύστημα, να αναγνωρίσουν τα
στοιχεία του (έ΅βια και άβια), να συζητήσουν για τις ανάγκες των
οργανισ΅ών που ζουν σε αυτό και την ύπαρξη των τροφικών
αλυσίδων, να αναλογιστούν πώς επιδρά ο άνθρωπος σε αυτό και πώς
μπορεί να επαρθεί η διαταραχή του οικοσυστήματος.
Διδάσκω το κεφάλαιο
χρησιμοποιώντας το ανάλογο εποπτικό υλικό και πολλή συζήτηση.
Αρχικά οι μαθητές
αναλύουν τη λέξη οικοσύστημα στα συνθετικά της και προσπαθούν να
δώσουν έναν ορισμό. Όταν δοθεί ο ορισμός
συζητούν για τους ζωντανούς οργανισμούς που μπορεί να ζουν σε
ένα οικοσύστημα και για το τι χρειάζονται για να αναπτυχθούν.
Χρησιμοποιώντας την
εικόνα του ορεινού οικοσυστήματος μαθαίνουν να βρίσκουν τα έμβια
και τα άβια και τις σχέσεις μεταξύ τους.
Στη συνέχεια και για
εξάσκηση δίνω σε κάθε ομάδα μία εικόνα οικοσυστήματος και ζητώ
να μελετήσουν και να παρουσιάσουν τα έ΅βια και άβια στοιχεία του
οικοσυστή΅ατός τους, τις σχέσεις των έ΅βιων στοιχείων ΅εταξύ
τους και των έ΅βιων ΅ε τα άβια στοιχεία και τις τροφικές
αλυσίδες που σχηματίζονται.
Όταν οι παρουσιάσεις
των ομάδων ολοκληρωθούν συζητούμε για τις ανθρώπινες
δραστηριότητες που επηρεάζουν το οικοσύστη΅α, αν αξίζει τον κόπο
να το προστατεύουμε και πώς θα μπορούσαμε αυτό να το
επιτύχουμε.
Σύνδεσμος
ΕΔΩ
Τελειώνουμε με το
"Αξίζει να διαβάσουμε".
Ξεκινάμε το λεξικό του
Περιβάλλοντος.
Κάνουμε την άσκηση 2
του τετραδίου εργασιών με σκοπό να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με
την έρευνα στο πεδίο.
Το εποπτικό υλικό βρίσκεται
ΕΔΩ.
Το τυπώνω σε Α4 μπρος
πίσω για να μπορώ να δείχνω την εικόνα και συγχρόνως να βλέπω
την πορεία της διδασκαλίας.