Διδακτικοί στόχοι:
Να πραγματοποιήσουν έρευνα
στο πεδίο. Να παρατηρήσουν και να
περιγράψουν τα στοιχεία ενός οικοσυστή΅ατος, να βρουν τις
σχέσεις τους και να συζητήσουν για τους παράγοντες που
επηρεάζουν ή διαταράσσουν ένα οικοσύστημα και τις επιπτώσεις των
ανθρώπινων δραστηριοτήτων πάνω του.
Συζητάμε με τα παιδιά
για διάφορα χαρακτηριστικά οικοσυστήματα της περιοχής μας.
Περιγράφουν τα στοιχεία τους, βρίσκουν τις σχέσεις μεταξύ τους,
συζητούν για τις ανθρώπινες δραστηριότητες που διαταράσσουν την
ισορροπία τους.
Μετά τη συζήτηση οι
μαθητικές ομάδες αναλαμβάνουν να μελετήσουν από ένα κομμάτι στον
περιβάλλοντα χώρο του σχολείου. Μία θα ερευνήσει το περιβόλι του
σχολείου, μία το διπλανό περιβόλι του γείτονα, μία τον
περιφραγμένο κηπάκο του σχολείου και μία τα παρτέρια στην αυλή.
Ακολουθεί συζήτηση για
τον τρόπο εργασίας τους για τα υλικά και τα όργανα που θα
χρειαστούν. Τους δίνεται σχετικό έντυπο.
Συνήθως το μάθημα αυτό
το διδάσκω κατ' εξαίρεση την πρώτη ώρα, ώστε οι ομάδες να έχουν
τουλάχιστον δύο διαλείμματα μπροστά τους για να πραγματοποιήσουν
την έρευνα στο πεδίο.
Αφού η έρευνα
ολοκληρωθεί, την τελευταία ώρα οι ομάδες παρουσιάζουν τις
εργασίες τους και γίνεται σχετική συζήτηση.
Το εποπτικό υλικό που
χρησιμοποιώ βρίσκεται
ΕΔΩ.
Το τυπώνω σε Α4 μπρος
πίσω για να μπορώ να δείχνω την εικόνα και συγχρόνως να βλέπω
την πορεία της διδασκαλίας.