Πρόκειται για το ομώνυμο
κεφάλαιο της ενότητας "Άνθρωποι και μηχανές" της Γλώσσας Γ΄
Δημοτικού.
Το Αττικό
Μετρό, ο υπόγειος σιδηρόδρομος της Αθήνας, λειτουργεί από τον
Ιανουάριο του 2000. Είναι ένα εντυπωσιακό έργο που επεκτείνεται
συνεχώς σε πολλούς δήμους της Αττικής.
Γράψε
έναν τίτλο για το παραπάνω κείμενο.
Δείτε στο
παρακάτω βίντεο σταθμούς του μετρό και τη λειτουργία των τρένων.
Το Μετρό
συντομεύει στο μισό το χρόνο μετακίνησης των κατοίκων στην πόλη σε
σχέση με τα άλλα μέσα μεταφοράς. Τα δρομολόγιά του είναι συχνά και
εκτελούνται με ακρίβεια. Καθημερινά για τη μετακίνησή τους το
εμπιστεύονται περισσότεροι από μισό εκατομμύριο επιβάτες.
Γράψε
έναν τίτλο για το παραπάνω κείμενο.
Γιατί
τόσοι πολλοί επιβάτες χρησιμοποιούν καθημερινά το Μετρό;
Δείτε στο
παρακάτω βίντεο το Μετρό του Τόκυο και θα καταλάβετε ότι πράγματι ο
κόσμος προτιμά το Μετρό περισσότερο από τα άλλα μέσα μετακίνησης.
ΔείτεΕΔΩ
τα
δρομολόγια του Μετρό για το αεροδρόμιο.
Δείτε στο
παρακάτω βίντεο τον μετροπόντικα, το μηχάνημα που άνοιξε τις
σήραγγες του Μετρό.
Το Μετρό
είναι ένα έργο πολιτισμού. Κατά την κατασκευή του πραγματοποιήθηκαν
μεγάλες αρχαιολογικές ανασκαφές και βρέθηκαν σημαντικοί
αρχαιολογικοί θησαυροί. Στους σταθμούς του Μετρό εκτίθενται πλούσια
ευρήματα αυτών των ανασκαφών καθώς και έργα σύγχρονης τέχνης Ελλήνων
καλλιτεχνών.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο τον σταθμό Μετρό
Ακρόπολης.
Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να
δείτε τον σταθμό του μετρό στο Μοναστηράκι όπου βρίσκονται σημαντικά
αρχαιολογικά ευρήματα περιφραγμένα από την αρχαιολογική υπηρεσία.
Πρόκειται μάλλον για την αρχαία κοίτη του Ηριδανού ποταμού.
Γράψε
έναν τίτλο για το παραπάνω κείμενο.
Γιατί το
Μετρό είναι ένα έργο πολιτισμού;
Διάβασε
τις παρακάτω οδηγίες και συζήτησε στην τάξη σου από τι μας
προφυλάσσουν, όταν χρησιμοποιούμε το Μετρό.
Προσέξτε
πού πατάτε και πώς περπατάτε, όταν ο καιρός είναι άσχημος. Όταν
βρέχει ή χιονίζει, το δάπεδο γλιστράει.
Μην τρέχετε στους χώρους του σταθμού.
Μπείτε και βγείτε στο Μετρό κρατώντας το χέρι της μητέρας σας, του
πατέρα σας ή αυτού που σας συνοδεύει.
Στις κυλιόμενες σκάλες σταθείτε στη δεξιά πλευρά και κρατηθείτε από
τη μαύρη χειρολαβή. Αφήστε την αριστερή πλευρά για τους βιαστικούς.
Περιμένετε να έλθει το τρένο στην αποβάθρα πάντοτε πίσω από τη
διαχωριστική γραμμή του δαπέδου.
Όταν το τρένο έλθει, σταθείτε δεξιά ή αριστερά από τις πόρτες για να
βγουν οι επιβάτες, και μετά μπείτε εσείς.
Όταν κλείνουν οι πόρτες, απομακρυνθείτε από το τρένο και μην
προσπαθήσετε να το προλάβετε τρέχοντας.
Διάλεξε
δύο από τις παραπάνω οδηγίες. Πώς θα τις έλεγες σε ένα φίλο ο οποίος
πρόκειται να επισκεφτεί το Μετρό; (Σε ένα φίλο μας μιλάμε στο β΄
πρόσωπο του ενικού αριθμού.)
Συζητήστε
στην τάξη ποιες οδηγίες θα ήταν χρήσιμες για τα παιδιά, όταν
βρίσκονται στο σχολείο. Παρουσιάστε τις οδηγίες αυτές στον πίνακα
ανακοινώσεων της τάξης.
Κάντε την
άσκηση 2 και την άσκηση 5 από το λεπτό βιβλίο.