Την
προπαίδεια στο σχολείο τη συναντάμε πρώτη φορά στη Β΄ δημοτικού
κεφ. 24, το οποίο επεξεργάζεται την προπαίδεια του 10 και του 5.
Βασικός στόχος του κεφαλαίου είναι οι μαθητές να κατανοήσουν τι
είναι η προπαίδεια και ποιος ο μηχανισμός της.
Μετά τη
διδασκαλία του μαθήματος και για εμπέδωση τους δίνω ένα
παιχνιδάκι με κάρτες, το οποίο τα μαθαίνω να το δουλεύουν ως
εξής:
1. Απλώνουν τις
καρτέλες μπροστά τους με τη σειρά. Είναι
σημαντικό αυτό το βήμα, γιατί έτσι έχουν ήδη μάθει τα μισά.
2. Διαβάζουν
φωναχτά την πρώτη κάρτα όπως έχω γράψει με τα γράμματα. Δηλαδή
λένε "μηδέν δέκα" και ΟΧΙ "ο φορές το δέκα". Λένε "μία δέκα" και
ΟΧΙ "μία φορά το δέκα". Και πάει λέγοντας.
3. Λένε το
αποτέλεσμα. Αν δεν το θυμούνται, μετρούν με τα δάχτυλα.
4. Αναποδογυρίζουν
την κάρτα για να δουν αν είπαν σωστά το αποτέλεσμα.
5. Συνεχίζουν με
την επόμενη κάρτα.
Αφού μάθουν να
βάζουν και να λένε τις καρτέλες με τη
σειρά, τις ανακατεύουν και προσπαθούν πάλι να βρουν το σωστό
αποτέλεσμα.
Τις
καρτέλες για όλες τις προπαίδειες μπορείτε να τις κατεβάσετε από
τους παρακάτω συνδέσμους:
Ο ελληνικός
πολλαπλασιασμός (με κουτάκια). Μπορεί να μην τον χρησιμοποιούμε
συχνά στην καθημερινότητά μας, ωστόσο πιστεύω ότι μπορεί να
βοηθήσει πολύ τα παιδιά που δεν μπορούν να μάθουν εύκολα την
προπαίδεια. Διδάσκεται στη Γ΄ Δημοτικού, κεφ. 28 και 29,
και πάνω σε αυτόν βασίζεται ο αλγόριθμός του πολλαπλασιασμού,
κεφ. 30.
Στο επόμενο βίντεο μπορείς
να δεις έναν λίγο πιο εύκολο τρόπο να κάνεις τον πολλαπλασιασμό με
κουτάκια. Πρόκειται για τον αραβικό πολλαπλασιασμό. Σε όλες τις
περιπτώσεις απαιτείται να ξέρει κάποιος καλά την προπαίδεια
φυσικά.