Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα Οι μαθητές: α) να αποτιμούν με
επιχειρήματα την ηθική σημασία των ορίων για την ατομική και συλλογική ζωή
β) να εξηγούν τη σημασία των ορίων και των κανόνων, όπως
αναδεικνύεται στις βιβλικές διηγήσεις γ) να κατανοούν τη μετάβαση από την
τήρηση των νόμων στη χριστιανική εντολή της αγάπης και να εκφράζουν
συναισθήματα και ιδέες δ) να προεκτείνουν τα μηνύματα των διηγήσεων στην
εποχή μας και να βγάλουν συμπεράσματα ε) να εντοπίσουν ανθρωπιστικά
χαρακτηριστικά σε κανόνες άλλων θρησκειών
Eργασίες
που εμπεριέχονται:
-
Φτιάχνουμε τον «Δεκάλογο
της τάξης» ξεκινώντας κάθε φορά με την προτροπή «Είναι καλό να…»
-
Για μία εβδομάδα
παρατηρούμε προσεχτικά εάν οι κανόνες του σχολείου μας τηρούνται ή
παραβιάζονται. Καταγράψτε τις περιπτώσεις όπου οι κανόνες
παραβιάζονται και παρουσιάστε τις στην τάξη. Προτείνετε τρόπους με
τους οποίους θα μπορούσατε να πείσετε τους συμμαθητές να ακολουθούν
τους κανόνες.
-
Προσπαθούμε να παίξουμε
ένα παιχνίδι χωρίς κανόνες.
-
Φανταζόμαστε ότι είμαστε
ναυαγοί σε ένα νησί. Σκεφτόμαστε κάποιους κανόνες που θα μας
βοηθήσουν να επιβιώσουμε.
-
Σχεδιάζουμε ένα χάρτη με
δρόμους, δίνουμε ονόματα αξιών και λαθών στους δρόμους. Βάζουμε
σήματα της τροχαίας, σχηματίζοντας διαδρομές επιλογής και αποφυγής
-
Διατυπώνουμε τις δέκα
εντολές αλλιώς.
-
Σκέψου, Συζήτησε, Μοιράσου
- Think, Pair, Share. (ΤPS) με θέμα: «Η αγάπη προς τους εχθρούς»