Τα παιδιά: Η χαρά και η ελπίδα του κόσμου
Γ΄ τάξη

 
Πρόκειται για τη 5η Θεματική Ενότητα Θρησκευτικών Γ΄ δημοτικού "Τα παιδιά: Η χαρά και η ελπίδα του κόσμου" (3 δίωρα).
Τα παιδιά: Η χαρά και η ελπίδα του κόσμου
Βασικοί στόχοι: Οι μαθητές να αναγνωρίσουν και να εκτιμήσου τα χαρακτηριστικά της παιδικής ηλικίας,  να εκφράσουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους για τη θέση που δίνει ο Χριστός στα παιδιά, να αναγνωρίσου ότι ο Χριστός έγινε δεκτός ως Θεός και σωτήρας του κόσμου, να επισημάνουν τις μεγάλες διαφορές στη ζωή των παιδιών του σύγχρονου κόσμου και να διατυπώσουν σχετικές ιδέες και κρίσεις και τέλος να εκδηλώσουν αισθήματα αλληλεγγύης και ενότητας προς όλα τα παιδιά του κόσμου.

Περιλαμβάνονται οι εξής δραστηριότητες:

Τα παιδιά φτιάχνουν ένα μικρό φωτογραφικό άλμπουμ με τις σημαντικότερες στιγμές της ζωής τους και το παρουσιάζουν στην τάξη. 

☼ Αναπαριστούμε θεατρικά ένα αγαπημένο παραμύθι με πρωταγωνιστές παιδιά στην τάξη.

☼ Βγάζουμε μια φωτογραφία της τάξης μας στη διάρκεια ενός παιχνιδιού και τη συγκρίνουμε με φωτογραφίες παιδιών που παίζουν από άλλες ηπείρους και τις έχουμε βρει στο διαδίκτυο. Κολλάμε όλες τις φωτογραφίες σε ένα μεγάλο χαρτόνι και συζητάμε όσα παρατηρούμε.

☼Αναζητούμε και βρίσκουμε ποια παιχνίδια έπαιζαν τα παιδιά στην αρχαία εποχή, και ποια παιχνίδια έπαιζαν οι παππούδες μας. Παίρνουμε μια μικρή συνέντευξη από τον παππού ή τη γιαγιά για το αγαπημένο του/της παιχνίδι και πώς το έπαιζε.

 

Φτιάχνουμε κολάζ με φωτογραφίες παιδιών που παίζουν από όλο τον κόσμο.

☼Φτιάχνουμε το δικό μας λαβύρινθο ή κάποιο άλλο παιχνίδι.

☼Φέρνουμε από ένα ομαδικό παιχνίδι που παίζουν τα παιδιά σε κάποια άλλη χώρα του κόσμου.

☼Βρίσκουμε, ακούμε και τραγουδάμε γνωστά παιδικά τραγούδια από διάφορες χώρες.

☼Ακούμε το μουσικό έργο του Ίγκορ Στραβίνσκι «Το πουλί της Φωτιάς». Την πρώτη φορά, το ακούμε ήσυχα και αφήνουμε τη μουσική να μας απορροφήσει και να μας εμπνεύσει. Ο καθένας μας γράφει 10 λέξεις ή φράσεις πάνω σε αυτό που άκουσε. Ακούμε άλλη μια φορά τη μουσική και προσπαθούμε να προσθέσουμε άλλες 10 λέξεις ή φράσεις στην προηγούμενη λίστα μας.

☼Εκφράζουμε στην τάξη τις ιδέες μας για τη φράση «τα παιδιά είναι χαρά» και φτιάχνουμε στην τάξη μία σύνθεση με όργανα, χορό, παλαμάκια και κίνηση που αναπαριστούν αυτή τη φράση.

☼Μαθαίνουμε τραγούδια και χορούς από άλλες χώρες.

☼Χωριζόμαστε σε δυο ομάδες. Η μια καταγράφει τα δικαιώματα των παιδιών και η άλλη σκέπτεται αν τα παιδιά έχουν και κάποιες υποχρεώσεις. Ποιες θα μπορούσαν να είναι αυτές; Στη συνέχεια εικονογραφούμε τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις σε κάρτες και φτιάχνουμε το δικό μας επιτραπέζιο παιχνίδι.

☼Σκεφτόμαστε ο καθένας και η καθεμία: «Πόσο τηρούνται τα Δικαιώματα του Παιδιού για τα παιδιά της χώρας μας;». Συζητάμε τις σκέψεις μας σε δυάδες και μετά όλοι μαζί στην τάξη.

☼Συζητάμε σε ομάδες για ένα παιδικό δικαίωμα από όσα μάθαμε. Κατόπιν, το παρουσιάζουμε στην τάξη με παντομίμα.

Φτιάχνουμε ιστορίες: Βρίσκουμε από το διαδίκτυο φωτογραφίες παιδιών (προσφυγόπουλα, παιδιά Τρίτου κόσμου, εργαζόμενα παιδιά κ.ά.) και στη συνέχεια επινοούμε και παρουσιάζουμε ιστορίες για την κάθε μία από αυτές.

 

Δημιουργός Copyright © 2018-2019, Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 26/09/2022

 

 

counter free