Aφήγηση φανταστικής ιστορίας: Μια ιστορία με τον Πινόκιο
Παραγωγή γραπτού λόγου Ε΄ δημοτικού


Πρόκειται για την άσκηση 4 της 2ης Ενότητας "Η ζωή στην πόλη" της Γλώσσας Ε΄ δημοτικού όπου οι μαθητές καλούνται να φτιάξουν μια φανταστική ιστορία με πρωταγωνιστή τον Πινόκιο.

Aφήγηση φανταστικής ιστορίας: Μια ιστορία με τον Πινόκιο

ΠΡΟΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Έγινε καταιγισμός ιδεών σχετικά με τον τρόπο που θα εμφανιστεί ο Πινόκιο μπροστά τους, αλλά και σχετικά με την περιπέτεια που θα "ζούσε" ο καθένας. Δόθηκαν στους μαθητές σχετικές οδηγίες για τον τρόπο γραφής και τα "εργαλεία" που θα χρησιμοποιούσαν σύμφωνα με το παρακάτω σχέδιο:

 

ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Όταν οι μαθητές ήταν έτοιμοι και είχαν αποσαφηνίσει στο μυαλό τους το τι θα έγραφε ο καθένας, ξεκίνησε η παραγωγή του γραπτού λόγου. Κάθε μαθητής που τελείωνε διάβασε το κείμενό του και το αυτοαξιολογούσε.

 

Για εξάσκηση έδωσα την παρακάτω φωτοτυπία που έπρεπε να την κάνουν στο σπίτι:

Μέχρι εδώ ένα δίωρο.

ΜΕΤΑΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Όταν πήρα τα κείμενά τους στα χέρια μου, παρατήρησα ότι από αρκετούς έλειπαν συναισθήματα, σκέψεις, τροπικοί προσδιορισμοί, όπως άλλωστε και το περίμενα.  Παρατήρησα επίσης ότι αρκετά παιδιά δε θυμούνταν τον τρόπο γραφής ενός διαλόγου. Διόρθωσα με στόχους τα παραπάνω και τα επίθετα.

Σε επόμενο μάθημα κάναμε μαζί στον πίνακα τη φωτοτυπία που είχα δώσει για το σπίτι επιμένοντας στους βασικούς στόχους μου.

Ύστερα έδωσα στα παιδιά δύο δικά τους κείμενα και τους ζήτησα να τα διορθώσουν. Το ένα είχε στόχο τον διάλογο και το άλλο τα συναισθήματα. Όταν ολοκλήρωσαν τα διορθώσαμε και μαζί στον πίνακα.

Αφού λοιπόν οι μαθητές κατάλαβαν πώς έπρεπε να γίνουν τα πράγματα, τους μοίρασα τα τετράδιά τους και ο καθένας διόρθωσε το κείμενό του σύμφωνα με τις υποδείξεις μου. Περνούσα συνέχεια πάνω από τα κεφάλια τους και βοηθούσα όποιον το χρειαζόταν. Καθένας που τελείωνε άρχιζε να καθαρογράφει το κείμενό του. Επίσης τους είχα δώσει και δύο εικόνες με τον Πινόκιο στις οποίες έπρεπε να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους μέσα στο πλαίσιο της ιστορίας τους και να βάλουν και λόγια. Όποιος δεν πρόλαβε να τελειώσει την αντιγραφή το έκανε στο σπίτι.

Επίσης για το σπίτι έδωσα και την παρακάτω φωτοτυπία:

Μέχρι εδώ άλλες 2 διδακτικές ώρες.

Σε επόμενο μάθημα αφιέρωσα ακόμα μία διδακτική ώρα για να διαβάσουμε όλα τα κείμενα. Γιατί τι νόημα έχει να γράψεις μια ιστορία, αν δεν τη διαβάσει τελικά κανένας;

Απαιτήθηκαν συνολικά 5 διδακτικές ώρες. Σχολ. έτος 2022-2023

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε και τις ιστορίες του Σχολικού έτους 2017-2018.

 

-

Δημιουργός Copyright © 2022-2023,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 02/10/2024

counter free