Aφήγηση φανταστικής ιστορίας: Συζήτηση με έναν εξωγήινο
Παραγωγή γραπτού λόγου, Ε΄ τάξη


Πρόκειται για την άσκηση 2 της 10ης Ενότητας της Γλώσσας Ε΄ δημοτικού "Μυστήρια-Επιστημονική φαντασία", του κεφαλαίου "Όνειρα για ταξίδια στα αστέρια"  όπου οι μαθητές καλούνται να γράψουν έναν διάλογο με εξωγήινους. Στόχοι: η εξάσκηση στην οργάνωση του κειμένου σε εννοιολογικό χάρτη, ο διάλογος, οι φράσεις τρόπου, η αυτοαξιολόγηση και η αυτοβελτίωση.

ΠΡΟΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Έγινε σύντομη συζήτηση για την ύπαρξη εξωγήινης ζωής και για το πώς φαντάζονται οι μαθητές ότι μπορεί να είναι οι εξωγήινοι και τις δυνατότητες που μπορεί να έχουν. Ακολούθησε η οργάνωση της γραφής του κειμένου τους σύμφωνα με την παρακάτω παρουσίαση:  

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Όταν οι μαθητές ήταν έτοιμοι και είχαν αποσαφηνίσει στο μυαλό τους το τι θα έγραφε ο καθένας, ξεκίνησε η παραγωγή του γραπτού λόγου. Κάθε μαθητής που τελείωνε διάβαζε το κείμενό του και το αυτοαξιολογούσε.

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

Για το σπίτι έδωσα την παρακάτω άσκηση. Kατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

Μέχρι εδώ ένα δίωρο.

ΜΕΤΑΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Την επόμενη μέρα διορθώσαμε την φωτοτυπία και συζητήσαμε για την ύπαρξη εξωγήινων πολιτισμών.....

Με στόχο να χρησιμοποιούν και φράσεις τρόπου στον διάλογο εκτός από συναισθήματα, κάναμε επίσης την παρακάτω φωτοτυπία στην τάξη. Kατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

Τέλος τους μοίρασα τα τετράδιά τους και ο καθένας διόρθωσε το κείμενό του σύμφωνα με τις υποδείξεις μου. Περνούσα συνέχεια πάνω από τα κεφάλια τους και βοηθούσα όποιον το χρειαζόταν. Καθένας που τελείωνε άρχιζε να καθαρογράφει το κείμενό του. Όποιος δεν πρόλαβε να τελειώσει την αντιγραφή το έκανε στο σπίτι.

Μέχρι εδώ άλλες 2 διδακτικές ώρες.

Τα επόμενα μαθήματα της γλώσσας τα ξεκινούσαμε με την ανάγνωση 2-3 γραπτών λόγων τους. Γιατί τι νόημα έχει να γράψεις μια ιστορία, αν δεν τη διαβάσει τελικά κανένας;

ΧΡΟΝΟΙ: Απαιτήθηκαν συνολικά 4 διδακτικές ώρες. Σχολ. έτος 2022-2023

ΙΔΕΑ: Για τα επαναλαμβανόμενα λάθη στα γραπτά τους χρησιμοποιώ και αυτή την τεχνική. Τα "βαφτίζω" με τα λάθη τους και για μια ολόκληρη μέρα φωνάζουμε όλοι τα παιδιά έτσι. Πέφτει γέλιο, αλλά τελικά μαθαίνουν να γράφτουν σωστά τις συγκεκριμένες λέξεις.

 
 

-

Δημιουργός Copyright © 2022-2023,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 19/02/2024

counter free