Αφήγηση αστείου περιστατικού
Παραγωγή γραπτού λόγου Γ΄ τάξη

Πρόκειται για την άσκηση 4 του κεφ. "Ένα αστείο περιστατικό" της 1ης ενότητας του βιβλίου της Γλώσσας Γ΄ δημοτικού. Βασικοί στόχοι: η εμπέδωση της παραγράφου και τα δομικά χαρακτηριστικά της αφήγησης. Επιμέρους στόχοι: η παρομοίωση, η λέξη "που", τα επίθετα, τα συναισθήματα, η αξιολόγηση, η διόρθωση, το καθαρογράψιμο και η ικανοποίηση των παιδιών.

Αφήγηση αστείου περιστατικού

Στο προσυγγραφικό στάδιο αρχικά υπενθύμισα την παράγραφο και έδωσα οδηγίες για τη συγγραφή τριών παραγράφων. Στην πρώτη παράγραφο έφερα τα παιδιά σε επαφή με το χωροχρόνο και τους ήρωες και έγινε σχετικός καταιγισμός ιδεών. Στη δεύτερη παράγραφο έδωσα οδηγίες για αφήγηση με λεπτομέρειες. Έγινε καταιγισμός ιδεών για παρομοιώσεις, επίθετα, συναισθήματα, λέξη "που". Στην τρίτη παράγραφο ιδέες για το τέλος της ιστορίας με μια δόση χιούμορ.

Συγγραφικό στάδιο: Όταν τα παιδιά ετοιμάστηκαν συναισθηματικά και ψυχολογικά προχωρήσαμε στη συγγραφή.

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

Κατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

Μετασυγγραφικό στάδιο: Διάβασαν το γραπτό τους και αυτοαξιολογήθηκαν.

Μέχρι εδώ ένα δίωρο.

Ακολούθησε διόρθωση και αξιολόγηση από μένα. Την επόμενη μέρα τους ζήτησα να διορθώσουν βασικά λάθη, να σβήσουν ότι δεν χρειαζόταν, να διαμορφώσουν τις παραγράφους, να συμπληρώσουν συναισθήματα και επίθετα. Συζήτησα με το κάθε παιδί διεξοδικά τα σοβαρά του λάθη και βοήθησα περισσότερο εκείνα που δεν κατάλαβαν ακόμα τον τρόπο διόρθωσης και καθαρογραψίματος.

Όποιο παιδί διόρθωνε ξεκινούσε την αντιγραφή με μπλε στυλό που σβήνει. Η αντιγραφή έγινε εξ ολοκλήρου στο σχολείο για να εμπεδώσουν πώς ακριβώς γίνεται. Αργότερα το καθαρογράψιμο θα ολοκληρώνεται και στο σπίτι.

Διάβασα στην τάξη αρκετά γραπτά κουβεντιάζοντας με τα παιδιά εάν ο συγγραφέας είχε ακολουθήσει τις οδηγίες και εστίασα στις λέξεις που δηλώνουν συναισθήματα και δύσκολα τις χρησιμοποιούν τα παιδιά. Φυσικά επαινέθηκαν όλα τα κείμενά τους.

Μέχρι εδώ άλλο ένα δίωρο.

Παρατήρησα τα εξής: Κάποια παιδιά δυσκολεύονται ακόμα με την παράγραφο. Τα περισσότερα χρησιμοποίησαν εύκολα την παρομοίωση. Κάποια δυσκολεύονται ακόμα να εντάξουν τη λέξη "που". Τα συναισθήματα ήταν λίγα στα περισσότερα γραπτά. Η διόρθωση και η αντιγραφή έγινε πολύ γρηγορότερα και πιο αποτελεσματικά από την προηγούμενη φορά. Τα παιδιά ικανοποιήθηκαν αρκετά από τα καλά λόγια για τα γραπτά τους και υπήρξε μία ευφορία στην τάξη.

Για την εμπέδωση της λέξης "που" δόθηκε άλλη στιγμή η παρακάτω άσκηση:

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

Για το σπίτι και για εμπέδωση δόθηκε η παρακάτω άσκηση: 

Αφήγηση αστείου περιστατικού

Κατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

Απαιτήθηκαν 4 διδακτικές ώρες. Σχολ. έτος 2018-2019

 

Δημιουργός Copyright © 2018-2019,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 24/09/2024

counter free