Βιωματική αναδιήγηση
Αναμνήσεις καλοκαιριού
Δ΄ τάξη


Τα κείμενα που θα δείτε στην παρουσίαση γράφτηκαν στα πλαίσια της 1ης ενότητας της Γλώσσας Δ΄ Δημοτικού "Ένα ακόμα σκαλί". Πρόκειται για την άσκηση 1 του τετραδίου εργασιών του κεφ. "Αναμνήσεις καλοκαιριού". Αυτή είναι η πρώτη παραγωγή γραπτού λόγου μετά το πέρασμα του καλοκαιριού και στόχο έχει να μπουν τα παιδιά στο κλίμα και να θυμηθούν τα βασικά δομικά στοιχεία της αφήγησης, τον τρόπο διόρθωσης και τα σχετικά σύμβολα, καθώς και τον τρόπο αξιολόγησης του γραπτού τους.

Βιωματική αναδιήγηση Αναμνήσεις καλοκαιριού

Στο προσυγγραφικό στάδιο έγινε σύνδεση με το κείμενο του βιβλίου συζητώντας για τις αναμνήσεις του Φώτη, το τι έμαθε, τι αισθάνθηκε στις καλοκαιρινές διακοπές και ακολούθησε συζήτηση για τις διακοπές των ίδιων των παιδιών.

Ακολούθησε υπενθύμιση των δομικών στοιχείων που διέπουν μια αφήγηση και στο στάδιο αυτό οι μαθητές αποφάσισαν περίπου το θέμα της ιστορίας τους, τον χρόνο, τους ήρωες, αν θα χρησιμοποιήσουν διάλογο κλπ. Γράφτηκαν οι παράγραφοι και λέξεις κλειδιά που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν στον πίνακα. Όταν τα παιδιά ετοιμάστηκαν συναισθηματικά και ψυχολογικά πέρασαν στο συγγραφικό στάδιο. 
 

Στο μετασυγγραφικό στάδιο αξιολόγησαν το γραπτό τους διαβάζοντάς το προσεχτικά και συμπληρώνοντας την ανάλογη φόρμα. Μετά την παρέμβαση τη δική μου αξιολόγησαν μια δεύτερη φορά διαβάζοντας πάλι το γραπτό τους. Αυτή τη φορά σύμφωνα με τις υποδείξεις μου διόρθωσαν ορθογραφικά λάθη που τους είχαν ξεφύγει, συμπλήρωσαν επίθετα, συναισθήματα κλπ. 


Εστιάσαμε όμως περισσότερο στο χρήση του διαλόγου μέσα σε ένα αφηγηματικό κείμενο, γιατί πολλά παιδιά είχαν ξεχάσει και στη χρήση των συναισθημάτων που θα πρέπει να είναι διασκορπισμένα σε ολόκληρο το κείμενο και όχι μαζεμένα στην τελευταία παράγραφο, πράγμα που συνήθως κάνουν τα παιδιά αυτής της ηλικίας. 

 

Τελική επιμέλεια: Τα παιδιά επέλεξαν 1 σημείο, το οποία εικονογράφησαν σε χαρτάκι, καθαρόγραψαν, κόλλησαν τις εικόνες τους και έγραψαν λεζάντες. Κατά τη διάρκεια αναγνώστηκαν πολλά από τα γραπτά τους στην ολομέλεια. 

Tέλος για εξάσκηση τα μικρούλια συμπλήρωσαν το παρακάτω φύλλο εργασίας. Στόχοι του η αποφυγή επαναλήψεων και ίδιων επιθέτων και η χρήση συναισθημάτων.

Βιωματική αναδιήγηση

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Πράγματι τα μικρούλια μου ξεκινώντας τη χρονιά έχουν ξεχάσει πράγματα και έχουν απομακρυνθεί αρκετά από τη γραφή κειμένων.

Απαιτήθηκαν 4-5 διδακτικές ώρες. Σχολ. έτος 2019-2020.

 

Δημιουργός Copyright © 2019-2020,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 14/09/2023

 
 
counter free