Επιχειρηματολογώντας
Παραγωγή γραπτού λόγου, Γ΄ τάξη

Πρόκειται για την άσκηση 5 του κεφ. "Το τετράδιο ζωγραφικής", της 4ης ενότητας του βιβλίου του μαθητή της Γλώσσας Γ΄ δημοτικού "Ο κόσμος γύρω μας" και τις ασκήσεις 5 και 6 του κεφ. "Αξέχαστα γενέθλια" της 9ης ενότητας του Τετραδίου Εργασιών "Έλα στην παρέα μας". Βασικοί στόχοι: η εμπέδωση της παραγράφου, τα δομικά χαρακτηριστικά της επιχειρηματολογίας και το σχετικό λεξιλόγιο. Επιμέρους στόχοι: η παρομοίωση,  το τελικό ν, τα επίθετα, η αξιολόγηση, η διόρθωση, το καθαρογράψιμο και η ικανοποίηση των παιδιών.

Επιχειρηματολογώντας

Στο προσυγγραφικό στάδιο ασχοληθήκαμε με την επιχειρηματολογία του βιβλίου. Εξηγήσαμε τι είναι τα επιχειρήματα και τι λεξιλόγιο χρησιμοποιούμε. Τα παιδιά προφορικά είπαν τη γνώμη τους για τη μόλυνση του αέρα από τα καυσαέρια.  Ύστερα τους μοίρασα το δικό μου έντυπο με το οποίο ξεκαθάρισαν ακόμα καλύτερα θέματα σχετικά με τον αριθμό των παραγράφων και το σχετικό λεξιλόγιο. Εργάστηκαν πάνω σε δύο ακόμα μικρές επιχειρηματολογίες όπου και υπογράμμισαν τις λέξεις που θα τους φαίνονταν χρήσιμες.

Συγγραφικό στάδιο: Αφού κατανόησαν τα παιδιά τα δομικά χαρακτηριστικά του είδους και ετοιμάστηκαν συναισθηματικά και ψυχολογικά προχωρήσαμε στη συγγραφή.

 

Μετασυγγραφικό στάδιο: Διάβασαν το γραπτό τους και αυτοαξιολογήθηκαν. Περνώντας πάνω από τα κεφάλια τους αξιολόγησα και διόρθωσα και εγώ. Καθαρόγραψαν και ένας ένας που τελείωνε διάβαζε το κείμενό του στην τάξη.

Στο παρακάτω φύλλο εργασίας διάβασαν ακόμη μία επιχειρηματολογία και συμπλήρωσαν τελικά ν και επίθετα για εμπέδωση των επιμέρους στόχων.

Επιχειρηματολογώντας

Τέλος έγραψαν ακόμα μία επιχειρηματολογία στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας με τίτλο "Ηρακλής ή Θησέας;

 

Απαιτήθηκαν συνολικά 4 διδακτικές ώρες. Σχολ. έτος 2018-2019

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ασκήσεις 5 και 6 του κεφ. "Αξέχαστα γενέθλια" της 9ης ενότητας του Τετραδίου Εργασιών "Έλα στην παρέα μας" στην παρακάτω παρουσίαση:

 

Για επιπλέον εξάσκηση ασχοληθήκαμε με το γραπτό της Μαρίας στο οποίο επισημάναμε τις επαναλήψεις και τα παιδιά πρότειναν αλλαγές και βελτιώσεις.

Επιχειρηματολογώντας

Γι' αυτήν την παραγωγή γραπτού λόγου απαιτήθηκαν δύο διδακτικές ώρες.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Άσκηση 5 Τετραδίου εργασιών, κεφ. "Μηχανές του μέλλοντος", ενότητα "Άνθρωποι και μηχανές" στην παρακάτω παρουσίαση:

 

Χρόνος διδασκαλίας περίπου μία ώρα.

 

Δημιουργός Copyright © 2018-2019,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 05/11/2023

counter free