Την ημερολογιακή γραφή τη συναντάμε ήδη από την Α΄ δημοτικού!
Σαν κειμενικό είδος είναι εύκολο για τα παιδιά, γιατί πρόκειται για την αφήγηση των γεγονότων
και σκέψεων μιας ημέρας και όλα μπορούν κάτι να γράψουν. Όμως το
συγκεκριμένο είδος μπορούμε άνετα να το χρησιμοποιήσουμε και ως
ανακεφαλαίωση ενός μαθήματος ιστορίας ή θρησκευτικών και τα κείμενα
που παράγονται είναι τόσο χαριτωμένα, που εύκολα μπορούμε να τα
εντάξουμε στην ύλη ενός περιοδικού ή μιας εφημερίδας.
Αρκεί να
δώσουμε στα παιδιά σωστές οδηγίες όπως:
Γράψτε το
ημερολόγιο μιας ημέρας ενός εκ των πρωταγωνιστών του μαθήματος.
Χρησιμοποιήστε πληροφορίες και γεγονότα από το μάθημα που
διδαχτήκατε, συμπληρώστε με τις σκέψεις του ήρωα, χρησιμοποιήστε όσο
περισσότερο χιούμορ μπορείτε.
Το να
προσθέσουν χιούμορ σε ένα ιστορικό θέμα εξιτάρει πολύ τα παιδιά που
παράγουν τελικά υπέροχα γραπτά γεμάτα με τη φαντασία και την
αθωότητά τους.
Έτσι
ανάλογα με την τάξη οι μαθητές μπορούν να γράψουν το ημερολόγιο του
Θεμιστοκλή, του Ιουστινιανού την ημέρα της στάσης του Νίκα, του
Κολοκοτρώνη κλπ.
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε τα ημερολόγια προσώπων
της Ιστορίας της Δ΄ τάξης. Το
συγκεκριμένο το κυκλοφορήσαμε και ως ένθετο της εφημερίδας
τους ΤΑ ΚΑΛΑ ΠΑΙΔΙΑ.
Σύνδεσμος
ΕΔΩ
Πιο κάτω
υπάρχουν τα ημερολόγια των μαθητών του Χριστού από τα Θρησκευτικά
της Ε΄ τάξης, σχολ. έτος 2017-2018. Η άσκηση που τους δόθηκε ήταν η εξής: Η εργασία ήταν η
εξής: Διάλεξε έναν Μαθητή και γράψε το ημερολόγιό του για την ημέρα
που συνάντησε πρώτη φορά τον Χριστό. Πώς έγινε η συνάντηση, τι
είπαν, ποιες είναι οι σκέψεις του, ποια είναι η απόφασή του και
γιατί;
Σύνδεσμος
ΕΔΩ Πιο κάτω
υπάρχουν τα ημερολόγια του Ιωσήφ και της Μαρίας από τα Θρησκευτικά
της Γ΄ τάξης, σχολ. έτος 2018-2019. Η άσκηση που τους δόθηκε ήταν η
εξής: Ο Ιωσήφ και η Μαρία αναγκάστηκαν να φύγουν κρυφά στην Αίγυπτο
ύστερα από σχετικό όραμα του Ιωσήφ. Ποιες να
είναι οι σκέψεις, τα συναισθήματα και οι ανησυχίες τους;
Γιατί έφυγαν και τι αναμένουν;
Σύνδεσμος
ΕΔΩ
|