Πρόκειται για την άσκηση του Β.Μ.
"Το
πετροκάραβο". Στόχοι: να δημιουργήσουν κείμενο. Να μάθουν να
απαντούν ολοκληρωμένα σε ερωτήσεις, να γράφουν τις προτάσεις
συνεχόμενα και όχι την καθεμία σε καινούρια σειρά.
ΠΡΟΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
Συζητήσαμε για τα καράβια που
γνωρίζουν και που έχουν δει.
ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ: ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Έγινε συζήτηση και καταιγισμός
ιδεών σχετικά με τις εικονιζόμενες ερωτήσεις. Τα παιδιά πρώτα
απαντούσαν ΟΛΑ προφορικά και μετά έγραφαν τις προτάσεις που είχαν
φτιάξει.
Παρακολούθησα με μεγάλη
προσοχή το γράψιμό τους και εξήγησα στο καθένα ξεχωριστά πώς να
γράφουν τη μία πρόταση μετά την άλλη και όχι σε καινούρια γραμμή.
Συγχρόνως τους τόνιζα, στο καθένα ξεχωριστά, τις καταλήξεις -ω κα
-ει των ρημάτων που έκαναν λάθος και το κεφαλαίο στα ονόματα. Τα
συμβούλευα συνέχεια να παρατηρούν πώς ήταν γραμμένες οι λέξεις στον
πίνακα (ερωτήσεις και καταιγισμός) για να τις γράφουν και τα ίδια
σωστά.
Τα αποτελέσματα ήταν πολύ
ικανοποιητικά.
ΜΕΤΑΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
Κάθε παιδί που τελείωνε
έπρεπε να διαβάσει το κείμενό του και να ζωγραφίσει το καράβι του.
Όταν ολοκλήρωσαν, η δασκάλα
διάβασε στην τάξη τα κείμενά τους και έδειξε τις ζωγραφιές τους.
Επαινέθηκαν όλοι.
Απαιτήθηκαν τρεις
διδακτικές ώρες.
|