Γραφή κόμικ
Παραγωγή γραπτού λόγου, Δ΄ τάξη

 
Τα κόμικ που παρουσιάζονται παρακάτω τα δημιούργησαν τα μικρούλια μου της Δ΄ τάξης στα πλαίσια της 11ης ενότητας του βιβλίου της Γλώσσας "Γελάσαμε με την ψυχή μας", μάθημα Φρουτοπία, άσκηση 4 τετραδίου εργασιών.

Γραφή κόμικ

Αφού μοίρασα στους μαθητές μια σελίδα με κόμικ τους ρώτησα να βρουν με ποιο κειμενικό είδος μοιάζει και τους παρότρυνα να βρουν τα χαρακτηριστικά στοιχεία του. Πολύ σωστά έφτασαν στο συμπέρασμα ότι το κόμικ μοιάζει πολύ με την αφήγηση (έχει χρόνο, τόπο, ήρωες, πλοκή) και ότι οι διάλογοι μπαίνουν στα συννεφάκια.

Το κόμικ είναι ένα είδος με το οποίο έρχονται σε επαφή από νωρίς τα παιδιά και μπορούν εύκολα να το προσεγγίσουν και να το δημιουργήσουν. Το μόνο που χρειάζεται είναι μια ιδέα. Βοηθά πολύ στη δημιουργία του όταν δεν έχει πολλούς ήρωες. Δύο είναι αρκετοί για να μπορέσει το παιδί να φτιάξει ένα μικρό κόμικ με λίγες εικόνες, που θα προλάβει να τελειώσει σε ένα δίωρο.

Επίσης μερικές εξηγήσεις σχετικά με τα συννεφάκια θα βοηθήσουν: υπάρχουν τα συννεφάκια που μιλούν κανονικά, εκείνα που φωνάζουν, εκείνα που νευριάζουν, εκείνα που σκέφτονται. Τα επιφωνήματα και οι ήχοι επίσης είναι πολύ σημαντικά στα κόμικ (αχ, κλαψ, ουλπ, μπαμ κλπ). Πολλές φορές ένα συννεφάκι περιλαμβάνει μόνο ένα επιφώνημα που αποτελεί μέρος του γενικού διαλόγου και δείχνει τα συναισθήματα των ηρώων.

Στην παρακάτω παρουσίαση είναι μερικές συνοπτικές οδηγίες που βοηθούν τα παιδιά.

 

ΠΡΟΣΟΧΗ: κάθε εικόνα που φτιάχνουν τα παιδιά είναι υπέροχη, ακόμα και αν κάποιο μικρούλι δεν είναι και τόσο ταλαντούχο.

 

 

 

Μπορείτε να κατεβάσετε τα αρχεία από ΕΔΩ.

 

Δημιουργός Copyright © 2019-2020,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 28/04/2024

counter free