Κριτική θεατρικής παράστασης
Παραγωγή γραπτού λόγου, Δ΄ τάξη


Δίδαξα την κριτική θεατρικής παράστασης στο πλαίσιο της επίσκεψής μας στο θέατρο Απόλλων όπου είδαμε το έργο του Μενέλαου Λουντέμη "Ένα παιδί μετράει τ' άστρα".  Βέβαια μπορεί να διδαχτεί και κατά τη διδασκαλία της 9ης ενότητας, κεφ. «Μια περιπέτεια για τον Ρωμαίο» όπου γίνεται μια πρώτη επαφή με το κειμενικό είδος.  

Κριτική κινηματογραφικής ταινίας ή θεατρικής παράστασης

Στο προσυγγραφικό στάδιο συζητήσαμε για τις παραστάσεις και τις ταινίες που είχαν δει τα παιδιά. Τι ήταν εκείνο που τους άρεσε, που τους εντυπωσίασε, που τους έκανε να γελάσουν ή να λυπηθούν.... Τους μοίρασα την παρακάτω κριτική παράστασης που βρήκα στο ίντερνετ και συζητήσαμε για τον τρόπο γραφής, για τα αντικείμενα με τα οποία ασχολείται (πλοκή σεναρίου, ταλέντο ηθοποιών, σκηνοθεσία, μουσική, ενδυμασία, συναισθήματα θεατών, εντυπώσεις και πρόταση κριτικού κλπ.), τις λέξεις και φράσεις κλειδιά που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας της. Τους δόθηκαν οδηγίες για να γράψουν τη δική τους κριτική.

Κριτική θεατρικής παράστασης

Συγγραφικό στάδιο: Όταν τα παιδιά ετοιμάστηκαν συναισθηματικά πέρασαν στη συγγραφή της κριτικής.

 

Στο μετασυγγραφικό στάδιο αξιολόγησαν το γραπτό τους διαβάζοντάς το προσεχτικά και διορθώνοντας ή συμπληρώνοντας ότι εντόπιζαν ότι τους έλειπε. Μετά αξιολόγησα εγώ σημειώνοντας λάθη και υποδεικνύοντας με σχετικά σημάδια σημεία στα οποία θα μπορούσαν να διορθώσουν, προσθέσουν ή αφαιρέσουν κάτι.

Για εμπέδωση τους έδωσα στο σπίτι την παρακάτω εργασία.

Κριτική θεατρικής παράστασης

Μέχρι εδώ δύο διδακτικές ώρες.

Την επόμενη μέρα κάναμε ομαδική διόρθωση και αξιολόγηση στο παρακάτω γραπτό. Το διάλεξα, γιατί είχε λάθη που έκαναν τα περισσότερα παιδιά στην τάξη: άκομψη χρήση των συναισθημάτων στο κείμενο, το -ε στο τέλος των ρημάτων, αρσενικά ανισοσύλλαβα σε -ης.

Κριτική θεατρικής παράστασης Κριτική θεατρικής παράστασης

Συζητήσαμε εκτενώς για το πώς θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τα συναισθήματα μέσα στο κείμενο επισημαίνοντας ότι είναι πιο όμορφο να χρησιμοποιούν σχετικά ρήματα σε μικρές προτάσεις, παρά ουσιαστικά με κόμματα.

Στην επόμενη φάση τα παιδιά διόρθωσαν το γραπτό του το καθένα σύμφωνα με τις υποδείξεις μου και προχώρησαν στο καθαρογράψιμο του τελικού κειμένου τους. Τους έδωσα και δύο φωτογραφίες από την παράσταση που τις κόλλησαν στο τετράδιό τους και τις συνόδευσαν με λεζάντες, για να είναι ολοκληρωμένη η κριτική τους. Όσοι δεν πρόλαβαν να αντιγράψουν στο σχολείο, πήραν αυτή τη δουλεά για το σπίτι.

Μέχρι εδώ άλλες δύο ώρες.

Την επόμενη μέρα διαβάσαμε πάρα πολλές από τις κριτικές τους σχολιάζοντας τα σωστά σημεία κυρίως και επαινώντας τους συγγραφείς για τις προσπάθειές τους.

Απαιτήθηκαν συνολικά 5 ώρες.

Κατεβάστε τα αρχεία από ΕΔΩ.

 

Δημιουργός Copyright © 2019-2020,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 15/04/2024

counter free