Πρόκειται για τις ασκήσεις 1, 2 και 3 του κεφ. "Μηχανές του
Μέλλοντος " της
10ης ενότητας "Άνθρωποι και μηχανές" του βιβλίου της Γλώσσας Γ΄ δημοτικού
και επέκταση της άσκησης 1 του κεφ. "Το ηλιακό λεωφορείο" του Τετραδίου εργασιών. Βασικοί στόχοι:
η δημιουργία, η ανάπτυξη της φαντασίας, η γραφή οδηγιών χρήσης, η χρήση μέλλοντα
συνοπτικού.
Στο προσυγγραφικό στάδιο
τα παιδιά διακόσμησαν το δικό τους ρομπότ και συζήτησαν για τον τρόπο που θα
κινείται, τις δουλειές που θα είναι προγραμματισμένο να κάνει και τον τρόπο
λειτουργίας του.
Στην άσκηση 1 του κεφ. "Το ηλιακό λεωφορείο" του Τετραδίου
εργασιών γράψαμε τις οδηγίες χρήσης του μηχανήματος εισιτηρίων ενός λεωφορείου.
Επεκτείνοντας την άσκηση
συζητήσαμε για το πώς θα πρέπει να γραφτούν οι οδηγίες χρήσης του
δικού μας ρομπότ και
τους δόθηκε η δυνατότητα να το "βαφτίσουν".
Συγγραφικό
στάδιο:
Οι μαθητές συμπλήρωσαν το παρακάτω έντυπο.
Μετασυγγραφικό στάδιο:
Τα γραπτά αναγνώστηκαν όλα μέσα στην
τάξη και τελικά επιλέχτηκε το πιο πρωτότυπο όνομα για το ρομπότ.
Διάρκεια
διδασκαλίας
2-3 διδακτικές ώρες.