Περιγραφή αίθουσας
Γ΄ τάξη


Πρόκειται για την άσκηση 5 του Τετραδίου Εργασιών του κεφαλαίου "Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων Ημαθίας". Επέλεξα να δώσω σε όλους τους μαθητές το θέμα της περιγραφής της αίθουσάς τους, γιατί είναι αρκετά εύκολο να το διαχειριστούν και να γράψουν όλοι κάτι, αφού την έχουν εκεί μπροστά τους να τη βλέπουν και να την περιγράφουν. Στόχος μου βασικός και πρωταρχικός ήταν να διδάξω, να εφαρμόσουν και να εμπεδώσουν τον σχηματισμό της παραγράφου. Επιμέρους στόχοι: λέξεις τόπου, επίθετα, η μαγική λέξη "που", η αξιολόγηση, η διόρθωση και το καθαρογράψιμο. Και όλα αυτά γιατί είναι το πρώτο τους γραπτό για φέτος και μάλιστα μαζί μου, οπότε ήθελα να τα φέρω σε επαφή με τον τρόπο δουλειάς μου.

Περιγραφή αίθουσας

Στο προσυγγραφικό στάδιο αρχικά υπενθύμισα την παράγραφο ορμώμενη από το κείμενο του βιβλίου τους. Έδωσα οδηγίες για τη συγγραφή τριών παραγράφων. Έδωσα έτοιμες τις λέξεις τόπου, για να τους το κάνω πιο εύκολο και να μην τα μπερδέψω με πολλά. Έγινε καταιγισμός ιδεών για τα επίθετα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν.

Συγγραφικό στάδιο: Όταν τα παιδιά ετοιμάστηκαν συναισθηματικά και ψυχολογικά προχωρήσαμε στη συγγραφή.

 

Μετασυγγραφικό στάδιο: Διάβασαν το γραπτό τους και αυτοαξιολογήθηκαν.

Μέχρι εδώ ένα δίωρο.

Ακολούθησε διόρθωση και αξιολόγηση από μένα. Την επόμενη μέρα τους ζήτησα να διορθώσουν βασικά λάθη, να σβήσουν ότι δεν χρειαζόταν, να διαμορφώσουν τις παραγράφους, να συμπληρώσουν λέξεις τόπου και επίθετα. Συζήτησα με το κάθε παιδί διεξοδικά τα σοβαρά του λάθη και του εξήγησα πώς γίνεται η διόρθωση, μια και ήταν μάλλον η πρώτη φορά που το δοκίμαζαν.

Παρατήρησα τα εξής: Γρήγορα κατάλαβαν πώς διαμορφώνεται η παράγραφος, μια και ήταν και προηγούμενη γνώση. Αρκετά παιδιά, αν και είχαν πάρει την οδηγία να χρησιμοποιήσουν λέξεις τόπου δεν το είχαν κάνει. Κάποια επίσης δεν είχαν χρησιμοποιήσει επίθετα. Δεν απογοητεύτηκα, γιατί ο βασιός μου στόχος ήταν η παράγραφος και αυτός επετεύχθη μια χαρά.

Όποιο παιδί διόρθωνε ξεκινούσε την αντιγραφή με μπλε στυλό που σβήνει. Η αντιγραφή έγινε εξ ολοκλήρου στο σχολείο για να καταλάβουν πώς ακριβώς γίνεται. Αργότερα το καθαρογράψιμο θα ολοκληρώνεται και στο σπίτι. Κάποια παιδιά έκαναν λάθη κατά την αντιγραφή, αλλά για πρώτη φορά συγχωρούνται μια και εικόνα του γραπτού τους ήταν εντυπωσιακή.

Διάβασα στην τάξη αρκετά γραπτά κουβεντιάζοντας με τα παιδιά εάν ο συγγραφέας είχε ακολουθήσει τις οδηγίες και εάν θα μπορούσε να περιγράψει κι άλλα και ποια πράγματα της αίθουσας. Φυσικά επαινέθηκαν όλα τα κείμενά τους.

Μέχρι εδώ άλλο ένα δίωρο.

Για το σπίτι δόθηκε η παρακάτω άσκηση:

Περιγραφή αίθουσας

 
Συνολικά απαιτήθηκαν 4-5 διδακτικές ώρες. Σχολ. έτος 2018-2019
 

Δημιουργός Copyright © 2018-2019,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 27/09/2023

counter free