Περιγραφή διαδρομής λεωφορείου
Παραγωγή γραπτού λόγου, Ε΄ τάξη


Πρόκειται για την άσκηση 7 του τετραδίου εργασιών της 2ης Ενότητας "Η ζωή στην πόλη" της Γλώσσας Ε΄ δημοτικού όπου οι μαθητές καλούνται να περιγράψουν τη διαδρομή που έκαναν με ένα λεωφορείο.

Περιγραφή διαδρομής λεωφορείου

ΠΡΟΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Μοίρασα στα παιδιά σχετικό φύλλο εργασίας στο οποίο ο καθένας κατά την πορεία της συζήτησης αποφάσιζε ποια στοιχεία θα χρησιμοποιήσει και το συμπλήρωνε ανάλογα.

Όταν φτάσαμε στην τρίτη παράγραφο αρχίσαμε να συζητάμε από ποια σημεία ενδιαφέροντος θα μπορούσε να περάσει το λεωφορείο τους. Είχα φροντίσει από πριν και είχα φωτοτυπήσει τα πιο σημαντικά αξιοθέατα της Πάτρας με ελάχιστες σχετικές πληροφορίες. Κάθε παιδί σημείωνε σε κάθε παράγραφο από πού θα έβαζε το λεωφορείο του να περάσει. Βέβαια δεν ήταν υποχρεωτικό να χρησιμοποιήσουν μόνο τα αξιοθέατα των φωτοτυπιών.

Παρακάτω στο φυλλάδιο τους πρόσφερα δωρεάν (χιχι!) και για συντομία χρόνου σχετικά επίθετα και ρήματα, ενώ τους έδωσε και άλλες σχετικές οδηγίες.

ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Αφού οι μαθητές, είχαν πλέον ένα σχέδιο σχετικά με τη διαδρομή που θα έκαναν και το τι θα έπρεπε να περιγράψουν ξεκίνησαν τη συγγραφή του κειμένου. Καθένας που τελείωνε περνούσε στην αξιολόγηση του γραπτού. Μέχρι εδώ δύο διδακτικές ώρες.

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

Η παρουσίαση με τα κείμενα των παιδιών παρακάτω:


Σύνδεσμος EΔΩ
Κείμενα παλιότερων μαθητών ΕΔΩ.
Κατεβάστε τα αρχεία από ΕΔΩ.

Για το σπίτι τους έδωσα την παρακάτω φωτοτυπία:


Κατεβάστε τη από ΕΔΩ.

ΜΕΤΑΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Αφού αξιολόγησα, διόρθωσα και συμπλήρωσα όπου χρειαζόταν, τους έδωσα τα τετράδιά τους για να κάνουν τις αλλαγές που έπρεπε. Περνούσα συνέχεια πάνω από τα κεφάλια τους όλη την ώρα και συζητούσα διεξοδικά με κάθε μαθητή γιατί είχα κάνει τις επεμβάσεις αυτές στο γραπτό του ή εξηγούσα οποιαδήποτε απορία. Καθένας που τελείωνε τη βελτίωση του γραπτού του περνούσε στο καθαρογράψιμο του κειμένου του.

Είχα φροντίσει από την προηγούμενη να βγάλω φωτοτυπίες τουλάχιστον δύο αξιοθέατα για κάθε μαθητή τις οποίες κόλλησα στα τετράδιά τους. Τους ζήτησα βεβαίως μετά το καθαρογράψιμο να βάλου λεζάντες στις φωτογραφίες. Επειδή η ώρα δεν ήταν αρκετή για να καθρογράψουν το έδωσα σαν άσκηση για το σπίτι, χωρίς επιπλέον άλλες ασκήσεις.

Μέχρι εδώ άλλη μία ώρα.

Την επόμενη μέρα συμπληρώσαμε και μαζί τη φωτοτυπία που είχα δώσει για το σπίτι. Στόχος μου ήταν να δοκιμάσουν μόνα τους να εργαστούν και σε δεύτερο χρόνο να δουν πώς πραγματικά έπρεπε να δουλέψουν και να αρχίσουν να εξοικειώνονται με διάφορους τρόπους γραφής.

Για εμπέδωση των παραπάνω τους έδωσα άλλη μια φωτοτυπία με ασκήσεις πάνω στα δικά τους κείμενα. Είναι μια δραστηριότητα που τους αρέσει ιδιαίτερα.

Όταν τελειώσαμε τις εργασίες, άρχισα να διαβάζω τα κείμενά τους. Ευχαριστεί ιδιαίτερα τα παιδιά, όταν τα κείμενα διαβάζονται μέσα στην τάξη, ιδιαίτερα μετά τον κόπο που έχουν κάνει. Εκτιμούν και σχολιάζουν τα γραπτά των συμμαθητών τους εστιάζοντας στα θετικά σημεία και κυρίως τα επαινούν, αφού το κάθε παιδί είναι πλέον ένας μικρός συγγραφέας. Αν δεν προλάβω να διαβάσω όλα τα κείμενα, διαβάζω από ένα κάθε φορά που βρίσκω την ευκαιρία, μέχρι να έρθει η μέρα να γράψουμε τον επόμενο γραπτό λόγο και αυτό γιατί είναι σημαντικό και πολύ ενθαρρυντικό να καμαρώσουν όλα τα παιδιά για το έργο τους.  

Συνολική διάρκεια διδασκαλίας 5 διδακτικές ώρες.

 

Δημιουργός Copyright © 2022-2023
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 09/10/2024

counter free