Περιγραφή και χαρακτηρισμός ήρωα
Παραγωγή γραπτού λόγου, Ε΄ τάξη


Πρόκειται για τις ασκήσεις 2 και 3 του βιβλίου του μαθητή της 4ης Ενότητας "Τα ζώα που ζουν κοντά μας" της Γλώσσας Ε΄ δημοτικού όπου οι μαθητές καλούνται να περιγράψουν και να χαρακτηρίσουν τον Μάγκα. Στόχος o χαρακτηρισμός του ήρωα με τη χρήση επιθέτων, μετοχών και αιτιολογικών προτάσεων.

ΠΡΟΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Δίδαξα στα παιδιά το σχετικό κείμενο για τον Μάγκα από το βιβλίο και κάναμε μια καλή συζήτηση για το πώς μπορούμε να περιγράψουμε το ζώο σύμφωνα με την παρακάτω παρουσίαση:

ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Αφού οι μαθητές, είχαν πλέον ένα σχέδιο στο μυαλό τους σχετικά με την περιγραφή του Μάκγα και το πώς θα τον χαρακτήριζαν ξεκίνησαν την παραγωγή του γραπτού λόγου. Καθένας που τελείωνε περνούσε στην αυτοαξιολόγηση του γραπτού. Μέχρι εδώ δύο διδακτικές ώρες.

Κατεβάστε το φύλλο της αξιολόγησης από ΕΔΩ.


 

Για το σπίτι τους έδωσα την παρακάτω φωτοτυπία. Κατεβάστε τη από ΕΔΩ.

ΜΕΤΑΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Όταν πήρα τα γραπτά τους στα χέρια μου παρατήρησα ότι ενώ τα είχαν πάει πολύ καλά στην περιγραφή του ζώου, ωστόσο στον χαρακτηρισμό του φαίνεται, ότι τα περισσότερα παιδιά, δεν κατάλαβαν πώς έπρεπε να εργαστούν. Γι αυτό και προχώρησα σε επανορθωτική διδασκαλία ως εξής:

ΠΡΟΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Κατ' αρχάς διορθώσαμε μαζί στον πίνακα τη φωτοτυπία που τους είχα δώσει για το σπίτι, εστιάζοντας στα επίθετα και στις αιτιολογικές προτάσεις.

Ύστερα εργαστήκαμε σύμφωνα με την παρακάτω παρουσίαση:

 

Έτσι συμπληρώσαμε τον χαρακτηρισμό του Μάγκα στον πίνακα. Κατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Αφού κατανόησαν τον τρόπο εργασίας περάσαμε στο δεύτερο σκέλος της εργασίας 2 του βιβλίου, δηλαδή στην περιγραφή και τον χαρακτηρισμό του Μήτσου. Κάθε παιδί που τελείωνε συμπλήρωνε την αυτοαξιολόγηση του γραπτού του. Κατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

 

Για το σπίτι έδωσα την παρακάτω άσκηση. Κατεβάστε την από ΕΔΩ.

Μέχρι εδώ άλλες δύο διδακτικές ώρες.

ΜΕΤΑΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Αυτή τη φορά βέβαια είχαμε καλύτερα αποτελέσματα. Σε επόμενο μάθημα τα παιδιά διόρθωσαν ορθογραφικά λάθη, ασάφειες, επαναλήψεις κλπ. και τελικά πέρασαν στο καθαρογράψιμο των κειμένων τους. Στην τάξη διαβάσαμε αρκετά κείμενα και επισημάναμε για μια ακόμη φορά τα σημεία που αφορούσαν στους στόχους της διδασκαλίας. 

Συνολική διάρκεια διδασκαλίας 6 διδακτικές ώρες.

 

Δημιουργός Copyright © 2022-2023
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 30/10/2024

counter free