Πρόκειται για την άσκηση 1 του
βιβλίου του μαθητή της 4ης Ενότητας "Τα χαρακτηριστικά των ζώων" της Γλώσσας Ε΄
δημοτικού όπου οι μαθητές καλούνται να περιγράψουν το αγαπημένο τους
ζώο. Στόχοι: η εξάσκηση στην οργάνωση των σκέψεων σε εννοιολογικό
χάρτη, η περιγραφή ζώου και η βελτίωση του κειμένου μετά την αυτοαξιολόγηση.
ΠΡΟΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
Μελετήσαμε
ξανά το σχετικό κείμενο με την περιγραφή του μπουλντόγκ και κάναμε μια
καλή συζήτηση για το πώς έχει γίνει η περιγραφή του συγκεκριμένου
ζώου και ποια επίθετα χρησιμοποίησε το βιβλίο μας. Μετά τέθηκε το
ερώτημα στους μαθητές πώς θα μπορούσαν να περιγράψουν το δικό τους
ζώο και πώς θα έπρεπε να είναι οργανωμένο το κείμενό τους. Με τη
βοήθειά μου χωρίσαμε το κείμενό τους σε ΑΡΧΗ, ΜΕΣΗ και ΤΕΛΟΣ και
σιγά σιγά το οργανώσαμε σε παραγράφους καταγράφοντας τις ιδέες τους.
ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
Αφού οι
μαθητές, είχαν πλέον τον χάρτη του κειμένου τους μπροστά τους
ξεκίνησαν την παραγωγή του γραπτού λόγου. Μέχρι εδώ δύο διδακτικές ώρες.
Για το σπίτι τους έδωσα την παρακάτω φωτοτυπία:
ΜΕΤΑΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
Επειδή τα παιδιά
αυτοαξιολογούνται, αλλά δεν γυρνούν πίσω να βελτιώσουν το γραπτό
τους, αξιολογήσαμε μαζί στον πίνακα ένα σχετικό φανταστικό κείμενο
και το βελτιώσαμε.
Ύστερα προσπάθησαν να κάνουν το ίδιο με το δικό
τους κείμενο ο καθένας. Κάθε μαθητής που τελείωνε περνούσε στο καθαρογράψιμο του κειμένου του. Όποιος δεν πρόλαβε το πήρε άσκηση
για το σπίτι.
Τις επόμενες μέρες διαβάσαμε τα
κείμενά τους στην τάξη Συνολική
διάρκεια διδασκαλίας 4 διδακτικές ώρες.
|