Αφήγηση μιας περιπέτειας
Παραγωγή γραπτού λόγου, Δ΄ τάξη


Πρόκειται για την άσκηση 4 του Τετραδίου Εργασιών της
6ης ενότητας της Γλώσσας Δ΄ Δημοτικού "Ιστορίες παιδιών" κεφάλαιο "Το μεγάλο μυστικό". Αυτή είναι η δεύτερη αφήγηση της σχολικής χρονιάς μετά τις "Αναμνήσεις καλοκαιριού" και στόχο έχει τα βασικά δομικά στοιχεία της αφήγησης και τη χρήση διαλόγου και εκφράσεων φόβου.

Αφήγηση μιας περιπέτειας

Στο προσυγγραφικό στάδιο έγινε σύνδεση με το κείμενο του βιβλίου "Το μεγάλο μυστικό", εστιάζοντας στις εκφράσεις φόβου που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας για να εκφράσει τα συναισθήματα των ηρώων του.  Ακολούθησε συζήτηση για περιπτώσεις που φοβήθηκαν οι ίδιοι οι μαθητές και καταιγισμός ιδεών σχετικά με εκφράσεις φόβου και χρόνου που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν στα κείμενά τους. .

Έγινε υπενθύμιση των δομικών στοιχείων που διέπουν μια αφήγηση και αποφάσισαν το θέμα της ιστορίας τους, τον χρόνο, τους ήρωες κλπ. Όταν τα παιδιά ετοιμάστηκαν συναισθηματικά και ψυχολογικά πέρασαν στο συγγραφικό στάδιο. 

Στο μετασυγγραφικό στάδιο έβαλαν τίτλο, αξιολόγησαν το γραπτό τους διαβάζοντάς το προσεχτικά και συμπληρώνοντας την ανάλογη φόρμα. Προσπάθησαν να το βελτιώσουν. Ακολούθησε αξιολόγηση, διόρθωση και επισήμανση των προβληματικών σημείων από εμένα.

Για εξάσκηση πήραν στο σπίτι την παρακάτω άσκηση με στόχο τη χρήση εκφράσεων φόβου.

Αφήγηση μιας περιπέτειας

Την επόμενη μέρα έγινε υποδειγματική διόρθωση. Γι αυτή τη δουλειά χρησιμοποίησα το κείμενο του Νικόλα που δεν είχε πολλά και σοβαρά προβλήματα, με στόχο να δώσω στα παιδιά να καταλάβουν πώς εντάσσουμε μια μικρή περιγραφή στην αφήγησή μας και πώς χρησιμοποιούμε τις εκφράσεις φόβου και τον διάλογο. Μοίρασα σε φωτοτυπία το κείμενό του και συγχρόνως τους έδωσα μια φόρμα αξιολόγησης. Όλοι οι μαθητές διάβασαν σιωπηρά και αξιολόγησαν. Ακολούθησε συζήτηση και βελτίωση του κειμένου.

 

Αφού οι μαθητές κατανόησαν πώς έπρεπε να γίνει σωστά η αξιολόγηση ασχολήθηκαν ο καθένας με το δικό του γραπτό. Διόρθωσαν, βελτίωσαν, αντέγραψαν, εικονογράφησαν. Όσοι δεν πρόλαβαν να τελειώσουν την αντιγραφή, την πήραν για το σπίτι.

Την επόμενη μέρα αναγνώστηκαν οι περισσότεροι γραπτοί λόγοι, σχολιάστηκαν και επαινέθηκαν.  Διορθώσαμε και τη φωτοτυπία με την άσκηση.

Κατεβάστε τα αρχεία από ΕΔΩ.

Απαιτήθηκαν 5 διδακτικές ώρες σε τρεις διαφορετικές μέρες. Σχολ. έτος 2019-2020.

 

Δημιουργός Copyright © 2019-2020,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 27/11/2023

counter free