Μια περιπέτειά μου
Παραγωγή γραπτού λόγου, Α΄ τάξη


Πρόκειται για την άσκηση 1 του Τ.Ε. από το κεφάλαιο "Θα γράψουμε το δικό μας βιβλίο".
Στόχοι:
να δημιουργήσουν κείμενο με τρεις παραγράφους. Να εντάξουν σε αυτό τουλάχιστον ένα συναίσθημα. Να αυτοαξιολογηθούν και να αντιγράψουν.

ΠΡΟΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Συζητήσαμε για την περιπέτεια του Ρήγα και τι έμαθε ο ίδιος, αλλά και τα ίδια τα παιδιά από αυτή. Αφηγηθήκαμε περιπέτειες που έχουμε ζήσει.

ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ: ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Το να γράψουν τα παιδιά ένα αφηγηματικό κείμενο και μάλιστα μια περιπέτεια είναι πολύ δύσκολο. Αρχικά δεν κατανοούν τι ακριβώς είναι μια περιπέτεια. Ύστερα δε θεωρούν ότι έχουν ζήσει όλα μια περιπέτεια, οπότε το κείμενό τους θα πρέπει να είναι φανταστικό, πράγμα που κάνει τη γραφή του ακόμα πιο δύσκολη. Γι αυτό και το συγκεκριμένο το γράψαμε παράγραφο παράγραφο και μάλιστα τους έδωσα συγκεκριμένες λέξεις με τις οποίες θα άρχιζαν την καθεμία.

Ακολούθησε καταιγισμός ιδεών και η σταδιακή παραγωγή του γραπτού λόγου.

 

 

ΜΕΤΑΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Προβάλλοντας το φυλλάδιο της αξιολόγησης στον πίνακα την κάναμε μαζί σιγά σιγά. Ένα παιδί διάβαζε την ερώτηση και είχαν κάποιο χρόνο για να βάλουν το σωστό σημάδι. Ήταν η 2η φορά που κάναμε αυτοαξιολόγηση στην τάξη και τα πήγαν αρκετά καλά. Τους αρέσει κιόλας η διαδικασία.

Ακολούθησε η εικονογράφηση του κειμένου τους, πράγμα που τους αρέσει ιδιαίτερα.

Για το σπίτι έδωσα ως εργασία την αντιγραφή του κειμένου τους, καθώς ήταν Παρασκευή, και το παρακάτω φύλλο, το οποίο διορθώσαμε στην τάξη στην επόμενη συνάντησή μας.

Την επόμενη μέρα στον πρωινό κύκλο, η δασκάλα διάβασε τα κείμενά τους και έδειξε τις ζωγραφιές τους. Επαινέθηκαν όλοι.

Κατεβάστε τα αρχεία από ΕΔΩ.

Απαιτήθηκαν τέσσερις διδακτικές ώρες.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παραγωγή αυτού του είδους του κειμένου ήταν αρκετά δύσκολη για τα παιδιά. Επίσης παρατήρησα ότι αρκετά παιδιά δυσκολεύτηκαν στην αντιγραφή του κειμένου τους. Αντέγραψαν λάθος λέξεις που αρχικά είχαν γράψει σωστά, δεν έβαλαν τόνους, έχασαν παράγραφο.

 

Δημιουργός Copyright © 2020-2021,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 28/04/2024

counter free