Γραφή διαφήμισης
Παραγωγή γραπτού λόγου, Στ΄ τάξη


Πρόκειται για τις ασκήσεις 4 και 5 του κεφαλαίου "Στη διαφήμιση... όλα είναι δυνατά" της ενότητας "Διατροφή" στο Βιβλίο του Μαθητή. Στόχοι: γραφή διαφημιστικού κειμένου και δημιουργία ραδιοφωνικού διαφημιστικού σποτ.

ΠΡΟΣΥΓΓΡΑΦΙΟ ΣΤΑΔΙΟ

Αφού δίδαξα το κείμενο "Στη διαφήμιση όλα είναι δυνατά", υπενθύμισα ακόμη μια φορά στους μαθητές τα δομικά στοιχεία της διαφήμισης, σύμφωνα με την παρακάτω παρουσίαση:


Σύνδεσμος ΕΔΩ

ΚΕΙΜΕΝΟ: Διαφήμιση

Η διαφήμιση ενημερώνει και προσπαθεί να πείσει τον καταναλωτή για το προϊόν που διαφημίζεται. Ένα διαφημιστικό κείμενο περιλαμβάνει:

  • Το όνομα τους προϊόντος και τη μάρκα του.

  • Μια «ζωντανή» εικόνα που τραβάει την προσοχή.

  • Μια σύντομη συνθηματική φράση (σλόγκαν) που έχει σχέση με την εικόνα, με το όνομα του προϊόντος ή με το βασικό προτέρημά του.

  • Ένα μικρό κείμενο που περιγράφει το προϊόν και μας ενημερώνει για τα πλεονεκτήματά του.

  • Πολλά επίθετα, συχνά σε συγκριτικό και υπερθετικό βαθμό.

  • Ρήματα σε προστακτική και μερικές φορές σε υποτακτική έγκλιση.

  • Πολλά σημεία στίξης, και ιδιαίτερα θαυμαστικά, ερωτηματικά και αποσιωπητικά.

 

ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Οι μαθητές, αφού προετοιμάστηκαν, δημιούργησαν τις δικές τους διαφημίσεις:

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

 

Στο επόμενο στάδιο κλήθηκαν να διαμορφώσουν μια ραδιοφωνική διαφήμιση. Παράδειγμα ΕΔΩ.

 

ΜΕΤΑΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Οι μαθητές αυτοαξιολογήθηκαν και για τις δύο περιπτώσεις και εντέλει μαγνητοφώνησαν τις δικές τους ραδιοφωνικές διαφημίσεις. Το αρχείο της αξιολόγησης βρίσκεται ΕΔΩ.

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

Για το σπίτι έδωσα την παρακάτω άσκηση. Κατεβάστε την από ΕΔΩ.


Δημιουργός Copyright © 2023-2024,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 04/11/2023

counter free