Πώς περιγράφουμε ένα πράγμα
Γράφουμε:
- Πού βρίσκεται.
- Πώς το λένε.
- Πώς είναι (γενική
εντύπωση, σχήμα, μέγεθος, χρώμα).
- Πώς είναι φτιαγμένο,
από τι υλικά.
- Περιγραφή από τα έξω
προς τα μέσα.
- Πώς το απέκτησα (αν
είναι δικό μου).
- Πώς χρησιμοποιείται.
- Περιστατικά σχετικά
με αυτό.
- Συναισθήματα και
σκέψεις για όλα τα παραπάνω.
Χρησιμοποιούμε:
- Ενεστώτα (συνήθως)
ρημάτων.
- Επίθετα και
επιθετικούς προσδιορισμούς.
- Τοπικούς
προσδιορισμούς.
ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
Οι μαθητές προχώρησαν στη συγγραφή του
κειμένου τους.
Σύνδεσμος
ΕΔΩ
ΜΕΤΑΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
Οι μαθητές
διάβασαν τα κείμενά τους και αυτοξιολογήθηκαν. Ύστερα αξιολόγησα και εγώ τα
γραπτά τους και σημείωσα διορθώσεις και βελτιώσεις που δεν μπόρεσαν να κάνουν
μόνοι τους. Οι ίδιοι έκαναν τις αλλαγές που απαιτούνταν σύμφωνα με τις οδηγίες
μου και αντέγραψαν τα κείμενά τους. Ζωγράφισαν επίσης τα ποδήλατα των ονείρων
τους σύμφωνα με την περιγραφή που είχαν κάνει. (Τα δύο τελευταία ολοκληρώθηκαν
στο σπίτι). Αφού τα γραπτά έφτασαν στην τελική τους μορφή διαβάστηκαν στην τάξη.
Κατά το στάδιο
αυτό αφιερώσαμε 20 λεπτά σε μια δραστηριότητα STEM:
Έδωσα στις ομάδες από ένα κομμάτι χαρτόκουτου, δύο καλαμάκια, δύο οδοντογλυφίδες
και ένα ζελοτέιπ και τους ζήτησα να φτιάξουν ένα ποδήλατο, που να τσουλάνε οι
ρόδες του. Αυτό το τελευταίο φυσικά τα δυσκόλεψε. Τα παιδιά κατέγραψαν σε ένα
χαρτί το αρχικό του σχέδιο, για να φτάσουν στον στόχο και ύστερα δούλεψαν πυρετωδώς
και προσπάθησαν να φτάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα μέσα στον χρονικό
περιορισμό. Η νικήτρια ομάδα πήρε τρεις πόντους και οι υπόλοιπες βαθμολογήθηκαν
ανάλογα με την προσπάθεια και το αποτέλεσμα.
Σύνδεσμος
ΕΔΩ
Χρόνος: 4 διδακτικές ώρες.
ΕΞΑΣΚΗΣΗ
Διάβασε την περιγραφή και ανακάλυψε
ΕΔΩ.
Περιγραφή αυτοκινήτου κουίζ
ΕΔΩ.