Περιγραφή κτιρίου
2η Ενότητα "Κατοικία"
Παργωγή γραπτού λόγου, Στ΄ τάξη


Πρόκειται για την άσκηση 3 του Β.Μ. της 2ης ενότητας "Κατοικία" της Γλώσσας Στ΄ δημοτικού όπου τα παιδιά καλούνται να περιγράψουν ένα κτίριο με ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή. Στόχοι: η εξάσκηση στην οργάνωση του περιγραφικού κειμένου σε εννοιολογικό χάρτη και η γραφή του.

ΠΡΟΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Αρχικά δίδαξα "Το σπίτι του ποιητή Καβάφη" δίνοντας έμφαση στον ρόλο των επιθέτων και στη χρήση λέξεων και φράσεων που δηλώνουν τόπο και υπενθυμίζοντας στους μαθητές τα δομικά χαρακτηριστικά της περιγραφής κτιρίου. Το μάθημα ΕΔΩ.

Στο επόμενο μάθημα ασχοληθήκαμε με ακόμα μεγαλύτερη λεπτομέρεια με τα περιγραφικά κείμενα σύμφωνα με το Τετράδιο Εργασιών της Γλώσσας και με την παρακάτω παρουσίαση:

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

Μέχρι εδώ δύο μαθήματα Γλώσσας.

Στο επόμενο μάθημα προετοιμάστηκε η άσκηση 3 σύμφωνα με την παρακάτω παρουσίαση:


Σύνδεσμος ΕΔΩ

Μέχρι εδώ 2 διδακτικές ώρες Παραγωγής Γραπτού Λόγου.

ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Όταν όλα ήταν έτοιμα σε επόμενο μάθημα προχωρήσαμε στη συγγραφή του κειμένου. Επειδή πολλές φορές κάποια παιδιά δε βρίσκουν αντικείμενο για την περιγραφή τους ή δεν ξέρουν αρκετά πράγματα, ανάρτησα την εικόνα ενός κτιρίου και συμβούλευσα τους μαθητές να ολοκληρώσουν την περιγραφή τους χρησιμοποιώντας δικά τους φανταστικά στοιχεία.


Σύνδεσμος ΕΔΩ

Κατεβάστε το φύλλο αξιολόγησης ΕΔΩ.

 

ΜΕΤΑΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Διάβασαν το γραπτό τους και αυτοαξιολογήθηκαν. Προσπάθησαν να βελτιώσουν μόνα τους γι΄αυτό και πολλοί μαθητές έχουν προσθέσει αστεράκια στα γραπτά τους.

Για το σπίτι τους έδωσα την παρακάτω άσκηση. Μπορείτε να την κατεβάσετε από ΕΔΩ. Επίσης τους ανέθεσα να ζωγραφίσουν δύο "φωτογραφίες" του κτιρίου που περιέγραψαν, μία εξωτερική και μία εσωτερική.

Μέχρι εδώ άλλες δύο διδακτικές ώρες Παραγωγής Γραπτού Λόγου.

Ακολούθησε διόρθωση και αξιολόγηση από μένα. Σε επόμενο μάθημα τους ζήτησα να διορθώσουν βασικά λάθη, να σβήσουν ότι δεν χρειαζόταν, να συμπληρώσουν λέξεις τόπου και επίθετα και κυρίως να διορθώσουν τις επαναλήψεις. Συζήτησα με το κάθε παιδί διεξοδικά τα λάθη του και τα βοήθησα όπου χρειάστηκε.

Όποιο παιδί διόρθωνε ξεκινούσε την αντιγραφή. Τα κείμενα που δεν είχαν πολλά προβλήματα τελείωσαν στο σχολείο. Κάποιες αντιγραφές που ήταν μεγάλες έγιναν στο σπίτι.

Μέχρι εδώ άλλη μία διδακτική ώρα Παραγωγής Γραπτού Λόγου.

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας διάβασα στην τάξη τα περισσότερα κείμενα κουβεντιάζοντας με τα παιδιά εάν ο κάθε μικρός συγγραφέας είχε πετύχει τον στόχο του.

Συνολικός χρόνος: 5 διδακτικές ώρες.

 

Δημιουργός Copyright © 2023-2024,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 02/10/2024

counter free