Πρόκειται για την άσκηση 6 του
Tετραδίου Εργασιών της 2ης Ενότητας
της Γλώσσας Γ΄ δημοτικού "Στο σπίτι και στη γειτονιά", κεφ. "Τα παιδικά μου
παιχνίδια", όπου οι μαθητές πρέπει να παρουσιάσουν τις δικές τους συλλογές
στην τάξη. Βασικοί στόχοι: η παράγραφος, η χρήση επιθέτων και
συναισθημάτων. Επιμέρους στόχοι: η λέξη "που",
οι
λέξεις "γιατί" και "για να", η χρήση σχετικού λεξιλογίου,
η αξιολόγηση, η διόρθωση, το καθαρογράψιμο και η ικανοποίηση των παιδιών.
Στο προσυγγραφικό στάδιο
τα παιδιά παρουσίασαν τις συλλογές τους στην τάξη και εξήγησαν πώς τις
απέκτησαν. Η δασκάλα επίσης παρουσίασε τη συλλογής της στη τάξη με κοχύλια από
διαφορετικά μέρη και τα μικρούλια έψαξαν στους χάρτες να βρουν τα μέρη αυτά.
Ακολούθησε ανάγνωση της περιγραφής συλλογής του βιβλίου και συζήτηση για το
περιεχόμενο της κάθε παραγράφου. Αφού τα παιδιά κατανόησαν πόσες παραγράφους
πρέπει να γράψουν και τι περιεχόμενο θα πρέπει να έχει η καθεμία, κλήθηκαν να
επιλέξουν εκ των προτέρων τα επίθετα και τα συναισθήματα που θα χρησιμοποιούσαν
στο κείμενό τους.
Συγγραφικό
στάδιο:
Όταν τα παιδιά
ετοιμάστηκαν συναισθηματικά και ψυχολογικά προχωρήσαμε
στη συγγραφή.
Σύνδεσμος
ΕΔΩ
Μετασυγγραφικό στάδιο:
Διάβασαν το γραπτό τους και αυτοαξιολογήθηκαν. Τα παιδιά βρίσκονται
ακόμα στην προσπάθεια αφού αξιολογήσουν, να επιστρέψουν στο γραπτό τους και να
προσθέσουν αυτά που τους λείπουν ή να αλλάξουν λέξεις.
Ακολούθησε διόρθωση
και αξιολόγηση από μένα. Την επόμενη μέρα τους ζήτησα να διορθώσουν βασικά λάθη,
να σβήσουν ότι δεν χρειαζόταν, να συμπληρώσουν
συναισθήματα, επίθετα και λέξεις. Συζήτησα με το κάθε παιδί διεξοδικά τα σοβαρά του λάθη
και ασχολήθηκα περισσότερο με εκείνα που ακόμα δεν έχουν καταφέρει να
επιστρέφουν στο γραπτό τους μετά την αξιολόγηση και να το διαμορφώνουν.
Όποιο παιδί διόρθωνε
ξεκινούσε την αντιγραφή με μπλε στυλό που σβήνει. Εκείνα που είχαν λιγότερα λάθη
κατάφεραν να τελειώσουν την αντιγραφή στο σχολείο, ενώ τα υπόλοιπα την
ολοκλήρωσαν στο σπίτι.
Στο σπίτι δόθηκε
επίσης άσκηση συμπλήρωσης κειμένου με επίθετα, συναισθήματα κλπ. για να δω σε
πιο σημείο έχουν φτάσει τα παιδιά σχετικά με αυτή τη δραστηριότητα. Η άσκηση
ξαναδόθηκε και ξανασυμπληρώθηκε στο σχολείο για να μπορέσουν τα παιδιά που
δυσκολεύονται να την κατανοήσουν καλύτερα.
Kατεβάστε τα αρχεία
από
ΕΔΩ.
Διάβασα στην τάξη
πολλά γραπτά τους κουβεντιάζοντας με τα παιδιά εάν ο συγγραφέας είχε ακολουθήσει τις
οδηγίες. Επαινέθηκαν ιδιαίτερα τα σημεία που αφορούσαν τους στόχους.
Παρατήρησα τα εξής:
Τα περισσότερα
παιδιά έγραψαν μόνα τους σύμφωνα με τις οδηγίες που τους δόθηκαν για την κάθε
παράγραφο, χρησιμοποίησαν εύκολα τα επίθετα και τουλάχιστον ένα συναίσθημα. Αρκετά δυσκολεύονται ακόμα να εντάξουν τη
λέξη "που". Τα παιδιά ικανοποιήθηκαν ιδιαίτερα από την παρουσίαση των
συλλογών τους και από την ανάγνωση των κειμένων τους.
Απαιτήθηκαν 4-5 διδακτικές ώρες. Σχολ. έτος 2018-2019