Μπαίνουμε στην ιστορία του Τουρτούρι - Θεατρικό κείμενο
Παραγωγή γραπτού λόγου, Γ΄ τάξη


Πρόκειται για την άσκηση 3 "Μπαίνω στην ιστορία" του κεφ. "Ο χιονάνθρωπος και το κορίτσι" της 8ης ενότητας του βιβλίου της Γλώσσας Γ΄ δημοτικού "Ιστορίες του χειμώνα": Ο συγγραφέας θέλει να βάλει έναν νέο ήρωα στην περιπέτεια του Τουρτούρι και δίνει την ευκαιρία σε εσένα. Αποφάσισε τον ρόλο που θέλεις να παίξεις στην ιστορία. Συζήτησε τις ιδέες σου με τον διπλανό σου. Αφού γράψεις τον ρόλο σου, διάβασέ τον στον συμμαθητή σου.

Βασικοί στόχοι: η γραφή θεατρικού κειμένου και η συνέχιση μιας ιστορίας.

Μπαίνουμε στην ιστορία του Τουρτύρι - Θεατρικό κείμενο

Στο προσυγγραφικό στάδιο οι μαθητές ενημερώθηκαν για το θέμα τους και πήραν αποφάσεις σχετικά με τον ρόλο τους, το όνομά του, την εμφάνιση, το θέμα και το τέλος της ιστορίας τους. Ύστερα συζητήθηκαν λεπτομερώς τα δομικά στοιχεία του θεατρικού κειμένου.

Συγγραφικό στάδιο: Οι μαθητές ανακοίνωσαν στην τάξη τις ιδέες τους και όταν ετοιμάστηκαν συναισθηματικά και ψυχολογικά προχωρήσαμε στη συγγραφή. Τους έδωσα την εισαγωγική παράγραφο την οποία και συμπλήρωσαν με την εμφάνιση και τα χαρακτηριστικά του ρόλου τους. Ύστερα συνέχισαν τελείως μόνα τους.

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

Μετασυγγραφικό στάδιο: Διάβασαν το γραπτό τους και αυτοαξιολογήθηκαν. Όσοι μαθητές πρόλαβαν προσπάθησαν να βελτιώσουν τα κείμενά τους γυρίζοντας πίσω και συμπληρώνοντας ή επανορθώνοντας. Έδωσαν έναν ταιριαστό τίτλο στο κείμενό τους.

Ακολούθησε διόρθωση και αξιολόγηση από μένα. Την επόμενη μέρα τους ζήτησα να διορθώσουν βασικά λάθη, να σβήσουν ότι δεν χρειαζόταν,  να συμπληρώσουν συναισθήματα και παρενθέσεις. Συζήτησα με το κάθε παιδί διεξοδικά τα προβλήματα του γραπτού του και βοήθησα περισσότερο εκείνα που είχαν εκφραστικά προβλήματα ή σοβαρές ελλείψεις.

Όποιο παιδί διόρθωνε ξεκινούσε την αντιγραφή. Όσοι δεν πρόλαβαν ολοκλήρωσαν στο σπίτι. Η αντιγραφή ολοκληρώθηκε με την εικονογράφηση του κειμένου τους και τη γραφή σχετικής λεζάντας.

Διαβάσαμε στην τάξη όλα τα γραπτά κουβεντιάζοντας με τα παιδιά εάν ο συγγραφέας είχε ακολουθήσει τις οδηγίες και εστιάσαμε κυρίως στα δομικά στοιχεία του θεατρικού κειμένου. Φυσικά επαινέθηκαν όλα τα κείμενά τους.

Παρατήρησα τα εξής: Σχεδόν όλα τα παιδιά κατάφεραν με επιτυχία να συνεχίσουν την ιστορία, να εντάξουν τον εαυτό τους μέσα σε αυτήν και να χρησιμοποιήσουν τα δομικά στοιχεία του θεατρικού κειμένου. Τα επαίνεσα γι αυτό και δημιουργήθηκε  ευφορία στην τάξη.

Για εξάσκηση στην ευέλικτη ζώνη, δόθηκε η εξής εργασία στους μαθητές την οποία έπρεπε να δουλέψουν σε ζευγάρια: Είστε δύο ήρωες του Τρωικού πολέμου. Διαλέξτε τον ρόλο σας και γράψτε ένα μικρό θεατρικό κείμενο.

Μπαίνουμε στην ιστορία του Τουρτύρι - Θεατρικό κείμενο

Απαιτήθηκαν 4 διδακτικές ώρες. Σχολ. έτος 2018-2019

Κατεβάστε τα αρχεία από ΕΔΩ.

 

Δημιουργός Copyright © 2018-2019,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 07/02/2024

counter free