Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: Από εμένα για εσένα
Δ2
΄ τάξη

 

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: Από εμένα για εσένα


Την 1η Ιουνίου ήρθαν στην τάξη οι Μεγάλοι Οδηγοί του Σ.Ε.Ο. Πάτρας και δούλεψαν με τα παιδιά εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο "Από εμένα για εσένα". Πρόκειται για τη δεύτερη ενότητα του προγράμματος "Προσφυγικές διαρροές, ανθρώπινα δικαιώματα και διαπολιτισμικότητα", που σχεδιάστηκε από τον Κλάδο Πουλιών του Σώματος Ελληνικού Οδηγισμού (Σ.Ε.Ο) και συγκεκριμένα από τα μέλη του Άννα Παρασχούδη, Ελένη Μπεβεράτου, Ιωάννα Βασιλοπούλου, Ιωάννα Τσαμπηρά και Κυριάκο Μούρτζη. Aπευθύνεται σε παιδιά της Β’ έως Ε’ τάξης Δημοτικού.

Συντονίστρες του προγράμματος ήταν οι φοιτήτριες του Παιδαγωγικού Τμήματος Πάτρας και Οδηγοί του Σ.Ε.Ο. Πάτρας
Δήμητρα Κοκκόση και Ηλιάνα Χαραλάμπη.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ΑΠΟ ΜΕΝΑ ΓΙΑ ΣΕΝΑ» καλεί τους συντονιστές/εκπαιδευτικούς να παίξουν με τους μαθητές ένα «Κυνήγι θησαυρού» χωρισμένο σε 6 ενότητες, ώστε οι συμμετέχοντες να γνωρίσουν και να προβληματιστούν γύρω από τις έννοιες: αποδοχή, προσφορά, συμπαράσταση, ισότητα, πρόσφυγας και μετανάστης. Μέσα από αυτό το «Κυνήγι θησαυρού» τα παιδιά κατανόησαν ότι ο μεγαλύτερος θησαυρός είναι αυτός που προσφέρει κάποιος και όχι αυτός που κρατά. Τα παιδιά παίζοντας το «Κυνήγι θησαυρού» είχαν την ευκαιρία να φτιάξουν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με σκοπό να το στείλουν στα παιδιά-πρόσφυγες που ζουν στα κέντρα φιλοξενίας προσφύγων, ώστε να μπορούν να το παίξουν με τους καινούργιους τους φίλους.

Στόχοι του προγράμματος:

  • Να κατανοήσουν τα παιδιά τις έννοιες: αποδοχή, προσφορά, συμπαράσταση, ισότητα, πρόσφυγας και μετανάστης.

  • Να ευαισθητοποιηθούν σε σχέση με το προσφυγικό ζήτημα.

  • Να προσφέρουν στα παιδιά-πρόσφυγες.

 

Δραστηριότητες:

  • Ξεκινώντας ήρθε στην τάξη ένα κουτί που είχε ταξιδέψει πολύ και είχε μέσα μία σημαντική έκπληξη … και ένα μήνυμα. 

  • Το κουτί με το σχετικό μήνυμά του εξηγούσε στα παιδιά ότι για να ξεκινήσουν, έπρεπε πρώτα από όλα να φτιάξουν το “λεξικό”, το βιβλίο με τις έννοιες που θα τους βοηθούσε να καταλάβουν τις ιστορίες που θα τους έλεγε.

  • Στο πέρασμα από μια παιδική χαρά, το κουτί βρήκε ξεφούσκωτα μπαλόνια και τα πήρε μαζί του. Κάθε παιδί πήρε ένα μπαλόνι, το φούσκωσε και ζωγράφισε επάνω του ένα πρόσωπο. Αυτό από δω και πέρα ήταν ο φίλος του. Συζήτησαν για τα ανθρώπινα δικαιώματα των καινούριων φίλων τους και μετά κλήθηκαν όλα μαζί να πετάνε τα μπαλόνια ψηλά και ο καθένας να είναι υπεύθυνος για το μπαλόνι του. Ο σκοπός ήταν να μην πέσει κάτω κανένα μπαλόνι και όλοι να διαφυλάξουν τα δικαιώματα των φίλων τους.

  • Τα παιδιά σχημάτισαν μία σειρά και προσπάθησαν να φτάσουν στο κουτί, για να δώσουν τη βοήθειά τους. Για να φτάσουν εκεί, έπρεπε να δημιουργήσουν μία αλυσίδα χρησιμοποιώντας τα σώματά τους, τα ρούχα τους και οτιδήποτε άλλο, χωρίς να λυθούν. Συζήτησαν για τους τρόπους που βοηθάει η χώρα μας τους πρόσφυγες, για το αν έχουν τα ίδια βοηθήσει και για το τι πιστεύουν ότι χρειάζονται από εμάς οι πρόσφυγες κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας τους στη χώρα μας.

  • Συζήτησαν για τα θετικά και αρνητικά συναισθήματα που νιώθουν οι άνθρωποι αυτοί και έκαναν υποθέσεις.

  • Στο τελικό στάδιο ανακάλυψαν τον κρυμμένο θησαυρό του κουτιού.

Δημιουργός Copyright © 2016-2017,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 16/09/2023

 
 
counter free