ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ: Τα μαγικά μαξιλάρια
Σχολικό έτος 2016-2017
Τάξη Δ2΄


Τα μαγικά μαξιλάρια

Στα πλαίσια της 10ης Ενότητας «Λέξεις φτερουγίζουν πέρα, ταξιδεύουν στον αγέρα» με τα μικρούλια της Δ2 τάξης (σχολ. Έτος 2016-2017) δουλέψαμε πρότζεκτ φιλαναγνωσίας με κεντρικό θέμα «Τα μαγικά μαξιλάρια» του Ευγένιου Τριβιζά. 

Το ίδιο το βιβλίο έχει χιούμορ, είναι ευχάριστο, έχει δράση και αγωνία, και δικαιώνει το αίσθημα περί δικαίου του αναγνώστη. Τα παιδιά ένιωσαν τα αναμενόμενα συναισθήματα, πήραν μέρος στη ανάγνωσή του συζητώντας και κάνοντας δραματοποιήσεις. Ενδεικτικά αναφέρω κάποια από τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκαν εμπνευσμένα από το βιβλίο:

*Δραματοποίηση: ο βασιλιάς Απαρτίλαος παρακολουθεί τους υπηκόους του με το χρυσό του τηλεσκόπιο. 

Τα μαγικά μαξιλάρια

*Ο Απαρτίλαος έγραφε νόμους ασυνήθιστους, νόμους απαίσιους και φοβερούς. Γράψτε κι εσείς μερικούς απαίσιους νόμους (ομαδική δραστηριότητα).

  1. Όποιος δε δουλεύει θα σκοτώνεται μπροστά στην οικογένειά του. 

  2. Απαγορεύεται το καρναβάλι. 

  3. Όποιος δε δουλεύει στα ορυχεία θα σκοτώνεται η οικογένειά του. 

  4. Απαγορεύεται το καλοκαίρι να πηγαίνουμε στη θάλασσα. 

  5. Όποιος κλέψει μία γόμα θα καταδικάζεται σε θάνατο. 

  6. Απαγορεύεται το νερό. Μόνο ο βασιλιά θα πίνει. 

  7. Δε θα υπάρχει Σαββατοκύριακο. 

  8. Όποιος αντιμιλάει στον βασιλιά θα τον κλείνουν στο μπουντρούμι και θα τον τρώει μία δηλητηριώδης οχιά. 

  9. Όποιος πατάει την αυλή του βασιλιά θα τον πετάνε στη λίμνη με τους κροκόδειλους.  

  10. Όποιος δίνει καλό τέλος στα παραμύθια θα αποκεφαλίζεται.

*Δραματοποίηση: Οι Ουρανοπολίτες αντιπαθούσαν φοβερά τον Απαρτίλαο. Αντιπαθήστε τον κι εσείς.
*Ο Απαρτίλαος καταλαβαίνει ότι οι υπήκοοί του δεν τον αγαπούν. Έχουν δίκιο οι Ουρανοπολίτες που δεν τον αγαπούν; Υπάρχει κάποιος που δεν αγαπάει εσένα; Υπάρχει κάποιος που δεν τον αγαπάς εσύ; (δραστηριότητα προφορική για την έκφραση των συναισθημάτων των παιδιών).


*Ο Απαρτίλαος αντιλαμβάνεται ότι οι υπήκοοί του δεν τον αγαπούν γιατί το βράδυ στον ύπνο τους βλέπουν όμορφα όνειρα. Ποιο είναι το καλύτερο όνειρο που έχεις δει εσύ ποτέ; (ατομική δραστηριότητα)

  • Το καλύτερο όνειρό μου ήταν όταν ονειρεύτηκα ότι ήταν όλο το σπίτι δικό μου χωρίς κανέναν. Και όταν ονειρεύτηκα ότι πήγαμε διακοπές στο χωριό της γιαγιάς μου. ΧΡΙΣΤΙΝΑ

  • Το καλύτερό μου όνειρο το είδα ότι ήταν το δέκαθλο στο Γκριν Καμπ. ΝΙΚΟΛΑΣ

  • Το καλύτερό μου όνειρο είναι ότι ήμουν καρχαρίας και έφαγα την αδελφή μου. ΓΡΗΓΟΡΗΣ

  • Το καλύτερό μου όνειρο είναι όταν μια μέρα πήγαινα σχολείο με τη Δέσποινα και στον δρόμο βρήκα ένα λάπτοπ, τρία πλέιστέισον, 7 τάμπλετ και 1 δις ευρώ. ΓΙΩΡΓΟΣ

  • Το καλύτερό μου όνειρο είναι ότι είχα πάει στις νεράιδες. ΝΑΤΑΛΙΑ

  • Το καλύτερο όνειρό μου είναι όταν είχα πάει στη γιαγιά μου που είχε στην αυλή της νεροτσουλήθρα! ΣΩΤΗΡΗΣ

  • Το καλύτερό μου όνειρο αρχίζει όταν έπαιζα ποδόσφαιρο με τον μπαμπά μου. Ξαφνικά έρχεται ένα κύμα 20 μέτρα και μας πήρε με πολλή δύναμη και μαζί πήρε και την αδερφή μου. YES. ΜΙΧΑΛΗΣ

Δραματοποίηση: Ο Σαυρίλιος έφτιαξε τα εφιαλτικά μαξιλάρια βάζοντας μέσα ότι πιο απαίσια πράγματα υπάρχουν. Παρουσιάστε την τρομερή εφεύρεση στον βασιλιά.

 
Τα μαγικά μαξιλάρια 
 
Ο ύπνος των Ουρανοπολιτών έγινε απαίσιος και εφιαλτικός.

Οι Ουρανοπολίτες βλέπουν άσχημα όνειρα. Εσύ βλέπεις εφιάλτες; Γράψε τον χειρότερο που έχεις δει. (ατομική δραστηριότητα)

  • Μια φορά ήμουν μαζί με τον ξάδερφό μου στη θάλασσα. Τότε ήρθε ένα μεγάλο κύμα και μας κουκούλωσε! ΓΙΑΝΝΗΣ

  • Εγώ είχα δει ότι ήμουν μόνη μου στο σπίτι και άκουσα ξαφνικά έναν θόρυβο και ακριβώς από πίσω μου είδα έναν άνθρωπο που κρατούσε μαχαίρι και με σκότωσε. ΧΡΙΣΤΙΝΑ

  • Ο χειρότερός μου εφιάλτης είναι όταν είδα πως πήγαινα σχολείο και απέναντι ήταν κάποιοι κακοί άνθρωποι με όπλα που ήθελαν να με βασανίσουν!!! ΒΑΓΓΕΛΗΣ

  • Το πιο κακό όνειρο που έχω δει είναι όταν ήμουν σε ένα δάσος και με τσίμπησε μια οχιά, ένας αρουραίος, μια αρκούδα και ένα κουνάβι μου την αμόλησε! ΝΙΚΟΛΑΣ

  • Μια μέρα ήμουν στο σχολείο και ήρθε ένα τεράστιο φίδι που ήταν δεντρογαλιά και τα παιδιά έτρεχαν πανικοβλημένα και τελικά το φίδι τους έφαγε όλους εκτός από μένα. Και τότε ήρθε μια μικρή σαύρα και με έφαγε!!! ΔΕΣΠΟΙΝΑ

  •  Το χειρότερό μου όνειρο είναι όταν έχασα το τζόκερ εξ’αιτίας της αδερφής μου. ΓΡΗΓΟΡΗΣ

  • Ένας εφιάλτης που έχω δει είναι ότι δεν ζούσε κανείς στη γη παρά μόνο εγώ και η Ραφαέλα και ήμασταν μέσα σε ένα σκοτεινό μέρος και μετά ήρθε σ’ εμάς ο θάνατος. ΑΝΔΡΕΑΝΑ

  • Ο χειρότερός μου εφιάλτης ήταν όταν είδα μπροστά μου τον διάτανο. ΓΙΩΡΓΟΣ

  • Ένας εφιάλτης μου είναι ότι είχα πάει σε μία ταβέρνα που είχε μία βαθιά θάλασσα πιο κάτω. Κολυμπούσα μαζί με τον αδελφό μου και δύο φίλους μας και τότε ο αδερφός μου πήγε στον πάτο της θάλασσας και εγώ είδα κάτι που έμοιαζε με βράχο. Τότε άνοιξε ένα τεράστιο στόμα, έφαγε τον αδερφό μου και μετά κατάλαβα ότι ήταν ένας τεράστιος καρχαρία. Φώναξα τη μαμά μου που κάλεσε το λιμενικό και μας έσωσε. ΡΑΦΑΕΛΑ

  • Το κακό όνειρο που είχα δει είναι ότι με κυνήγαγε ένας καρχαρίας. ΝΑΤΑΛΙΑ

  • Το χειρότερο όνειρό μου είναι αυτό που ήρθαν όλα τα παιδιά της τάξης στο σπίτι μου και το μετέτρεψα σε εφιάλτη και πήγα να αυτοκτονήσω απ’ το μπαλκόνι για να ξυπνήσω και τελικά ξύπνησα. ΗΡΑΚΛΗΣ

  • Ήμουν πάνω στην κολώνα της ΔΕΗ και όπως περπάταγα έπεσα. ΣΩΤΗΡΗΣ.

  • Ο χειρότερος εφιάλτης που έχω δει είναι όταν περπατούσα στον δρόμο και ένας άνθρωπος με κυνηγούσε. ΑΓΓΕΛΙΝΑ

  • Το χειρότερο όνειρο που είδα ποτέ είναι όταν η αδερφή μου μου έκλεψε πεντακόσια εκατομμύρια ευρώ. ΜΙΧΑΛΗΣ

*Δραματοποίηση: Ο Απαρτίλαος είναι κατευχαριστημένος από την εφεύρεση του Σαυρίλιου. Θα τον παρασημοφορήσει!

Τα μαγικά μαξιλάρια 

*Ο Βουλίμιος κάνει έφοδο στο σχολείο. Γίνετε συμμαθητές των παιδιών, ζωγραφίστε μαζί τους τον «υπέροχο» βασιλιά Απαρτίλαο και γράψτε του ένα ποίημα. (ατομική δραστηριότητα και δραστηριότητα σε ζευγάρια)

Ο Αντώνης και τα παιδιά έφτιαξαν τα δικά τους αντιεφιαλτικά μαξιλάρια. Εσείς τι θα βάζατε στα δικά σας αντιεφιαλτικά μαξιλάρια; (ομαδική δραστηριότητα)

  • Μέσα  στο δικό μας αντιεφιαλτικό μαξιλάρι θα βάζαμε πούπουλα, που ξεχάστηκαν στο πατάρι, μια ζωγραφιά που ήταν και αυτή στο πατάρι, παγωτό που είχαμε κρύψει στο υπόγειο, ένα μπαλόνι που ήταν στο υπόγειο και ένα αρκουδάκι καφέ που ήταν σε ένα ντουλάπι. ΑΕΤΟΠΑΙΔΑ

  • Μέσα  στο δικό μας αντιεφιαλτικό μαξιλάρι θα βάζαμε φωτογραφίες με την οικογένειά μας, φύλλα δέντρων, χαρούμενες ζωγραφιές, βιβλία που είχαν ξεχαστεί πίσω από τη βιβλιοθήκη και δεν έχουν σχέση με τον Απαρτίλαο, και ένα μικρό φωτεινό αστεράκι που θα βρίσκαμε κάτω από το κρεβάτι μας. ΣΠΑΣΙΚΛΕΣ

  • Μέσα  στο δικό μας αντιεφιαλτικό μαξιλάρι θα βάζαμε ένα μπαλόνι ξεφούσκωτο γενεθλίων που ήταν κρυμμένο στο πατάρι, δύο μαργαρίτες που τις βρήκαμε σε ένα απόμακρο χωράφι, ένα παραμύθι με καλό τέλος που ήταν πίσω από τη βιβλιοθήκη, ένα ποίημα υπέρ της Κυριακής που ήταν κρυμμένο μέσα σε ένα παντελόνι, ένα τετράδιο με καλούς βαθμούς που ήταν κρυμμένο στο ντουλάπι με τα πιάτα και ένα αρκουδάκι που ήταν στο υπόγειο. ΞΕΦΤΕΡΙΑ

  • Συνταγή για αντιεφιαλτικά μαξιλάρια:

1 χαρταετό που τον βρήκαμε σε ένα χωράφι.
4 χαρούμενες ζωγραφιές που φτιάξαμε τώρα.
4 λούτρινα αρκουδάκια που τα είχαμε κρυμμένα κάτω από το κρεβάτι μας.
4 σταυρουδάκια που τα φορούσαμε.
Πολύχρωμα ζελεδάκια που τα είχαμε στο ψυγείο.
5 φύλλα δέντρων.
ΥΠΕΡΤΑΤΟΙ

*Δραματοποίηση: Τα νέα για τα υπέροχα όνειρα που έβλεπαν ο Αντώνης και η Μυρτώ ταξίδεψαν γρήγορα από στόμα σε αυτί. Διαδώστε τα κι εσείς.

Τα μαγικά μαξιλάρια

Δραματοποίηση: Ο Απαρτίλαος και οι αυλικοί του δεν ξέρουν τι τους περιμένει και ανέμελα τρώνε και πίνουν. Καθίστε στο τραπέζι μαζί τους.

Ο βασιλιάς τελικά την πάτησε. Όλα σκεπάστηκαν από τα εφιαλτικά μαξιλάρια. Κανένας δεν έμαθε τι έγινε μετά. Και κανείς δεν ξέρει τι έγινε ο Απαρτίλαος και η παρέα του. Εσείς τι νομίζετε; (ατομική δραστηριότητα)

  • Ο Απαρτίλαος έτρεχε και όταν οι εφιάλτες και τα άλλα κακά πλάσματα τον πιάσανε τον βούτηξαν στη λίμνη της φωτιάς για 10 ώρες και μετά έφαγαν τα έντερά του και έσπασαν τα κόκαλά του. Η παρέα του σκοτώθηκε σε έναν γκρεμό με καρφιά. ΜΙΧΑΛΗΣ

  • Εγώ πιστεύω ότι το τέλος του Απαρτίλαου είναι ότι τον έπιασαν τα τέρατα και τον έπνιξαν στον βάλτο. ΣΩΤΗΡΙΑ

  • Αφού έφυγε τρέχοντας ο Απαρτίλαος από την Ουρανούπολη ο Μινώταυρος με τον Κύκλωπα τον πνίξανε και τον φάγανε. ΑΓΓΕΛΙΝΑ

  • Ο Απαρτίλαος όταν έφυγε τρομαγμένος από το βασίλειο κυνηγώντας τον τέρατα, ξέφυγε και γυρνούσε σε άλλα βασίλεια ολομόναχος, γιατί τα τέρατα που ξεφύτρωσαν από τα μαξιλάρια τους είχαν φάει τους υπόλοιπους. Ξαφνικά τον βρήκαν τα τέρατα και τότε ο Κύκλωπας μαζί με δύο σύννεφα τον έφαγαν για βραδινό. ΔΕΣΠΟΙΝΑ

  • Εγώ νομίζω ότι το τέλος του Απαρτίλαου είναι ότι ότι τον έφαγαν οι εφιάλτες. ΝΑΤΑΛΙΑ

  • Ο Απαρτίλαος τελικά δεν πέθανε. Πήγε σε μία άλλη χώρα και έζησε ειρηνικά με τους άλλους πολίτες. ΓΙΑΝΝΗΣ

  • Πιθανόν να τον έφαγε ο δράκος ή να τον έφαγε το φάντασμα. ΣΩΤΗΡΗΣ

  • Ο Απαρτίλαος πιστεύω ότι περικυκλώθηκε από τα μαξιλάρια, γκρεμίστηκε μαζί με το παλάτι και χάθηκε μέσα στα τούβλα και στο χώμα. ΒΑΓΓΕΛΗΣ

  • Εγώ πιστεύω ότι το τέλος του Απαρτίλαου είναι ότι όπως έτρεχε κουράστηκε και όλοι οι εφιάλτες μπήκαν μέσα του και του ρούφηξαν όλο το αίμα. Αυτό είναι το τέλος του Απαρτίλαου.  GAME OVER!!! ΝΙΚΟΛΑΣ

  • Εγώ πιστεύω ότι το τέλος το Απαρτίλαου ήταν κακό. Πιστεύω πως θα τον έπιασαν τα φαντάσματα και όλα τα άλλα και από τότε όποτε θα κοιμάται θα βλέπει τους χειρότερους εφιάλτες μέχρι να πεθάνει. ΡΑΦΑΕΛΑ

  • Εγώ πιστεύω ότι το τέλος του Απαρτίλαου ήταν το εξής: ήρθαν μέσα από τα μαξιλάρια φαντάσματα από το μέλλον στον ύπνο του και τότε κατάλαβε τα λάθη του και έγινε καλύτερος βασιλιάς. ΑΝΔΡΕΑΝΑ

  • Το τέλος του Απαρτίλαου είναι ότι τον έβαλαν φυλακή για όλη του τη ζωή και φρόντισαν οι Ουρανοπολίτες να πάρουν έναν καλύτερο και πιο δίκαιο βασιλιά. ΧΡΙΣΤΙΝΑ

  • Το τέλος του Απαρτίλαου είναι ότι όταν κοιμόταν οι Ουρανοπολίτες πήραν ένα μαχαίρι και τον σκότωσαν. ΓΡΗΓΟΡΗΣ

Και τι είναι εκείνο που θέλει να μας πει στ’ αλήθεια αυτό το παραμύθι; (ατομική δραστηριότητα)

  • Το ηθικό δίδαγμα αυτού του παραμυθιού είναι ότι δεν πρέπει να είμαστε εγωιστές και να μην τα θέλουμε όλα δικά μας. Αυτό το συμπέρανα από τον Απαρτίλαο γιατί όλα ήθελε να τα έχει δικά του, π.χ. εκεί στα όμορφα λουλούδια ήθελε ακριβώς εκείνη τη στιγμή να χτίσουν εργοστάσιο συρματοπλεγμάτων! Αμάν! ΜΙΧΑΛΗΣ

  • Αυτό που θέλει στην πραγματικότητα να μας δείξει η ιστορία είναι ότι πρέπει να είμαστε δίκαιοι άνθρωποι και να σεβόμαστε τους άλλους και ότι κανείς δεν έχει δικαίωμα να μας κάνει να μην ονειρεύομαστε. ΣΩΤΗΡΙΑ

  • Αυτό το παραμύθι θέλει να μας δείξει ότι πρέπει να αγαπάμε τους συνανθρώπους μας και πρέπει να τους σεβόμαστε. ΑΓΓΕΛΙΝΑ

  • Από αυτή την ιστορία μαθαίνουμε να μην είμαστε κακοί με τους άλλους γιατί θα τιμωρηθούμε και αυτό δεν το θέλει κανένας. Επίσης δεν πρέπει να είμαστε εγωιστές γιατί έτσι δεν θα μας συμπαθεί κανείς. ΔΕΣΠΟΙΝΑ

  • Στην πραγματικότητα αυτό το παραμύθι θέλει να μας δείξει ότι πρέπει να είμαστε καλοί και δίκαιοι άνθρωποι, γιατί κανείς μετά δεν θα μας συμπαθεί. ΓΙΑΝΝΗΣ

  • Σε αυτό το παραμύθι μάθαμε να μην τα θέλουμε όλα για τον εαυτό μας και ότι πρέπει να ζούμε ειρηνικά χωρίς δουλεία. ΣΩΤΗΡΗΣ

  • Αυτή η ιστορία θέλει να μας πει ότι όποιος άνθρωπος είναι κακός βασανίζεται και τιμωρείται. ΒΑΓΓΕΛΗΣ

  • Αυτό το παραμύθι θέλει να μας πει ότι δεν πρέπει να κάνουμε κάτι πολύ σκληρό σε κάποιον γιατί μετά μπορεί να γίνει το ανάποδο. ΝΙΚΟΛΑΣ

  • Αυτή η ιστορία μας λέει πως πρέπει, κατά τη γνώμη μου βέβαια, να είμαστε καλοί και όχι κακοί, διότι οι κακοί στο τέλος τιμωρούνται. ΡΑΦΑΕΛΑ

  • Το ηθικό δίδαγμα πιστεύω ότι είναι ότι κανείς δεν μπορεί να καταπιέζει κάποιον να κάνει κάτι και ότι μπορεί κάποια μέρα να κάνουμε αυτό που ονειρευόμαστε. ΑΝΔΡΕΑΝΑ

  • Αυτό που μαθαίνουμε από αυτή την ιστορία είναι ότι πρέπει να νοιαζόμαστε και για τους άλλους και όχι μόνο για τον εαυτό μας. ΧΡΙΣΤΙΝΑ

  • Αυτή η ιστορία θέλει να μας πει ότι ήταν αυστηρός με τους ανθρώπους και αν ήταν πιο μαλακός μαζί τους θα ήταν καλός βασιλιάς. ΓΡΗΓΟΡΗΣ

Για να ολοκληρωθεί αυτό το πρότζεκ φιλαναγνωσίας απαιτήθηκαν έξι διδακτικές ώρες.

Δημιουργός Copyright © 2015-2016,
Μυλωνάκη Δήμητρα
,
δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 16/09/2023

 
 
counter free