Πολιτιστικό Πρόγραμμα: Οικογένεια
Τάξη Α΄


Η μικρή ηλικία των μαθητών και το άγχος αποχωρισμού τους από την οικογένεια, ερχόμενα για πρώτη φορά στο σχολείο, ήταν ένας καλός λόγος για να ασχοληθούμε στην τάξη με κάτι τόσο οικείο και αγαπημένο όσο η οικογένειά τοΟκογένειαυς. Τα παιδιά έχουν ανάγκη να μιλήσουν γι’ αυτήν, το καθένα για τους δικούς του λόγους: είναι αυτό που αγαπούν περισσότερο, τους λείπει, αισθάνονται ωραία να ασχολούνται με κάτι που γνωρίζουν καλά, θέλουν να εξωτερικεύσουν και να μοιραστούν συναισθήματα.

Τα πρωτάκια λοιπόν έδωσαν τις δικές τους διαστάσεις στο θέμα «Οικογένεια» και ασχολήθηκαν αρχικά με το γάμο, τη γέννηση, τα βαφτίσια, αλλά και με τις ενδυματολογικές επιλογές της ελληνικής οικογένειας μέσα στο χρόνο. Στο πρώτο αυτό στάδιο διατύπωσαν τις απόψεις τους σχετικά με τον έρωτα και το γάμο, προσπάθησαν να δώσουν απάντηση σε αρχέγονα ερωτήματα όπως αυτό της γέννησης, «παντρεύτηκαν», «βάφτισαν», μίλησαν και έγραψαν για το γάμο των γονιών τους, για τη γέννησή τους, για τα δικά τους βαφτίσια, ερεύνησαν, έμαθαν, ζωγράφισαν, εκφράστηκαν, μεταμφιέστηκαν, φωτογραφήθηκαν, διασκέδασαν.

Στη δεύτερη φάση του Προγράμματος οι μαθητές παρουσίασαν στην τάξη τη δική τους οικογένεια. Μάζεψαν και έδειξαν στους συμμαθητές τους φωτογραφίες των μελών της οικογένειάς τους, μίλησαν και έγραψαν για τους γονείς τους, τα αδέρφια τους και τον εαυτό τους, έπαιξαν παιχνίδια, μιμήθηκαν πρόσωπα, διάβασαν ιστορίες και τραγούδησαν.

Κάλεσαν τους γονείς και παππούδες στην τάξη και κατασκεύασαν το γενεαλογικό δέντρο της οικογένειάς τους. Το παρουσίασαν σε όλους και έμαθαν τους βαθμούς συγγένειας. Σύγκριναν οικογένειες, μίλησαν για οικογενειακά προβλήματα, ανακάλυψαν τη μόδα μέσα στο χρόνο.

Κατασκεύασαν την δικιά τους ταυτότητα με τα στοιχεία της οικογένειάς τους (όνομα, επώνυμο, διεύθυνση, επάγγελμα γονιών, ηλικία, αποτύπωμα) και τη φόρεσαν στο λαιμό απολαμβάνοντας την ασφάλεια του να ανήκεις κάπου.

Δούλεψαν ομαδικά και έγραψαν σενάρια για φανταστικές οικογένειες τα οποία τα έμαθαν, τα πρόβαραν και τα έπαιξαν παρουσιάζοντάς τα στην τάξη.

Τέλος σκεπτόμενα από τη δική τους πλευρά έγραψαν τους κανόνες που θα πρέπει να διέπουν μια οικογένεια για να λειτουργεί σωστά.

Στην τρίτη φάση του Προγράμματος, οι μαθητές στις 14 Ιουνίου ανέβασαν θεατρική παράσταση με τίτλο «Τα όνειρα μιας οικογένειας» και παρουσίασαν σε μαθητές και γονείς τις εργασίες που πραγματοποίησαν στην τάξη τη σχολική χρονιά που πέρασε.

Τα παιδιά αγάπησαν το Πρόγραμμα και έμαθαν διασκεδάζοντας. Ανέπτυξαν θετική διάθεση απέναντι στην εργασία, τη συνεργασία και την αλληλεγγύη, αναδείχτηκε η δημιουργικότητα και η φαντασία τους, εξωτερίκευσαν τα συναισθήματά τους, ξεπέρασαν τις αναστολές τους, ανέπτυξαν το προφορικό τους λόγους και εξασκήθηκαν στη γραφή κειμένων. Μα πάνω απ’ όλα μέσα από τις κοινές δραστηριότητες και την ανταλλαγή των προσωπικών τους εμπειριών σχετικά με το θέμα «Οικογένεια», οι μαθητές γνώρισαν ο ένας τον άλλο καλύτερα και επικοινώνησαν πιο ελεύθερα και δημιουργικά.

 

Δείτε μερικές από τις δραστηριότητες του προγράμματος ΕΔΩ.

Δείτε το βίντεο του Χαραλάμπη ΕΔΩ.

Δημιουργός Copyright © 2015-2016,
Μυλωνάκη Δήμητρα
,
δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 16/09/2023

 
 
counter free