D.Kastaniotis Logo

Dimitris Kastaniotis        1        21/1/2002

Τo Modelo του Luna-Park

Χρησιμοποιώντας διανύσματα, μεταφορά και κίνηση



Πολλές μηχανές μπορούν να μοντελοποιηθούν χρησιμοποιώντας τη δυναμική γεωμετρία. Αυτό το μοντέλο μιας ρόδας ενός Luna Park είναι ένα καλό παράδειγμα



Αρχίστε με έναν κύκλο και ένα πρότυπο για την καρέκλα



Κάντε κλικ εδώ για να δείτε
πως γίνεται
  • Αρχίστε ένα νέο σχέδιο και έναν κύκλο κατόπιν προσθέστε το σημείο Γ ως σημείο στο αντικείμενο που γλιστρά γύρω από τον κύκλο.
  • Επίσης, δημιουργήστε μια καρέκλα ως εσωτερικό πολυγώνου αποτελούμενη από 6 σημεία.


Ένα κουμπί κίνησης για το Γ

  • Επιθυμούμε να κινήσουμε το Γ έτσι ώστε τρέχει γύρω από τον κύκλο του. Επιλέξτε το σημείο Γ και επίσης τον κύκλο (shift-click). Πατήστε το ποντίκι στο επεξεργασία και μετά στο κουμπί ενέργειας του καταλόγου επιλογής και έπειτα σύρατε το ποντίκι στα δεξιά για να επιλέξετε κινούμενα γραφικά... .
  • Θα πάρετε ένα παράθυρο που λέει πρόσθεση κίνησης .
  • Κάντε διπλό κλικ στο κουμπί πρόσθεση κίνησης για να δείτε το σημείο Γ που τρέχει γύρω από τον κύκλο.
  • Για να σταματήσετε τη κίνηση, χτυπήστε με το ποντίκι οπουδήποτε στο σχέδιο
  • Προσθέστε μια ακτίνα ΑΓ και κάντε διπλό κλικ στο κουμπι πρόσθεση κίνησης πάλι. Τι συμβαίνει στην ακτίνα;
Κάντε κλικ εδώ για να δείτε πως γίνεται
Συνδέστε μια καρέκλα στο σημείο Γ χρησιμοποιώντας μια μεταφορά

  • Θα κατασκευάσουμε ένα διάνυσμα από Θ της καρέκλας στο Γ. Επιλέξτε το Θ και έπειτα shift-click το σημείο Γ. Τώρα επιλέξτε μετασχηματισμός και επιλογή διανύσματος ΘΓ
  • Μεταφέρετε το κάθισμα κατά το χαρακτηρισμένο διάνυσμα: Επιλέξτε την καρέκλα πολύγονο και click στο μετασχηματισμός Μεταφορά-κατά επιλεγμένο διάνυσμα
  • Τώρα κάντε διπλό κλικ στο κουμπί πρόσθεση κίνησης

Κάντε κλικ εδώ για να δείτε πως γίνεται


Προσθήκη περισσότερων καθισμάτων.

Αυτή η ρόδα έχει ακριβώς ένα κάθισμα. Προσθέστε περισσότερα καθίσματα. Θα το κάνουμε αυτό με την κατασκευή 3 σημείων στον κύκλο με τον οποίο θα συνδέσουμε τα καθίσματα. Αυτά τα σημεία, μαζί με το Γ, θα κάνουν τέσσερα, ισαπέχοντα κατά 90 μοίρες, σημεία στον κύκλο.
  • Κατασκευάστε αυτά τα σημεία κατασκευάζοντας μια ευθεία που περνάει από το ΑΓ και μίας καθέτου σ΄αυτήν. Τα σημεία της τομής αυτών των γραμμών με τον κύκλο είναι τα τέσσερα ισοπέχοντα σημεία.
  • Κάντε κλικ δύο φορές στο κουμπί πρόθεση κίνησης για να δείτε πάλι πώς τα τέσσερα σημεία κινούνται μαζί. Κρύψτε τις δύο γραμμές για αισθητικούς λόγους.
  • Τώρα στη συνέχεια επαναλάβατε τα ίδια για την μεταφορά της καρέκλας σε αυτά τα σημεία: κατασκευή διανύσματος κλπ
  • Τώρα κάντε διπλό κλικ στο κουμπί πρόθεση κίνησης για να δείτε πάλι τη ρόδα σας.


Επεκτάσεις

  • Διαμορφώσιμα καθίσματα. Δεδομένου ότι αυτή η κατασκευή είναι δυναμική, μπορούμε να κάνουμε αλλαγές. Σύρετε μερικά σημεία του αρχικού καθίσματος για να αναδιαμορφώσετε το κάθισμα. Μπορείτε να κάνετε τα καθίσματα να «κοιτάζουν» αντίθετα;
  • Μια τριθέσια ρόδα. Κάνετε μια άλλη ρόδα με τρία ισαπέχοντα καθίσματα.