Κεντρική σελίδα Επάνω

 ΚΟΝΤΑΞΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ. Μεταπτυχιακός φοιτητης  Ε.Α.Π  στην Ανοιχτή  και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση          

Κεντρική σελίδα
Επάνω
Βιβλιογραφία
LINKS 

Τρεις βασικοί κανόνες για την σύνταξη μιας  γραπτής εργασίας

 

Αν και δεν ακούγεται καλά  η λέξη κανόνες, χρησιμοποιώ αυτή την λέξη για να κατανοήσετε την  σπουδαιότητα αυτών των συμβουλών , οι οποίες έχουν δοκιμάσει στην πράξη και αποδίδουν 

·        Κατανοήστε αυτό που σας ζητούν να γράψετε και απαντήστε πάνω σε αυτό το θέμα

·        Αναπτύξτε την απάντηση με δικά  σας λόγια

·        Οργανώστε  την ύλη που θα αναπτύξετε

 Στάδια εκπόνησης εργασίας

·        Αφιερώστε χρόνο ώστε να κατανοήσετε αυτό που σας ζητούν

·        Κρατήστε σημειώσεις , γράψτε τις σκέψεις σας, γράψτε έννοιες και λέξεις κλειδια,σκιαγραφηστε μια πρόχειρη εικόνα της εργασίας  σας, γράψτε οτιδήποτε νομίζετε ότι θα σας χρησιμεύει. Την ταξινόμηση θα την κάνετε αργότερα.

·        Κάντε μια περίληψη  της εργασία, αναπτύσσοντας τις έννοιες που συγκεντρώσατε. . Προσοχή, εργασία δεν σημαίνει σκόρπιες ιδέες και πληροφορίες. Υπάρχει μια λογική που πρέπει να χρησιμοποιήσετε για να αναπτύξετε την εργασία σας . Όχι μοντέλο αλλά λογική .

·        Οργανώστε την μελέτη σας. Κρατήστε σημειώσεις τι βρήκατε  και που, η μνήμη δεν βοήθα πάντα   Τον  τρόπο που θα επιλέξετε για να οργανώσετε το υλικό σας  θα το βρείτε  μόνοι σας. Ο καθένας έχει ένα  διαφορετικό τρόπο που οργανώνει το σπίτι του, γιατί εδώ να  βάλουμε κανόνες;   Αποφεύγετε να   αντιγράφετε αποσπάσματα από άλλους συγγραφείς, αποδώστε το νόημα με δικες σας λέξεις  και γράψτε τις δικες  σας σκέψεις. Αν κρίνετε ότι πρέπει να γράψετε κάτι που έχει  γράψει κάποιος άλλος είτε αυτό αναφέρεται αυτολεξεί μέσα στο κείμενο, είτε  αναφέρεται περιγραφικά  ώστε να τεκμηριώνει την σκέψη  σας, πρέπει να  αναφέρεται  ρητά στην βιβλιογραφία η πηγή από την οποία  το αντλήσατε. Σε διαφορετική περίπτωση θεωρείται λογοκλοπή.

·        Σύνταξη της εργασίας . Παρόλο που μια εργασία έχει σαφή διάρθρωση όπως   διαβάσατε και πιο πάνω, κατά την διάρκεια της  σύνταξης της εργασίας  η σειρά αυτή δεν είναι απαραίτητο να τηρείται. Για παράδειγμα πιο πρακτικό είναι να γράψετε  την εισαγωγή όταν θα έχετε  προχωρήσει την εργασία  σας ώστε να αποφύγετε αντιφάσεις και ανακολουθίες σε αυτό που  αναφέρετε  στην εισαγωγή σας και  σε αυτό που πραγματεύεσθε στην εργασία σας. Καλό είναι να επιστρέφετε συχνά στο  ζητούμενο του θέματος γιατί ο κίνδυνος να ξεφύγετε  από το θέμα  ενεδρεύει σε κάθε στάδιο. Μην διαμορφώνετε την δική σας άποψη   πριν διαβάσετε κριτικά ότι περισσότερο μπορείτε  γύρω από το θέμα. Προπάντων μην προσπαθήσετε να αποδείξετε   προκαθορισμένες τοποθετήσεις  η  απόψεις. Δεν είναι ορθή η χρήση της λέξης απόδειξη γιατί καμία έρευνα δεν αποδεικνύει μια θεωρία. Προτιμήστε τις εκφράσεις
‘΄ τα  στοιχειά δείχνουν ότι……’’
 ΄΄  Τα αποτελέσματα της ερευνάς ενισχύουν την άποψη ότι……’’
 ΄΄  Αρκετές έρευνες συγκλίνουν στην ιδέα ότι……………..’’

Τεχνικά  στοιχεία και  γλωσσική διατύπωση μιας εργασίας.

v     Χαρτί Α4

v     Κείμενο δακτυλογραφημένο η γραμμένο σε Η/Υ

v     Άνετα περιθώρια  πάνω- κάτω και κυρίως στο πλάι για  σημειώσεις η παρατηρήσεις του αξιολογητή  η του αναγνώστη

v     Σε κείμενο γραμμένο σε Η/Υ η γραμματοσειρά είναι συνήθως  Τimes Νew Roman  σε μέγεθος 10 η 12

v     Δεν υπογραμμίζουμε μια φράση για να δώσουμε έμφαση  , υπογραμμίζουμε μόνο λέξεις

v     Αποφύγετε τον α ενικό   καθώς και προτάσεις που υπογραμμίζουν υποκειμενικές κρίσεις (πχ η προσωπική μου γνώμη είναι…) Πιο δόκιμη είναι η έκφραση ( θα μπορούσαμε να  θεωρήσουμε ότι)

v     Αφήνετε κενά μετά τα σημεία στίξης και μην κολλάτε τις λέξεις

v     Αλλάξτε παράγραφο  όταν τελειώνετε ένα επιχείρημα, όταν αλλάζετε το αντικείμενο που αναφέρεσθε.

v     Μην χρησιμοποιείτε μεγάλες προτάσεις. Θυμηθείτε, ο λόγος είναι γραπτός όχι προφορικό

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Άσκηση  αυτοαξιολογησης  .

Βρείτε τα λάθη που  υπάρχουν στις παρακάτω προτάσεις που περιέχονται μέσα σε μια  ακαδημαϊκή εργασία . Η απάντηση εμφανίζετε  στο πλαίσιο μόλις επιλέξετε την ερώτηση ,

  1. Συχνά έχω την αίσθηση ότι η εκπαίδευσης ενήλικων είναι πιο δύσκολη από την εκπαίδευση των μαθητών
  2. Η έρευνα που διεξήχθη απέδειξε ότι  οι εκπαιδευτικοί δεν χρησιμοποιούν τους  Η/Υ μέσα στην τάξη
  3. Όπως υποστηρίζει ο Rogers , οι ενήλικες εκπαιδευόμενοι έρχονται  με εμπειρίες και προηγούμενη γνώση.
  4. Η ανοιχτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δεν διαφέρει από οπουδήποτε άλλο είδος εκπαίδευσης,

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Στον δικτυακό τόπο  http://users.thess.sch.gr/salnk/arthra/arthra28.htm υπάρχει μια εργασία με θέμα Ανοικτή και Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση: Μια ευέλικτη, πολυμορφική, «μαθητοκεντρική»  αντιπρόταση
Εξασκηθείτε στον εντοπισμό των στοιχείων που αναφέρθηκαν πιο πάνω. Αρκετά χρήσιμη θα ήταν και η ανταλλαγή απόψεων με τους συμφοιτητές σας  ώστε να καλύψετε πλήρως το θέμα

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Δοκιμάστε να κάνετε ένα πλάνο , με τα βήματα  που θα προσεγγίζατε το θέμα  των  διαφορών μεταξύ συμβατικής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Δοκιμάστε να εφαρμόσετε αυτά που  μελετήσατε  σε αυτό το κεφάλαιο και γράψτε ένα κείμενο 200 περίπου λέξεων.

 

 

 

Κεντρική σελίδα Επάνω Βιβλιογραφία LINKS