Μπορεί η πανδημία να μας ανάγκασε να μείνουμε σπίτι, εμείς όμως δεν ξεχνάμε το σχολείο μας. Συνεχίζουμε με αισιοδοξία.
Φτιάχνω ταΐστρα για πουλιά
Πιέστε εδώ για να παίξετε κρεμάλαΤον χειμώνα τα πουλιά δυσκολεύονται να βρουν τροφή, ιδιαίτερα στις περιοχές όπου χιονίζει. Αλλά ακόμα κι αν δε χιονίζει, τα έντομα, οι σπόροι και οι μικροί καρποί τότε σπανίζουν. Μπορείς να ετοιμάσεις ταΐστρες για τα πουλιά, βοηθώντας τα έτσι να περάσουν τον χειμώνα.
Τι θα χρειαστείς: Ξηρούς καρπούς, ψίχουλα, νιφάδες καλαμποκιού και βούτυρο (όχι μαλακό).
Τι θα κάνεις: Ανακατεύεις όλα τα υλικά μαζί και γεμίζεις με αυτά ένα κεσεδάκι από γιαούρτι. Στη μέση τοποθετείς ένα μικρό κομμάτι ξύλο ή ένα κλαδάκι. Στη συνέχεια, βάζεις το κεσεδάκι στο ψυγείο για να παγώσει το βούτυρο. Όταν το βγάλεις από το ψυγείο, αφαιρείς το κεσεδάκι και κρεμάς την ταΐστρα από το ξύλο σε ένα δέντρο.
Μια άλλη ιδέα: Με το ίδιο μείγμα μπορείς να γεμίσεις ανοιχτά κουκουνάρια και να τα κρεμάσεις με έναν σπάγκο στα δέντρα. Η αυλή του σπιτιού σου ή του σχολείου θα γεμίσει πουλιά!
Και μια ωραία κρεμάλα για να θυμηθούμε μερικά πράγματα για τα ζώα:
Ασκήσεις ορθογραφίας 23 και 25 Νοεμβρίου
Πρόσθεση, υπέρβαση της δεκάδας
Ας δούμε μερικά παραδείγματα
Και κάποια παραδείγματα άλλων δασκάλων
Η έκπληξη!
Καλημέρα σε όλους!
Το σημερινό μας κείμενο.
Αφού συμβουλευτείτε τον κανόνα ορθογραφίας,συμπληρώσετε τα ι που λείπουν.
Αντιγραφή θα έχετε από την αρχή του κειμένου ως τη λέξη Θράκης. Για ανάγνωση προτείνουμε να έχουν τα παιδιά ολόκληρο το κείμενο. Αν όμως κάποιο παιδί κουραστεί μπορεί να διαβάσει λιγότερο.
Βίντεο με ενδεικτική ανάγνωση του κειμένου μπορείτε να δείτε στην ομαδική μας αλλά και στον σύνδεσμο παρακάτω στο YouTube.
Μαθηματικά θα έχουμε το κεφάλαιο 39 στις σελίδες 26 και 27 β’ τεύχος Μαθηματικών και τις ασκήσεις 2 και 3 της σελίδας 21 στο αντίστοιχο κεφάλαιο του γ’ τεύχους τετράδιου εργασιών
Όλα τα επεξηγηματικά βίντεο μπορείτε να τα δείτε σε αυτό το σύνδεσμο. Δεν χρεώνονται δεδομένα, αλλά αργούν να φορτώσουν λίγο.
Μπορείτε ακόμη να τα δείτε στο YouTube
Επαναληπτικές ασκήσεις 2 Μαΐου
Καλημέρα σε όλους,
Χθες ηταν Πρωτομαγιά η πρώτη μέρα του Μαΐου. Ο Μάιος είναι ο πέμπτος μήνας του χρόνου. Ας θυμηθούμε όμως τους 12 μήνες.
Με τις παρακάτω διαδραστικές ασκήσεις μπορείτε να κάνετε εξάσκηση και να μάθετε τους μήνες καλύτερα!
Πίεσε αυτό το σύνδεσμο για να ακούσεις ένα πάρα πολύ όμορφο τραγούδι για τους 12 μήνες. Το τραγούδι αυτό πρωτοπαρουσιάστηκε στην θρυλική εκπομπή του τρίτου προγράμματος εδώ Λιλιπούπολη! Συντελεστές του τραγουδιού ήταν οι εξής:
ΜΟΥΣΙΚΗ: Δημήτρης Μαραγκόπουλος.
ΣΤΙΧΟΙ: Μαριανίνα Κριεζή
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Αντώνης Κοντογεωργίου …
Βάλε τις εικόνες στη σωστή σειρά.
Γράψε την ιστορία με λίγα λόγια στο τετράδιο σου!
Προτάσεις για την ανάπτυξη του προφορικού και του γραπτού λόγου
Σίγουρα όλους μας απασχολεί το ερώτημα: Πώς να βοηθήσουμε τους μικρούς μαθητές στην ανάπτυξη του προφορικού και του γραπτού λόγου.
Δυστυχώς δεν υπάρχουν σίγουρες “συνταγές επιτυχίας” που θα μας οδηγήσουν με μαθηματική ακρίβεια στην επίτευξη αυτού του στόχου.
Υπάρχουν όμως σίγουρα κάποια πράγματα που μπορούν να κάνουν όλοι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί για να βοηθήσουμε τα παιδιά να αποκτήσουν μια σειρά από συνήθειες, που είναι πιστεύω απαραίτητες για να αποκτήσουν ευχέρεια στο χειρισμό του λόγου (προφορικού αρχικά).
Μ’ αυτόν τον τρόπο θα αποκτήσουν κάποια από τα αναγκαία εφόδια και θα αποκτήσουν εμπιστοσύνη στις ικανότητες τους.
- Ζητάμε από το παιδί να αφηγείται με μικρές ολοκληρωμένες προτάσεις. Να μην αφήνει μισοτελειωμένη μια φράση. Επισημαίνουμε ότι δεν καταλάβαμε τι θέλει να πει, χωρίς να το μαλώνουμε. Δε το διορθώνουμε. Του ζητάμε να μας ξαναπεί αυτό που θέλει και του προτείνουμε λύσεις.
- Πολύ συχνά τα παιδιά, χωρίς να το καταλάβουν, επαναλαμβάνουν τις ίδιες λέξεις.
- Ειδικότερα πολύ συχνή είναι η επανάληψη του ίδιου χρονικού προσδιορισμού στην αρχή συνεχόμενων προτάσεων. π.χ.: Ύστερα έγινε αυτό. Και ύστερα ….. Και ύστερα…. ή Μετά ο παππούς ….. Μετά πήρε…. Μετά….
Για να αποφεύγουν την επανάληψη αυτή, την επισημαίνουμε στα παιδιά και τους μαθαίνουμε να χρησιμοποιούν εναλλάξ τα χρονικά επιρρήματα μετά, ύστερα, έπειτα, αργότερα αλλά και φράσεις με χρονικούς προσδιορισμούς όπως: λίγη ώρα αργότερα, δεν πρόλαβα να γυρίσω το κεφάλι μου, δεν πέρασαν ούτε δέκα λεπτά, είχε ξεκινήσει να ξημερώνει κλπ.
- Εξίσου συχνή είναι η συνεχής επανάληψη του ρήματος “είπε”. π.χ. : Ο Γιάννης είπε στον Ζήση να πάνε να παίξουν κρυφτό. Εκείνος όμως του είπε ότι έχει να γράψει τα μαθήματά του. Τότε ο Γιάννης του είπε ότι θα παίξει μόνος του.
Μαθαίνουμε στα παιδιά να χρησιμοποιούν συνώνυμες λέξεις που εκφράζουν καλύτερα αυτό που θέλουν να πουν. Έτσι η παραπάνω περιγραφή θα μπορούσε να διαμορφωθεί ως εξής:
- Ο Γιάννης πρότεινε στον Ζήση να πάνε να παίξουν κρυφτό. Εκείνος όμως του απάντησε πως έχει να γράψει τα μαθήματά του. Τότε ο Γιάννης του είπε ότι θα παίξει μόνος του.
(Βλέπετε ότι αλλάζοντας δύο λέξεις αλλάζει εντελώς μορφή το κείμενο και ακούγεται πιο σωστό.)
Υπάρχουν πάρα πολλά ρήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν εναλλακτικά αντί του είπε.
Ας μάθουμε μερικά: ρώτησε, απάντησε, φώναξε, ψιθύρισε, πρότεινε, ανακοίνωσε
Μια βόλτα στο παρεκκλήσι!
Καλημέρα σε όλους!
Το σημερινό μας κείμενο:
Για να ακούσετε το κείμενο αλλά και μια μικρή παρουσίαση για τα συμπλέγματα γραμμάτων σμ, σβ και σγ πιέστε στον παρακάτω σύνδεσμο (τα βίντεο είναι αποθηκευμένα σε ιστοσελίδα που φιλοξενείται από το Υπουργείο Παιδείας και δεν χρεώνουν δεδομένα σε σύνδεση κινητού τηλεφώνου)
Το ζηλιάρικο ζήτα!
Συμπλήρωσε τα πρόσωπα για τα ρήματα γράφω, αρχίζω, τελειώνω και μαγειρεύω.
Τέλος επισκεφθείτε τη σελίδα για την παραγωγή λόγου. Θα βρείτε δύο καινούριες μικρές συνέχειες εικόνων για να τις βάλετε στη σειρά.
Διαλέξτε τη μία από αυτές για να την ηχογραφήσετε και να τη στείλετε σαν ανταπόκριση για το ράδιο Κρυονέρι. Τη δεύτερη προσπαθήστε να τη γράψετε σαν σκέφτομαι και γράφω με μικρές προτάσεις στο τετράδιο.
Σελίδα για την παραγωγή λόγου.
Για τους γονείς: μερικές ιδέες για την ανάπτυξη του προφορικού και του γραπτού λόγου.
Καράβια
Καλημέρα σε όλους,
Στο σημερινό μας κείμενο θα γνωρίσετε την ανεψιά της Εύας. Και θα μάθουμε μερικά πράγματα για δύο σημαδάκια που μας βοηθούν πολύ στην ανάγνωση.
Αν πιέσετε τον επόμενο σύνδεσμο μπορείτε να δείτε ένα βίντεο όπου θα διαβάσετε και θα ακούσετε το σημερινό κείμενο.
Το γραμματικό φαινόμενο για το οποίο θα μιλήσουμε σήμερα είναι η χρήση των διαλυτικών.
Πριν προχωρήσετε στα φύλλα εργασίας μπορείτε να πιέσετε στον παρακάτω σύνδεσμο για να παρακολουθήσετε ένα μικρό βίντεο με παραδείγματα χρήσης.
Πριν προχωρήσετε στη λύση των ασκήσεων μπορείτε να παρακολουθήσετε αν θέλετε ένα βίντεο στο YouTube με πολύ αναλυτικά παραδείγματα. Προσοχή αν αν χρησιμοποιείτε σύνδεση μόνο κινητού τηλεφώνου θα σας χρεώσει δεδομένα.
Μ’ ένα βιβλίο στο χέρι!
Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/17
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα βιβλίου αν και έχει παρέλθει δημοσιεύουμε ένα ποίημα της κυρίας Μαρίας Γουμενοπούλου που εκτός από πολυβραβευμένη συγγραφέας υπήρξε και μάχιμη νηπιαγωγός επί σειρά ετών.
Για ανάγνωση θα έχουμε το πανέμορφο αυτό ποίημα.
Αντιγραφή θα έχουμε τις δύο πρώτες στροφές.
Ακολουθεί ένας σύνδεσμος για ένα ωραίο βιντεάκι στο youtube
https://safeYouTube.net/w/y9v9
(δεν είναι ενσωματωμένο στον αποθηκευτικό χώρο της ιστοσελίδας οπότε αν χρησιμοποιείτε κινητό θα σας χρεώσει δεδομένα).
Εντοπίσετε και αντιγράψτε στο τετράδιο τα ρήματα που υπάρχουν στο ποίημα και τελειώνουν σε ωμέγα.
Διάλεξε ένα από τα ρήματα του ποιήματος και γράψτο όπως στο παράδειγμα της τελευταίας άσκησης.
Δραστηριότητα Μαθηματικών
Στο τετράδιο εργασιών γ’ τεύχος των μαθηματικών θα έχουμε τις ασκήσεις στις σελίδες 16 & 17.
Ελεύθερο πνεύμα!
Πιέστε τον παρακάτω σύνδεσμο για να ακούσετε το κείμενο!
Έπειτα πιέστε τον επόμενο σύνδεσμο για ένα γραμματικό φαινόμενο.
Σημείωση: Γνωρίζετε πώς βαφτίζουν τα καράβια;
Πριν δείτε τις ασκήσεις του φύλλου εργασίας παρακολουθήστε τα παρακάτω επεξηγηματικά σχόλια.
Για αντιγραφή θα έχουμε την πρώτη παράγραφο ως τη λέξη θαλαμηγούς.
Για ανάγνωση όσα παιδιά μπορούν, λίγο περισσότερο.
Ορθογραφία: Αυτοί μπορούν να πετούν!
Για τα μαθηματικά θα έχουμε το μάθημα 37
Πιέστε τον παρακάτω σύνδεσμο για να μεταφερθείτε σε μια σελίδα με επεξηγηματικά βίντεο.