Η πασχαλινή λαμπάδα

Καλημέρα σε όλους! Χριστός Ανέστη!

Σήμερα αλλά και ολόκληρο το Σαββατοκύριακο θα κάνουμε επαναλήψεις σε πολλά πράγματα που μάθαμε αυτές τις ημέρες που κάνουμε μαθήματα από μακριά.

Στο κείμενο που θα έχουμε για ανάγνωση και αντιγραφή (θα βοηθήσουν και οι μαμάδες αν δεν υπάρχει εκτυπωτής) λείπουν τα άρθρα. Θυμηθείτε όταν μιλάμε για λέξεις στο θηλυκό γένος όταν είναι μία παίρνει το άρθρο η, όταν όμως είναι πολλές  ή πολλοί ταιριάζουν με το άρθρο οι.

Η άσκηση είναι δημιούργημα της κυρίας Ιωάννας από το πανέμορφο ιστολόγιο της Τάξη Αστεράτη!

Ασκήσεις παραγωγής λόγου

Στη σελίδα για την παραγωγή λόγου ενσωματώθηκαν τρεις καινούριες μικρές ιστορίες.

Δραστηριότητες Μαθηματικών

Γραψε στο τετράδιο πού βρίσκεται η κάθε εικόνα.

Η φωλιά είναι στην ……… σειρά, στη θέση…….

Τα λεμόνια είναι στην ……….. σειρά, στη θέση…..

Οι παντόφλες είναι στην …………. σειρά, στη θέση……

Το καπέλο είναι στην …………. σειρά, στη θέση……

Ο βάτραχος είναι στην …………. σειρά, στη θέση……


Η άσκηση είναι δημιούργημα της κυρίας Ιωάννας από το πανέμορφο ιστολόγιο της Τάξη Αστεράτη

Το μαγικό πινέλο!

Καλημέρα παιδιά! Χριστός Ανέστη!

Σήμερα θα ακούσετε το τρίτο παραμύθι της σειράς παραμύθια με την Ξένια.

Είναι ένα λαϊκό παραμύθι από την Κίνα.

Παρακαλώ ακούστε το προσεκτικά γιατί μετά πρέπει να διαβάσετε τις ερωτήσεις που θα βρείτε μετά το παραμύθι και να τις απαντήσετε στο τετράδιό σας.

Το μαγικό πινέλο

  1. Τι δουλειά έκανε ο Μα Γιανγκ για να ζήσει; Έχτιζε σπίτια ή έκοβε ξύλα στο δάσος;
  2. Πού ζούσε ο μικρός μας φίλος; Σε μια σπηλιά ή στον σταθμό των τρένων;
  3. Ποια ήταν η αγαπημένη ασχολία του Μα Γιανγκ; Το τραγούδι ή η ζωγραφική;

Γράψτε μόνο τις απαντήσεις στο τετράδιο της Αντιγραφής:

  1. Για να ζήσει ο Μα Γιανγκ………………………………….
  2. Ο μικρός μας φίλος ζούσε …………………………………..
  3. Η αγαπημένη του ασχολία ήταν……………………………….

Γράψτε στο τετράδιο και ποιον από τους κακούς του παραμυθιού αντιπαθήσατε περισσότερο και γιατί; Τον δάσκαλο, τον γαιοκτήμονα ή τον αυτοκράτορα;

(Την αντιγραφή τους θα έχουν και για ανάγνωση).

Σημερινό γραμματικό φαινόμενο που θα μελετήσουμε είναι πως διακρίνουμε (ξεχωρίζουμε) το θηλυκό άρθρο η από το ή που διαλέγει.

Να θυμάστε το ή που διαλέγει παίρνει τόνο!

Ας εξασκηθούμε λίγο.

Πιέστε εδώ για να κάνετε μια επαναληπτική άσκηση για τα δίψηφα γράμματα

Δραστηριότητα για παραγωγή λόγου

Εγκαινιάζουμε σήμερα μια σειρά ασκήσεων που θα μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε την ποιότητα του προφορικού λόγου των μαθητών αρχικά και στη συνέχεια και του αυθόρμητου και οργανωμένου γραπτού λόγου.

Πιέστε εδώ για να οδηγηθείτε στην σχετική σελίδα.

Και μία δραστηριότητα για τα μαθηματικά.

Αντίγραψε στο τετράδιό και λύστε τις παρακάτω προσθέσεις:

Τα φύλλα εργασίας μαθηματικών είναι δημιούργημα της κυρίας Γεωργίας Μουτζούρη για το εξαιρετικό ιστολόγιό της https://teachergeorgiasclass.weebly.com

Μεγάλη Δευτέρα

Καλημέρα,

Μεγάλη Δευτέρα σήμερα, στην Μεγάλη Εβδομάδα, την εβδομάδα των  Παθών του Κυρίου.

Δεν είναι καιρός για μαθήματα. Βέβαια τα θέματα πίστης είναι προσωπική επιλογή του καθένα για αυτό και σε καμία περίπτωση δεν επιβάλλεται σε κανέναν, ούτε στα παιδιά.

Αν όμως θέλετε μπορείτε να παρακολουθήσετε το παρακάτω βίντεο του ιερέα π. Γεώργιου Χριστοδούλου:

Η θρησκευτική σημασία της Μεγάλης Εβδομάδας

Από τις ιστορίες της Παλαιάς Διαθήκης

Η ιστορία του Αβραάμ τα νεανικά χρόνια

Η ιστορία του Αβραάμ συνέχεια

 

Ο φίλος μου ο αρκούδος

Καλημέρα,

Όπως συνήθως ελέγχουμε την ορθογραφία μας.

Τραγουδισταράς ο γάιδαρος!

Προσοχή, το κείμενο και οι ασκήσεις που ακολουθούν είναι προγραμματισμένες για 2 ημέρες. Μην εξαντλήσετε τα παιδιά προσπαθώντας να τελειώσετε όλες τις δραστηριότητες σε μία ημέρα.

Το κείμενό μας για σήμερα. Οι οδηγίες για αντιγραφή και ανάγνωση είναι γνωστές.

το ξύπνημα του Μήτσου

Όσοι θέλετε να δείτε τον Μήτσο να ξυπνάει πατήστε τον σύνδεσμο εδώ για να δείτε ένα μικρό βίντεο (27 δευτερόλεπτα)

Σας αρέσουν τα ζώα; Ελάτε να παίξουμε κρεμάλα με τα άγρια ζώα της Ελλάδας!

Ακολουθεί ένα ωραίο σταυρόλεξο με άγρια ζώα της Ελλάδας

Επειδή όπως έλεγαν οι αρχαίοι Έλληνες η επανάληψη είναι η μητέρα της μάθησης, σήμερα θα θυμηθούμε τον κανόνα της ορθογραφίας για τον πληθυντικό αριθμό των αρσενικών ονομάτων.

Πηγή: ιστολόγιο κυρίας Γεωργίας Μουντζούρη

Όσοι θέλετε να μάθετε περισσότερα πράγματα για τις αρκούδες μπορείτε να δείτε και αυτό το βίντεο (περίπου 25 λεπτά).

Επίσης να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Αρκτούρου.

Πηγή ιστολόγιο κυρίας Γεωργίας Μουντζούρη

Πολλά ψέματα είπαμε!

Θυμόσαστε που εξηγήσαμε χθες τι θα πει αφηρημένος παιδιά;

Είδατε τι αφηρημένος που είμαι εγώ τελικά;

Ξέχασα να σας βάλω ορθογραφία!!!

Δεν πειράζει!

Μπορείτε όμως να βάλετε σε αλφαβητική σειρά τα ζώα της άσκησης. Το τρενάκι της αλφαβήτας θα σας βοηθήσει.

το τρενάκι της αλφαβήτας

Ένα από τα αγαπημένα μου παιδικά τραγούδια είναι το τραγούδι: πολλά ψέματα είπαμε. Πιέστε το σύνδεσμο παρακάτω για να το ακούσετε.

Πολλά ψέματα είπαμε! 

Ωραίο, δεν νομίζετε; Όμως για κάποιο λόγο σε αυτή την εκδοχή που βρήκα στο YouTube δεν υπάρχει μία στροφή του τραγουδιού.

      Μιας και είναι πολύ αστεία και έχει ενδιαφέρον για ένα γραμματικό φαινόμενο που θέλουμε θα μελετήσουμε με τα παιδιά ας την διαβάσουμε:

Θα έχουμε για ανάγνωση όλη τη στροφή και για αντιγραφή όσο θέλετε (μόνο τα μπλε γράμματα, όχι τα γκριζοπράσινα). Αν μπορείτε και όλο. Για ορθογραφία θα έχετε την φράση: Γιατί έχει αηδονιού φωνή.

Ασκήσεις μαθηματικών

Ένα παράξενο όνειρο!

Καλημέρα

Ας ξεκινήσουμε με ένα έλεγχο της ορθογραφίας μας.

Ζήτα από τη μαμά να σου διαβάσει την ορθογραφία δυνατά και γράψε την στην παρακάτω άσκηση.

Και μια μικρή επανάληψη αυτών που μάθαμε για τις λέξεις πού, που, πώς και πως.

Δραστηριότητα 2η Γλώσσα

Το κείμενο που ακολουθεί θα το έχουμε για ανάγνωση και  αντιγραφή (όχι όλο, οι κανόνες είναι γνωστοί). Πιέστε το βελάκι για να ακούσετε το κείμενο.

Σήμερα αντικείμενο μελέτης είναι οι οικογένειες λέξεων και η αλφαβητική σειρά.

Πηγή εικόνας: https://teachergeorgiasclass.weebly.com/

Ας δούμε μερικές ασκήσεις για να τα μάθουμε καλύτερα

Πηγή εικόνας: https://teachergeorgiasclass.weebly.com/

Δραστηριότητα Μαθηματικών

Αντιγράψτε στο τετράδιο και λύστε τις παρακάτω πράξεις:

6+3=          7+2=            9-4=
5+3=          8-6=            10-1=
3+3+2=        4+4+2=           7-5=
4+1+2=         5+3+1=         8-5=
6-2=           7-4=            8-2=

Πού και πώς;

Καλημέρα σε όλους

Πριν ξεκινήσουμε ας κάνουμε έναν έλεγχο πόσο καλά μάθαμε την ορθογραφία μας;

Αντικείμενο των σημερινών μας δραστηριοτήτων θα είναι οι ερωτηματικές λέξεις:

Πού και πώς;

Σελίδα 2η

Όσοι έχουν εκτυπωτή μπορούν να κάνουν λήψη του εγγράφου σε μορφή pdf Πού και Πώς

-Ανάγνωση θα έχουμε το κείμενο με τις δίδυμες.

-Αντιγραφή δεν θα έχουμε γιατί τα παιδιά θα αντιγράψουν τις δύο ασκήσεις που ακολουθούν το κείμενο στο πρόχειρο τετράδιο.

-Για ορθογραφία θα έχουν τη φράση: Πού θα κάνεις διακοπές φέτος;

Οι ασκήσεις της δεύτερης σελίδας είναι συμπληρωματικές και επειδή δεν έχουμε εκτυπωτές ούτε τη δυνατότητα να πάρετε φωτοτυπίες κάνουμε ότι μπορούμε προφορικά με τα παιδιά.

 

Το πού και το πώς όταν ρωτάνε, μαζί με τόνο πάντοτε  πάνε.

Άσκηση 1η    Πού ή που;

Άσκηση 2η

Δραστηριότητες μαθηματικών

Επανάληψη από το 28ο κεφάλαιο: Αφαιρέσεις με μικρό αφαιρετέο.

Οι ασκήσεις που ακολουθούν είναι δημιούργημα της  κυρίας Γεωργίας Μουτζούρη για το εξαιρετικό της ιστολόγιο: https://teachergeorgiasclass.weebly.com/

Από τις παρακάτω ασκήσεις  αντιγράφω στο τετράδιο μου μόνο τις αριθμητικές πράξεις και όχι τις ζωγραφιές. Σχέδιο θα κάνω μόνο στην άσκηση με τα σκαλοπάτια.

Όσοι έχουν τη δυνατότητα εκτύπωσης μπορούν να κατεβάσουν την άσκηση σε μορφή pdf πιέζοντας εδώ λήψη αρχείου.

Θέατρο Σκιών

Καλημέρα σε όλους,

Δραστηριότητες Γλώσσας

  • Επισκεφθείτε τον σύνδεσμο παρακάτω για να ελέγξετε πόσο καλά μάθατε την Ορθογραφία  σας.

  • Αντικείμενο της ημέρας είναι η επανάληψη στα διπλά σύμφωνα γκ και γγ.

Αντιγράψτε το κείμενο και τις ασκήσεις που βλέπετε πιο κάτω. (Αντιγραφή περίπου μέχρι τη λέξη φίδι).

Το κείμενο και οι ασκήσεις είναι σε δυο σελίδες. Κάθε σελίδα είναι σε μορφή εικόνας και μπορείτε να την κατεβάσετε.

σελίδα 1

σελίδα 2

Όλο το έγγραφο μπορείτε να το κατεβάσετε και σε μορφή pdf πιέζοντας εδώ:  Ο Καραγκιόζης

Εξοικειωθείτε με τις λέξεις που περιέχουν γκ ή γγ με τις παρακάτω διαδραστικές ασκήσεις:

Λέξεις που περιέχουν γκ ή γγ

Βάλε τις εικόνες στη σωστή ομάδα


Δραστηριότητες για τα μαθηματικά

Μια επανάληψη στις προσθέσεις με τη διαδραστική άσκηση

Βοήθησε το σκυλάκι να βρει το σπιτάκι του

Κατέβασε σε μορφή εικόνας ή αντίγραψε τις ασκήσεις από τις παρακάτω δυο σελίδες:

σελίδα 1

σελίδα 2

Πίεσε εδώ αν θέλεις να κατεβάσεις σε μορφή pdf τις 2 σελίδες.

Οι αριθμοί από το 0 ως το 50