Ημέρα Αλτσάιμερ – 21 Σεπτεμβρίου

Η Παγκόσμια Ημέρα Αλτσχάιμερ γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Σεπτεμβρίου, με σκοπό την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης για τη νόσο, αλλά και την αφύπνιση και ενεργοποίηση της Πολιτείας.
Η νόσος Αλτσχάιμερ είναι η πιο συχνή μορφή άνοιας και αποτελεί μείζον ιατρικό, κοινωνικό και οικονομοτεχνικό πρόβλημα για τις ανεπτυγμένες κοινωνίες με μεγάλο προσδόκιμο επιβίωσης. Ο όρος «άνοια» αφορά στην έκπτωση των νοητικών λειτουργιών, καταρχήν της μνήμης και ακολούθως του λόγου, της κρίσης και συνολικά της προσωπικότητας. Σήμερα, υπάρχουν 140.000 χιλιάδες ασθενείς στην Ελλάδα και 40.000.000 παγκοσμίως, ενώ από την νόσο προσβάλλονται το 5% των ατόμων άνω των 65 ετών και το 25% άνω των 85. Σύμφωνα με τις προβλέψεις των επιστημόνων, στο μέλλον ο αριθμός των ανοϊκών ατόμων θα αυξηθεί δραματικά. Εξάλλου, από τη νόσο Αλτσχάιμερ πάσχει όλη η οικογένεια. Αυτοί που έχουν υπό τη φροντίδα τους ανοϊκούς ασθενείς, φέρουν δυσβάστακτο ψυχολογικό, σωματικό και οικονομικό φορτίο.
Πηγή: http://www.sansimera.gr/worldays/133#ixzz2ggNoWKCD

Ημέρα Ταχυδρομείων – 9 Οκτωβρίου

Στην ελληνιστική Αίγυπτο τα χρόνια της βασιλείας του Πτολεμαίου Β΄ του Φιλάδελφου (255 π.Χ.) κάποιος Φανίας ήταν διαχειριστής του ταχυδρομικού σταθμού «Πολέμωνος Μερίς» που βρισκόταν στο μέσο της διαδρομής Αλεξάνδρειας-Θηβών. Πιθανόν προς ενημέρωση ο Φανίας κατέγραψε σε ένα κομμάτι πάπυρο την κίνηση του σταθμού για ένα οκταήμερο. Σε κάθε στήλη υπήρχε η ημέρα και η ώρα της άφιξης του μεταφορέα, πού έγινε η αποστολή, το σημείο προορισμού, το όνομα του παραλήπτη. Αυτό το γραφειοκρατικής φύσεως έγγραφο έφτασε στις μέρες μας επειδή χρησιμοποιήθηκε ως επίχρισμα του εσωτερικού μίας αιγυπτιακής σαρκοφάγου. Και σήμερα, ο πάπυρος του Φανία είναι αναγνωρισμένος ως η αρχαιότερη ταχυδρομική επιστολή που έχει διασωθεί (αν και πριν από τον 3ο αιώνα π.Χ. υπήρχαν υπηρεσίες σε διάφορους πολιτισμούς όπως ο περσικός, που επάνδρωναν κλητήρες και εξυπηρετούσαν την αλληλογραφία ανάμεσα σε βασιλείς).
Τις αλλαγές που συντελέστηκαν στην επικοινωνία μεσα στους αιώνες θα θεωρούσαν έργα θεών ή δαιμόνων οι ταχυδρόμοι της υπηρεσίας των Πτολεμαίων. Όμως παρά τις χιλιετίες η ουσία παραμένει η ίδια: Τα πάντα εκπορεύονται από τα νοήματα των λέξεων που μεταφέρονται στον παραλήπτη είτε σε χαρτί ή οθόνη.
Οι κληρονόμοι του Φανία αυτή την στιγμή είναι εκατομμύρια, και βρίσκονται διάσπαρτοι και στους τέσσερεις ορίζοντες της υφηλίου. Συνολικά λειτουργούν σε όλη τη γη 660.000 δημόσια ταχυδρομικά γραφεία τα οποία απασχολούν 5.000.000 υπαλλήλους επιφορτισμένους στο να διακινούν κάθε χρόνο 436 δισεκατομμύρια αποστολές.
Σήμερα είναι μία ειδική μέρα για τα ταχυδρομεία, που έχουν τη δική τους γιορτή η οποία δεν επηρεάζεται από σύνορα, πολιτική ή θρησκεία. Συγκεκριμένα την 9η Οκτωβρίου τιμάται η Παγκόσμια Ημέρα Ταχυδρομείων: Την ίδια ημερομηνία που δημιουργήθηκε ένας από τους πρώτους οργανισμούς με παγκόσμια εμβέλεια, η Παγκόσμια Ταχυδρομική Ένωση.
Πηγή: www.in2life.gr

Ημέρα της Ευρώπης

Στις 9 Μαΐου 1950 ο Γάλλος υπουργός Εξωτερικών Ρομπέρ Σουμάν έδωσε στη δημοσιότητα μία δήλωση, με την οποία καλούσε τη Γερμανία, τη Γαλλία και άλλες χώρες να ενώσουν την παραγωγή τους στον άνθρακα και τον χάλυβα ως «το πρώτο συγκεκριμένο θεμέλιο μιας ευρωπαϊκής ομοσπονδίας». Η Διακήρυξη Σουμάν, όπως είναι γνωστή, είναι η αρχή της δημιουργίας της σημερινής Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το σημαδιακό αυτό γεγονός για τη δημιουργία της Ενωμένης Ευρώπης γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 9 Μαΐου ως Ημέρα της Ευρώπης, με ποικίλες εκδηλώσεις, που σκοπό έχουν να φέρουν πιο κοντά τους πολίτες των κρατών – μελών της Ε.Ε.

ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑ

Η προπαίδεια είναι ίσως το πρώτο δύσκολο μάθημα από τα μαθηματικά το οποίο βασανίζει πολλά παιδιά του δημοτικού και μαζί τους γονείς και τους δασκάλους που προσπαθούν να βοηθήσουν τους μαθητές. Μαζέψαμε τρόπους διαφορετικούς αλλά και αποτελεσματικούς για να ξεκαθαρίσετε μία και καλή με τις πολλές πράξεις του πολλαπλασιασμού.

Φτιάξε τον πίνακα προπαίδειας όπως πρέπει να είναι

Οι συνηθισμένοι πίνακες προπαίδειας αποτελούνται μόνο από την προπαίδεια ενός αριθμού, οδηγώντας τον μαθητή να μάθει απ’ έξω παπαγαλία τις πράξεις χωρίς να εμβαθύνει στην ουσία.

Έχοντας όλη την προπαίδεια συγκεντρωμένη σε έναν πίνακα, όπως ο παραπάνω, ο μαθητής μπορεί μόνος του να κατανοήσει και να δημιουργήσει την γνώση. Θα παρατηρήσει ομοιότητες και διαφορές, θα δει παράξενα, θα δει συσχετισμούς που θα τον κάνουν να τα θυμάται ευκολότερα. Όταν δημιουργείς μόνος σου τους μηχανισμούς μνήμης η γνώση έχει στέρεα θεμέλια, διότι είναι κατάκτηση δική σου.

Πηγή: https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/243948_xehaste-ton-ponokefalo-apo-tin-propaideia

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑ 7

Το τελικό (ν) στην αιτιατική των άρθρων: το(ν) ή τη(ν)

Το τελικό (ν) στην αιτιατική των άρθρων: το(ν) ή τη(ν)

Σε πολλές περιπτώσεις το τελικό ν διατηρείται στην Αιτιατική του Ενικού αριθμού, των αρσενικών και των θηλυκών ονομάτων, ενώ σε πολλές άλλες χάνεται.
Οι περιπτώσεις στις οποίες διατηρείται είναι:

  • Όταν η λέξη μετά από το άρθρο αρχίζει από φωνήεν. Π.χ. την αγάπη, τον άγγελο, τον άνθρωπο, την ελπίδα, την Ελένη κ.λ.π.
  • Όταν η λέξη μετά από το άρθρο αρχίζει από κ, π, τ. Π.χ. τον κήπο, τον τοίχο, τον πατέρα τον πόνο, την τέχνη, την ποδιά, κ.λ.π.
  • Όταν η λέξη, μετά το άρθρο αρχίζει από ξ, ψ, γκ, μπ, ντ,τζ, τσ.

Π.χ. τον ψαρά, τον ξυλοκόπο, τον μπαμπά, τον τζίτζικα, τον γκιόνη, την ντροπή, την μπέμπα, κ.λ.π.
Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, όπου η επόμενη, μετά το άρθρο λέξη αρχίζει από οποιοδήποτε άλλο γράμμα ή άλλο συνδυασμό γραμμάτων, το τελικό ν χάνεται. Π.χ. το δήμο, τη βελόνα, τη σημαία, το νοικοκύρη, το δάσκαλο, τη δασκάλα, τη μέρα, κ.λ.π.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Καλημέρα κόσμε!

Καλώς ήλθατε στο WordPress. Αυτή είναι η πρώτη σας άρθρο (post). Επεξεργαστείτε το ή διαγράψτε το και στη συνέχεια ξεκινήστε να γράφετε.