Home
TO ΔΑΣΟΣ (Αρχεία)
Επισυνάπτω σχετικά αρχεία με θέμα "Το δάσος μας":
Κατασκευή Μουσικών Οργάνων (Video)
Απλά μουσικά όργανα στο νηπιαγωγείο από άχρηστο υλικό ή πως μπορούμε να αξιοποιήσουμε διάφορα υλικά για να δημιουργήσουμε κάτι διαφορετικό.
Μουσείο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ
Στο μουσείο το παιδί έρχεται σε άμεση επαφή με τα αντικείμενα και τα γεγονότα χωρίς ανάμεσα σε αυτό και σε εκείνα να παρεμβάλλεται κανείς. Σε ένα πλαίσιο ψυχαγωγίας και μέσα από μεθόδους αυτοανακάλυψης των γνώσεων και ενεργούς συμμετοχής χρησιμοποιώντας όλες τις αισθήσεις του δομεί διαφόρους τύπους γνώσης.
Σύμφωνα με τις αρχές της σύγχρονης παιδαγωγικής η μάθηση συνδέεται με ποικίλες κοινωνικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των ατόμων και του περιβάλλοντος (Vygotsky) χρονολογικά και δομείτε μέσα από σύνθετες ενεργητικές διαδικασίες διερεύνησης, κατανόησης και ερμηνείας της πραγματικότητας.
Για το λόγο αυτό το κοινωνικό και πολιτιστικό πλαίσιο όπου ζουν τα παιδιά επηρεάζει αποφασιστικά τη μάθηση τους η οποία είναι εσωτερική μεν και εξατομικευμένη διαδικασία, συγκροτείτε όμως κοινωνικά.
Σκοπός της μουσειακής αγωγής είναι η καλλιέργεια όλων των δυνατοτήτων που διαθέτουν τα άτομα για την προσέγγιση του περιβάλλοντος και όχι η παροχή κλειστών μουσειακών γνώσεων.
Το παιδί παρατηρεί, αισθάνεται, επεξεργάζεται στοιχεία, εκφράζει απόψεις, διατυπώνει ερωτήσεις, συζητά και ερμηνεύει τα μουσειακά αντικείμενα και τις συλλογές σύμφωνα με τη δική του ματιά, τις δικές του προθέσεις, τις δικές του αναζητήσεις.
Ο Bruno Bettelheim αναφέρει: « αυτή λοιπόν πιστεύω που είναι η μεγαλύτερη αξία των μουσείων για το παιδί, ανεξάρτητα για το πιο είναι το περιεχόμενο τους. Να ερεθίσει τη φαντασία του να προκαλέσει περιέργεια ώστε να θελήσει να εισχωρήσει πιο βαθιά στη σημασία αυτών που βλέπει στο μουσείο, να του δώσει μια ευκαιρία, να εκτιμήσει στην εποχή του πράγματα που βρίσκονται πέρα από την ακτίνα των γνώσεων ή των αντιλήψεων του και το σημαντικότερο όλων να του δημιουργήσει μια αίσθηση δέους για τα θαύματα του κόσμου. Γιατί ένας κόσμος που δεν είναι γεμάτος θαύματα είναι ένας κόσμος μέσα στον οποίο δεν αξίζει κανείς να μεγαλώνει...»
ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
Υπάρχει η γωνιά της βιβλιοθήκης, η οποία βρίσκεται σε έναν πιο «απομονωμένο» και ήσυχο μέρος στην τάξη για να προσφέρει τη δυνατότητα ησυχίας στο παιδί.
Έχουμε τα παραμύθια στη δανειστική βιβλιοθήκη με τα εξώφυλλα να φαίνονται και τη φωτοτυπία από πίσω οπότε όταν το παιδί δανείζεται να γνωρίζει που πρέπει να το επανατοποθετήσει.
Πολλές φορές βάζουμε αριθμούς στα βιβλία (όπως λειτουργούν οι βιβλιοθήκες πραγματικά) τους οποίους αλλάζουμε όταν αλλάζουμε θέση στο βιβλίο. Μπορούμε να κατηγοριοποιήσουμε ανάλογα με το θέμα τα βιβλία.
Έχουμε το βιβλίο δανεισμού με ένα φύλλο για κάθε παιδί στο οποίο έχουμε τη φωτό και το όνομα του. Όταν δανείζονται ένα βιβλίο τους ζητάμε να γράψουν τον τίτλο του βιβλίου και την ημερομηνία (ή το κάνουμε εμείς για αυτά). Κάνουν μια ζωγραφιά για το βιβλίο και γράφουν τον τίτλο. Στο χώρο της βιβλιοθήκης υπάρχουν και περιοδικά, εφημερίδες κ.α.
Να μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά δεν βρίσκονται όλα στο ίδιο επίπεδο νοητικής και ψυχικής ωρίμανσης ούτε έχουν όλα τις ίδιες ανάγκες. Ο σεβασμός των επιλογών των παιδιών και η αποδοχή των προτιμήσεων τους μας κάνει σύμμαχους υπέρ του βιβλίου.
Η σχέση με το βιβλίο είναι σχέση ελευθερίας και όχι καταναγκασμού και ανταποδοτικότητας. Η νηπιαγωγός πρέπει να βρει τρόπους για να εξασκούν το ενδιαφέρον του παιδιού και να αναζητήσει μόνο του να διαβάσει κάποιο βιβλίο.