Αιρέσεις: εσωτερική πληγή της Εκκλησίας

Άσκηση συμπλήρωσης κενών

Συμπλήρωσε όλα τα κενά και μετά κάνε κλίκ στο πλήκτρο " Έλεγχος" για να ελέγξεις τις απαντήσεις σου.
Αθανασίου Ελένη
   Αρείου      Εκκλησίας      Ευτυχής      Θεάνθρωπος      Θεοτόκος      Θεό      Νεστορίου      Χριστοτόκος      άνθρωπος      ένωση      αμαρτίας      ανθρώπινη      απολυτρωτικό      διδασκαλίας      δογματική      ενότητά      θανάτου      θεία      θεϊκής      θεότητα      κοινωνία      κτίσμα      πίστη      σωτηρία   
Οι αιρέσεις στην ιστορία της τάραξαν τις συνειδήσεις των πιστών και απείλησαν την της.Αίρεση ( από το αιρούμαι = προτιμώ, επιλέγω), στην εκκλησιαστική γλώσσα, ονομάζεται η επιλογή, είτε από ένα είτε από περισσότερα μέλη της Εκκλησίας ενός μέρους από το σύνολο της εκκλησιαστικής και η εμμονή σε αυτό. Με αυτήν την επιλογή οι αιρετικοί απομακρύνθηκαν από τη διδασκαλία και την της Εκκλησίας
Ο Αρειανισμός, προϊόν των θρησκευτικών δοξασιών του πρεσβυτέρου της Αλεξανδρείας , ο οποίος διακήρυξε ότι ο Χριστός δεν είναι Θεός ομοούσιος με τον Πατέρα του αλλά του Θεού.Ο Αρειανισμός, όταν αρνείται τη του Ιησού, απορρίπτει και το του έργο. Ο άνθρωπος, κατά συνέπεια, παραμένει δέσμιος της και του , αφού ο Χριστός δεν μπορεί να οδηγήσει τον άνθρωπο σε με το Θεό και επομένως, στη .
Ο Νεστοριανισμός, η διδασκαλία του αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως , ο οποίος υπερτόνιζε την φύση του Χριστού. Η Παναγία, κατά το Νεστόριο, πρέπει να ονομάζεται κι όχι , αφού γέννησε τον άνθρωπο Χριστό στον οποίο κατοίκησε ο Θείος Λόγος. Στο Νεστοριανισμό, η υποτίμηση της φύσης του Ιησού μεώνει το γεγονός της λύτρωσης που πρεσέφερε ο Χριστός. Αποκλείεται έτσι η Θεού και ανθρώπου, αφού ο Ιησούς είναι μόνο ένα ηθικό πρότυπο ανθρώπου και όχι .
Ο Μονοφυσιτισμός. Ο αρχιμανδρίτης , για να αντιμετωπίσει την αίρεση του , οδηγήθηκε στο άλλο άκρο. Υποστήριξε ότι ο Ιησούς Χριστός δεν είχε δύο φύσεις, τη θεία και την ανθρώπινα αλλά μόνο μία φύση , τη , η οποία απορρόφησε την . Στο Μονοφυσιτισμό, επομένως, ο Θεός παρουσιάζεται φαινομενικά ως άνθρωπος. Αν, όμως στο πρόσωπο του Ιησού δεν είναι ενωμένη η θεία και η ανθρώπινη φύση, τότε η σωτηρία εξαρτάται μόνο από το , αφού ο δεν έχει καμιά συμμετοχή σ΄ αυτήν