Home

Η παιδεία μπροστά στην πρόκληση της τεχνολογίας

Κατηγορία: Uncategorised
Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 23 Φεβρουαρίου 2014 00:37
Γράφτηκε από τον/την Super User
Εμφανίσεις: 202

   Η παιδεία αποτελεί για κάθε πολιτισμένη κοινωνία πρωταρχικό στόχο, καθώς σ? αυτή, κατά κύριο λόγο, θεμελιώνεται ολόκληρο το κοινωνικό και πολιτισμικό οικοδόμημα. Αυτό σε συνδυασμό με την ανάγκη σύμπλευσής της με τις εκάστοτε κοινωνικές ιδιαιτερότητες και προσδοκίες, καθιστούν εξαιρετικά σημαντικό αλλά και σύνθετο το ρόλο και το χαρακτήρα της. Σήμερα, σε μια περίοδο ραγδαίων εξελίξεων, όπου η τεχνολογία αναπτύσσεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, καλείται με γρήγορα αντανακλαστικά αλλά και με κριτική προσέγγιση να υιοθετήσει τις μεθόδους εκείνες που θα την οδηγήσουν στην επίτευξη των στόχων της. Στη διαδικασία αυτή, ασφαλώς, η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο.

   Στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια έχει γίνει σημαντική πρόοδος, όμως το εγχείρημα της ένταξης των νέων αυτών εργαλείων δεν είναι απλό. Γι? αυτό και οι αντιδράσεις γύρω από το θέμα ποικίλουν και συχνά αποτυπώνουν διαμετρικά αντίθετες στάσεις. Ενώ από τη μια πλευρά έχουν γεννηθεί μεγάλες προσδοκίες και αισιοδοξία και υποστηρίζεται ότι «η εκπαιδευτική τεχνολογία θα δημιουργήσει ισότητα ευκαιριών στην εκπαίδευση μέσα από την απλούστευση της μαθησιακής διαδικασίας και την απρόσκοπτη από γεωγραφικούς και χρονικούς περιορισμούς διάχυση της γνώσης» και ακόμη ότι «οι νέες τεχνολογίες μπορούν να εξασφαλίσουν μια ποιοτική παιδεία που αποτελεί και την προϋπόθεση για κάθε μορφή ανάπτυξης της χώρας», από την άλλη  εκφράζονται φόβοι σχετικά με τα προβλήματα και τις ανατροπές που μπορεί να επέλθουν με κυριότερο το φόβο για το ρόλο του δασκάλου μετά την εισαγωγή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.