Η αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου είναι μια υποχρέωση των σχολείων στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι για να είναι αποτελεσματική πρέπει να συνδυαστεί με εξωτερική αξιολόγηση που θα την επικυρώνει. Τις σχολικές χρονιές 2010 - 2011 και 2011-2012 συμμετείχα ως συντονιστής ομάδας εργασίας στην αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας στην οποία υπηρετώ. Οι εμπειρία αυτή μου έδειξε ότι το βάρος πέφτει στη γραφειοκρατική διαδικασία όταν οι συμμετέχοντες δεν έχουν πεισθεί για την αξία της ή όταν απλά ...βαριούνται. Επιπλέον ο φόβος για το που θα οδηγήσει υπάρχει και επιδρά στον τρόπο που βλέπουμε τα πράγματα. Παρακάτω επισυνάπτω την απόφαση του υποργείου σχετικά με την αυτοαξιολόγηση καθώς και μία εισήγηση από συνέδριο του προσωπικού της ΑΣΠΑΙΤΕ στο οποίο παρουσίασα μια μικρή επισκόπηση σε συνεργασία με συνάδελφό μου. Ελπίζω να φανεί χρήσιμη.
Τη σχολική χρονιά 2013-2014 μία δεκαμελής ομάδα μαθητών, υπό την επίβλεψή μου, φρόντισε για την παραγωγή της μαθητικής ραδιοφωνικής εκπομπής EXIT RADIO. Η εκπομπή έβγαινε στον αέρα την τρίτη Τρίτη κάθε μήνα. Τα θέματα με τα οποία ασχοληθήκαμε ήταν τεχνολογία, μουσική, ψυχολογία, μόδα, μελέτη και πολλά άλλα. Η ώρα που διαλέξαμε ήταν 9 το βράδυ ώστε να μπορούν όλοι να την παρακολουθούν. Η πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για την εκπομπή ήταν το European School Radio στο οποίο συμμετέχουν πάνω από 100 σχολεία από όλη την Ελλάδα αλλά και από το εξωτερικό. Η εμπειρία ήταν πολύ καλή και θα συνεχιστεί και τις επόμενες σχολικές χρονιές με νέες ιδέες.
Τη σχολική χρονιά 2013-2014 μια ομάδα μαθητριών με το όνομα 'καλυψώ', υπό την επίβλεψή μου, συμμετείχε στο νέο διαγωνισμό Young Business Talents. Τα σχολεία που συμμετείχαν στο διαγωνισμό ήταν λύκεια από όλη την Ελλάδα χωρισμένα σε τρεις περιφέρειες. Κάθε περιφέρεια είχε τη δική της βαθμολογία. Η καλύτερες 25 ομάδες από κάθε περιφέρεια περνούσαν στον τελικό της Αθήνας στις 29 Μαρτίου 2014. Το πρότζεκτ ήταν να μανατζάρουν μια εικονική εταιρία και να ανταγωνιστούν άλλες τέσσερις εταιρίες οι οποίες αποτελούνταν επίσης από μαθητές του ίδιου ή άλλων σχολείων. Ο διαγωνισμός αποδείχθηκε ενδιαφέρον και τα παιδιά κέρδισαν σημαντική εμπειρία στο πως παίρνονται οι αποφάσεις για τη διοίκηση μιας εταιρίας. Διαφήμιση, προώθηση, υπάλληλοι, ανταγωνιστές, παραγωγή, δάνεια, επενδύσεις ήταν κάποια από τα στοιχεία με τα οποία ήρθαν σε επαφή οι μαθητές και οι μαθήτριες σε ολόκληρη την Ελλάδα
.
Η ομάδα μας βγήκε πέμπτη στην περιφέρεια ανάμεσα από 60 ομάδες και κατοχύρωσε το δικαίωμα να κατέβει στον τελικό. Κάτι που όμως δεν έγινε καθώς τα έξοδα μετακίνησης προς την πρωτεύουσα ήταν 'απαγορευτικά' για μαθητές και καθηγητές καθώς το σχολείο μας είναι πάνω από 300 χλμ μακριά και οι τιμές των καυσίμων στα ύψη. Είναι οι στιγμές που η οικονομική κατάσταση του τόπου φρενάρει τις προσπάθειες του σχολείου και ορισμένων ανθρώπων που προσπαθούν όπως οι διοργανωτές του διαγωνισμού. Παρ΄όλα αυτά την επόμενη χρονιά θα οργανωθούμε καλύτερα και θα ξανακάνουμε την προσπάθειά μας.
Τα συστήματα ψηφιακών ηλεκτρονικών δίνουν μια ώθηση στην σύνδεση των υπολογιστών. Γενικότερα η ψηφιακή τεχνολογία είναι το κλειδί της διασύνδεσης που συμβαίνει στις μέρες μας. Ο τομέας του υλικού υποβόσκει πίσω από κάθε πρωτόκολλο όπως το ip, ethernet, icmp, arp. Με τη γνώση των ψηφιακών αντιλαμβάνεστε καλύτερα πως συμβαίνει αυτό που συμβαίνει μέσα στις δικτυακές συσκευές.