Κυκλοφορώ με ασφάλεια!!!
Ανά?εσα στα καινοτό?α προγρά??ατα που εφαρ?όζονται στην Πρωτοβάθ?ια Εκπαίδευση είναι και αυτά της Αγωγής Υγείας και της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που αναφέρονται στην Κυκλοφοριακή Αγωγή, βασικός σκοπός της οποίας είναι η διαρκής προσπάθεια πληροφόρησης και ενη?έρωσης των ?αθητών σε θέ?ατα που αφορούν την ασφαλή κίνηση πεζών, επιβατών και οδηγών.
Σή?ερα, καθη?ερινά, στους ελληνικούς δρό?ους γίνεται ένας ανελέητος και ατελείωτος πόλε?ος. Είναι κοινή διαπίστωση όλων ότι η χώρα ?ας αντι?ετωπίζει σοβαρά προβλή?ατα οδικής ασφάλειας ?ε έναν υψηλό δείκτη τροχαίων ατυχη?άτων ανά?εσα στις χώρες της Ευρώπης και ?ε ανυπολόγιστες συνέπειες. Γι? αυτό είναι χρέος όλων των ε?πλεκό?ενων φορέων στην εκπαίδευση να συ?βάλουν στη σωστή ενη?έρωση και ευαισθητοποίηση των ?αθητών στα θέ?ατα οδικής παιδείας και ασφάλειας. Είναι πολύ ση?αντικό τα παιδιά από ?ικρή ηλικία να αναγνωρίζουν τους οδικούς κινδύνους και να ?αθαίνουν πώς να τους αποφεύγουν.
Η Κυκλοφοριακή Αγωγή μέχρι σήμερα!
?εκαετίες τώρα ζού?ε και αναπτύσσου?ε δραστηριότητες ?έσα σε οργανω?ένο οδικό περιβάλλον και αποτελού?ε ενεργά στοιχεία ενός ολοκληρω?ένου κυκλοφοριακού συστή?ατος το οποίο διέπεται από κανόνες και διατάξεις του Κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Σαφής στόχος του κώδικα είναι «η προστασία των χρηστών του οδικού δικτύου και ιδιαίτερα των παιδιών και των ατό?ων ?ε ειδικές ανάγκες».
Παρά το γεγονός ό?ως ότι η ιστορία του Ελληνικού Κώδικα ξεκινά από το 1962, οι Έλληνες πολίτες διδάσκονται θεσ?οθετη?ένα το περιεχό?ενό του, ?όλις από το 2000, στο πλαίσιο και ?όνο της εκπαίδευσης των υποψηφίων οδηγών για την απόκτηση άδειας οδήγησης. Επιπλέον, η Κυκλοφοριακή αγωγή και εκπαίδευση των παιδιών που τα βοηθά να καταστούν ικανά να διαχειριστούν ?ε ορθολογικούς τρόπους το οδικό περιβάλλον όπου ζουν και κινούνται, ξεκινά δειλά τη δική της ιστορία ακριβώς αυτές τις ?έρες , χωρίς να έχει δοθεί ως τώρα ένας σαφής ορισ?ός της. Ενσω?ατω?ένη πλέον ,ως καινοτό?ος δραστηριότητα, στα προγρά??ατα της Ευέλικτης ζώνης, στο πλαίσιο της τυπικής ? σχολικής εκπαίδευσης, θα συνεισφέρει στους γενικούς εκπαιδευτικούς σκοπούς των αναλυτικών προγρα??άτων προάγοντας, την ηθική, το πνεύ?α και τη φυσική ανάπτυξη των παιδιών. Έτσι, η κυκλοφοριακή αγωγή γίνεται, από παράλειψη, ελπίδα για ένα ασφαλέστερο τωρινό και ?ελλοντικό οδικό περιβάλλον, όπου δε θα διακυβεύεται η σω?ατική και ψυχική ασφάλεια των παιδιών και των άλλων χρηστών.
Το ζήτη?α που προκύπτει βέβαια είναι αν θα υπάρξουν έρευνες που να αναδεικνύουν συνολικά και σε όλες τους τις διαστάσεις, τα προβλή?ατα που προκύπτουν από το έλλει??α της Οδικής Αγωγής της συντριπτικής πλειοψηφίας των χρηστών και κυρίως αυτών που ευθύνονται για την προστασία, την εκπαίδευση και αγωγή των παιδιών.
Κοινωνική Εκπαίδευση
Ως βασικοί πυλώνες της κοινωνικής εκπαίδευσης αναφέρονται:
? Ο προσανατολισ?ός των γονέων/κηδε?όνων να αντιληφθούν την ένταξη του παιδιού τους στο κυκλοφοριακό σύστη?α ως ένα πρόβλη?α, που οι διαδικασίες επίλυσής του και γενικότερα η αποτελεσ?ατική διαχείρισή του εξαρτάται από την ποιότητα αγωγής και εκπαίδευσης του παιδιού.
? Η ?ετάδοση γνώσεων και η ανάπτυξη ή βελτίωση κατάλληλων δεξιοτήτων που θα τους καταστήσουν επαρκείς σε ?εθόδους, ε?πειρίες και ικανότητες, ώστε να συ?βάλλουν αποτελεσ?ατικά στην κυκλοφοριακή αγωγή και εκπαίδευση των νέων ατό?ων.
? Η προαγωγή ?ιας άλλης κουλτούρας οδικής συ?περιφοράς που θα ανάγει την ασφαλή οδήγηση σε δεξιότητα ζωής.
? Η τόνωση των δυνατοτήτων τους για πρόσβαση σε πληροφορίες και γνώσεις που αφορούν στην οδική ασφάλεια , ?ε υποδείξεις βιβλιοθηκών, δικτυακών τόπων, συλλόγων και κοινωνικών φορέων.