Γεωγραφία Ε΄ Δημοτικού
IΓενικά | Στόχοι | Μέθοδος | Προετοιμασία | Διδακτικές Ενέργειες | |Αξιολόγηση | Σύντομη Περιγραφή | Διδακτικές ενότητες: Κεφάλαιο 25, «Αλλαγές στην επιφάνεια της γης» Γεωγραφία Ε΄ Δημοτικού, βιβλίο μαθητή, Ο.Ε.Δ.Β., σελ. 84 Κεφάλαιο 26, «Ο ρόλος των ηφαιστείων και των σεισμών στις αλλαγές της φύσης» Γεωγραφία Ε΄ Δημοτικού, βιβλίο μαθητή, Ο.Ε.Δ.Β., σελ. 87 Κεφάλαιο 27, «Οι φυσικές καταστροφές στο χώρο της Ελλάδας» Γεωγραφία Ε΄ Δημοτικού, βιβλίο μαθητή, Ο.Ε.Δ.Β., σελ. 90
Λεξιλόγιο: Διάβρωση (Υδάτινη- Αιολική), Όξινη βροχή, Προσχωσιγενές έδαφος, Υλοτομία, Σεισμογενής περιοχή, Ηφαιστειακή τέφρα, Ηφαιστειογενή εδάφη, Αυτανάφλεξη.
Προαπαιτούμενες γνώσεις: Οι μαθητές θα πρέπει να έχουν βασικές γνώσεις χρήσης υπολογιστών.
Χρόνος: Πέντε (5) διδακτικές ώρες 1η διδακτική ώρα: 1ο -2ο φύλλο δραστηριοτήτων. 2η – 3η διδακτική ώρα: 3ο φύλλο δραστηριοτήτων. 4η διδακτική ώρα: 4ο φύλλο δραστηριοτήτων. 5η διδακτική ώρα: δραστηριότητες Hot potatoes, Inspiration και Natural Art.
Εργαλεία – Μέσα: Ηλεκτρονικοί υπολογιστές (ένας ανά δύο μαθητές), εκπαιδευτικό λογισμικό Πλειάδες – Νηρηίδες- Πλανήτης Γη Ε΄ Στ΄ Δημοτικού «Αλλαγές στη Γη», Google Earth πρόσβαση στο διαδίκτυο για παρατήρηση, Microsoft Word, Inspiration, Hot potatoes, Natural Art.
Ως προς
το γνωστικό αντικείμενο να είναι ικανοί οι μαθητές:
Σε σχέση με τις
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) να είναι ικανοί οι
μαθητές:
Ø
Να
χρησιμοποιήσουν εφαρμογές και προσομοιώσεις για την βαθύτερη κατανόηση της
έννοιας της αλλαγής του γήινου ανάγλυφου και των αιτίων που την προκαλούν.
Ø
Να
ασκηθούν
στις βασικές λειτουργίες
Google Earth
και στη χρήση των εργαλείων που προσφέρει.
Ø
Να εξοικειωθούν και να αποκτήσουν δεξιότητες χρήσης των τεχνολογιών της
πληροφορίας και επικοινωνίας.
Να αντιληφθούν τις δυνατότητες που παρέχουν οι νέες τεχνολογίες στη μελέτη
και επεξεργασία των διδακτικών αντικειμένων
Ομαδική εργασία με χρήση υπολογιστή και εκπαιδευτικού λογισμικού. Οι
μαθητές παρατηρούν, συζητούν, προβληματίζονται, βρίσκουν πληροφορίες, τις
διαβάζουν και από κοινού συνθέτουν τις απαντήσεις στα φύλλα δραστηριοτήτων
και εξασκούνται στη χρήση των νέων τεχνολογιών
Προετοιμασία
Το σενάριο θα πραγματοποιηθεί στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου.
Ο εκπαιδευτικός ελέγχει και εγκαθιστά αν δεν υπάρχει, το απαραίτητο
εκπαιδευτικό λογισμικό και τις εφαρμογές που απαιτούνται. Οι μαθητές
χωρίζονται σε ομάδες των δύο ή τριών ατόμων ανά υπολογιστή και τους
διανέμονται τα φύλλα δραστηριοτήτων και τα παιδιά καλούνται να
χρησιμοποιήσουν τις εφαρμογές που ζητείται και να εργαστούν στις
δραστηριότητες που προτείνονται. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού θα είναι
διαμεσολαβητικός και προτρεπτικός ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών
Διδακτικές ενέργειες
Ζητάμε από τους μαθητές να ανοίξουν την εφαρμογή Google Earth και ακολουθώντας τις οδηγίες του 1ου φύλλου δραστηριοτήτων συζητούν με την ομάδα τους και απαντούν στις ερωτήσεις. Η δραστηριότητες αυτές βοηθούν στην επίτευξη του πρώτου διδακτικού στόχου. Στη συνέχεια ζητάμε από τους μαθητές
να εκτελέσουν την εφαρμογή
earth.exe ακολουθώντας τις οδηγίες που δίνονται
στα φύλλα δραστηριοτήτων 2-4.
Αρχή Αξιολόγηση Ο εκπαιδευτικός ζητά από τους μαθητές να ανοίξουν το φάκελο με τις δραστηριότητες και τις εργασίες συμπλήρωσης κενών και σταυρόλεξου που έχουν δημιουργηθεί με το λογισμικό Hot potatoes. Ο εκπαιδευτικός ζητάει από τους μαθητές να ολοκληρώσουν ένα ημιτελή εννοιολογικό χάρτη που έχει δημιουργηθεί με το λογισμικό Inspiration, ταξινομώντας τα αίτια των αλλαγών στην επιφάνεια της γης. Η δραστηριότητα αυτή βοηθάει και στην επίτευξη του όγδοου διδακτικού στόχου.
Ακόμη ζητά από τους μαθητές να ζωγραφίσουν ένα ηφαίστειο με το λογισμικό Natural Art. Περιγραφή Σεναρίου Το σενάριο είναι συμβατό με το ΑΠΣ και το ΔΕΠΣ καθώς καλύπτει ενότητες από την ύλη της γεωγραφίας της Ε΄ Δημοτικού και το εκπαιδευτικό λογισμικό που χρησιμοποιείται είναι εγκεκριμένο. Το ΕΛ αφήνει περιθώρια για έλεγχο της μαθησιακής διαδικασίας από μέρους του μαθητή και οικοδόμηση της γνώσεις μέσα από αναζήτηση πληροφοριών. Ακόμα ενισχύει την επικοινωνία και συνεργασία των μαθητών οι οποίοι εμπλέκονται σε διαδικασίες διερεύνησης της γνώσης μέσα σε ένα ελκυστικό περιβάλλον
| |