Με το 2018 ακριβώς πίσω από τη γωνία, η τεχνολογία ήδη σκουπίζει μέσα από τις τάξεις, καθώς οι εκπαιδευτικοί και οι προγραμματιστές δημιουργούν όλο και περισσότερα προϊόντα σχεδιασμένα για να ενισχύσουν την εκπαίδευση.
Οι νέες τεχνολογίες, όπως η AI, η μηχανική μάθηση και το εκπαιδευτικό λογισμικό, δεν αλλάζουν μόνο το πεδίο των σπουδαστών, ανακατεύουν τον ρόλο των εκπαιδευτικών, δημιουργούν φιλοσοφικές αλλαγές στις προσεγγίσεις στη διδασκαλία και αναδιαμορφώνουν την τάξη.

Με την εισροή νέων μαθησιακών μοντέλων διαθέσιμων, οι παραδοσιακές εκπαιδευτικές μέθοδοι αναγκάζονται να εξελιχθούν στην επόμενη δεκαετία. Για να αποκτήσει μια καλύτερη αίσθηση του πού βρίσκονται τα πράγματα, το Business Insider έχει εξετάσει προσεχώς τον αναπτυσσόμενο ρόλο της τεχνολογίας στον τομέα της εκπαίδευσης και περιέγραψε τις προόδους που θα μπορούσαν να διατυπωθούν για το μέλλον.

Η τεχνολογία παρέχει έναν τρόπο ώστε τα μαθησιακά μοντέλα να γίνουν όλο και πιο εξατομικευμένα.

Κάθε μαθητής μαθαίνει διαφορετικά και η τεχνολογία επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να προσαρμόζουν μοναδικά στυλ μάθησης κατά περίπτωση.

“Αυτή τη στιγμή αμφισβητούμε το πρότυπο ότι όλα τα επτά χρονών είναι ακριβώς το ίδιο και πρέπει να εκτίθενται στο ίδιο περιεχόμενο”, δήλωσε ο Brian Greenberg, Διευθύνων Σύμβουλος της Silicon Schools, σε συνέντευξη με την Business Insider. “Ξεκινάμε να αναρωτιόμαστε τι είναι σωστό γι ‘αυτό το επτάχρονο άτομο σε σχέση με αυτό που είναι κατάλληλο για εκείνο το επτάχρονο.”

Τεχνολογίες όπως το DreamBox, ένα λογισμικό εκπαίδευσης μαθηματικών που χρησιμοποιείται σε πολλές αίθουσες διδασκαλίας στις ΗΠΑ, προσαρμόζεται στο επίπεδο δεξιοτήτων κάθε μαθητή και επιτρέπει στους μαθητές να μάθουν με ρυθμό που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες τους.

Το προσαρμοστικό λογισμικό μάθησης αντικαθιστά γρήγορα το ρόλο των σχολικών εγχειριδίων στις αίθουσες διδασκαλίας και οι φοιτητές αντιμετωπίζουν θέματα με τη βοήθεια εξατομικευμένων προγραμμάτων ηλεκτρονικών υπολογιστών που βοηθούν τις ανάγκες τους.

Αναμείνετε την τεχνολογία για να παρουσιάσετε κάποιες φιλοσοφικές αλλαγές στην εκπαίδευση

Με την τεχνολογία που καθιστά ευκολότερη από ποτέ να ερωτάει την Google ή υπολογίζει αβίαστα ένα μαθηματικό πρόβλημα, οι εκπαιδευτικοί καθορίζουν τους τύπους γνώσεων που οι φοιτητές χρειάζονται για να ευδοκιμήσουν σε ένα κορεσμένο με τεχνολογία εργατικό δυναμικό.

Ενώ τα εκπαιδευτικά μοντέλα του παρελθόντος επικεντρώθηκαν στην παροχή στους μαθητές των απαραίτητων δεξιοτήτων για να τους μετατραπούν σε ειδικευμένους εργαζόμενους, οι εκπαιδευτικοί του σήμερα ασχολούνται περισσότερο με τη διδασκαλία των μαθητών πώς να μάθουν μόνα τους.

“Ο πραγματικός σκοπός της εκπαίδευσης είναι να ενδυναμωθεί ο εγκέφαλος με πληροφορίες”, δήλωσε ο Greenberg. «Διδάσκουμε τους μαθητές να μάθουν να σκέφτονται, να μαθαίνουν να μαθαίνουν και να αξιολογούν κριτικά μια κατάσταση».

Ακόμη και με την τεχνολογία που χρησιμοποιείται σε όλο και περισσότερες αίθουσες διδασκαλίας, οι εκπαιδευτικοί θα είναι τόσο σημαντικοί όσο ποτέ.

Ο διευθύνων σύμβουλος των σχολών πυριτίου Brian Greenberg λέει ότι η εξελισσόμενη τεχνολογία δεν υπονομεύει το ρόλο ενός δασκάλου στην τάξη. Αντίθετα, το ενισχύει.

“Η τεχνολογία είναι σημαντική, αλλά είναι πραγματικά μόνο τα μέσα για το τέλος”, είπε ο Greenberg. “Η πραγματική μαγεία είναι να δίνεις στους εκπαιδευτικούς την ελευθερία και την άδεια για το πώς λειτουργεί το σχολείο.”

Με περισσότερα διαθέσιμα δεδομένα για την παρακολούθηση της προόδου κάθε τάξης, οι εκπαιδευτικοί παρέχονται με αυξανόμενη εικόνα για τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές τους αγωνίζονται.

Το λογισμικό εκπαίδευσης για τα μαθηματικά DreamBox παρέχει στους εκπαιδευτικούς καταγραφές και δεδομένα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές μαθαίνουν και προχωρούν, ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να επικεντρωθούν στις περιοχές όπου οι τάξεις τους χρειάζονται τη μεγαλύτερη βοήθεια.

Για να λειτουργήσει επιτυχώς η τεχνολογία στην τάξη, το SVP Learning της DreamBox, Tim Hudson, λέει ότι πρέπει να είναι σε επαφή με τους εκπαιδευτικούς και τις ανάγκες τους. “Είναι σημαντικό να ακούμε καθηγητές και διαχειριστές για να καθορίσουμε τους τρόπους με τους οποίους η τεχνολογία μπορεί να τους βοηθήσει στην τάξη”, δήλωσε ο Hudson στην Business Insider.

Η τεχνητή νοημοσύνη είναι έτοιμη να διαδραματίσει αναπόσπαστο ρόλο.

Το AI κάνει τη μάθημα one-to-one όλο και περισσότερο δυνατή σε τεράστια κλίμακα.

Το Πολεμικό Ναυτικό των Η.Π.Α. εισήγαγε ένα σύστημα διδασκαλίας βασισμένο στο AI που ονομάζεται Εκπαίδευση Κυριαρχία σε ένα αρχικό σχολείο πληροφορικής στην Pensacola. Η πλατφόρμα λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο με έναν εκπαιδευτή του ανθρώπινου δυναμικού, παρακολουθώντας την πρόοδο κάθε μαθητή και παρέχοντας εξατομικευμένες αξιολογήσεις και δοκιμές.

Το Ναυτικό ανέφερε ότι οι σπουδαστές που συνεργάστηκαν με τον ψηφιακό δάσκαλο πραγματοποίησαν τεράστια βήματα στην εκπαίδευσή τους και ότι έλεγαν με συνέπεια υψηλότερα από τους σπουδαστές που είχαν σπουδάσει χωρίς το όφελος του προγράμματος.

Η πλατφόρμα παρέχει μια ματιά στο πώς τα εκπαιδευτικά μοντέλα μπορούν να λειτουργήσουν τα επόμενα 15 χρόνια: υπολογιστές που λειτουργούν ως μεμονωμένοι δάσκαλοι σε αίθουσες διδασκαλίας γεμάτες με διαφορετικούς τρόπους μάθησης.

Οι μαθητές μπορούν να αναλάβουν μεγαλύτερη ευθύνη στην τάξη.

Με τους εκπαιδευτικούς που είναι καλύτερα εξοπλισμένοι για την κατανόηση της μαθησιακής διαδικασίας ενός μαθητή, οι αίθουσες διδασκαλίας διαμορφώνονται γύρω από μικρές ομάδες, με μαθητές που ταιριάζουν μεταξύ τους στο επίπεδο δεξιοτήτων που εργάζονται μαζί.

Ο Greenberg δηλώνει ότι αυτή η μετατόπιση στις εξατομικευμένες ομάδες μάθησης παρέχει στους μαθητές ανεξαρτησία στην τάξη.

“Υπάρχει μια αυξανόμενη ώθηση για τους μαθητές να πάρουν περισσότερη ιδιοκτησία και να έχουν μεγαλύτερη συμμετοχή στο πώς μαθαίνουν”, δήλωσε ο Greenberg. “Η δημιουργία υπηρεσίας στην τάξη βελτιώνει τα κίνητρα του μαθητή.”

Με την προσαρμοστική τεχνολογία που βοηθά τα άτομα σε κάθε επίπεδο δεξιοτήτων, οι μαθητές είναι καλύτερα εξοπλισμένοι για να μάθουν μόνοι τους.

Αυτές είναι οι τεχνολογίες που κάνουν τη διαφορά στην εκπαίδευση αυτή τη στιγμή.

Στο μέλλον, είναι πιθανό να αρχίσουμε να βλέπουμε τις αίθουσες διδασκαλίας να υιοθετούν έναν λόγο ενός προς ένα μεταξύ των παιδιών και των συσκευών. Ακολουθούν τα τεχνολογικά προγράμματα που εκπονούν επί του παρόντος κύματα στον τομέα της εκπαίδευσης:

Τα tablet, όπως το Chromebook της Google, είναι μια ιδανική συσκευή στην αίθουσα διδασκαλίας, επειδή είναι σχετικά φτηνή, εναλλάξιμη, εύκολη στη διαχείριση και παρέχει πρόσβαση σε ένα πλήρες εκπαιδευτικό λογισμικό της Google.
Για τα μαθηματικά, το DreamBox, το Zearn και το ST Math είναι προγράμματα λογισμικού που προσαρμόζονται στους μαθητές καθώς μαθαίνουν.
Στον τομέα των γλωσσικών τεχνών, προγράμματα όπως το No Red Ink, το Achieve 3000 και το Newsela παρέχουν στους μαθητές τρόπους να κατανοούν εύκολα την ανάγνωση και τη γραφή.
Το λογισμικό που επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να διαχειρίζονται και να δοκιμάζουν τις αίθουσες διδασκαλίας τους όπως το Quizlet, γίνεται ευρέως διαδεδομένο.

Και παρά την πλημμύρα της τεχνολογίας μέσα στην τάξη, ο ρόλος της παραμένει να καθοριστεί.

“Η τεχνολογία δεν είναι λύση ασήμι bullet”, δήλωσε ο Greenberg.

“Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς ότι δεν έχουμε οριστικές αποδείξεις ούτε τον τρόπο αλλά και ότι η τεχνολογία βελτιώνει την εκπαίδευση. Είμαστε επιφυλακτικοί αισιόδοξοι ότι η τεχνολογία έχει πολύ τολμηρό αντίκτυπο”.

Το όφελος της Τεχνολογίας στην τάξη είναι ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιείται. Όταν συνδυάζεται με διαπροσωπικές σχέσεις, προσεγμένους εκπαιδευτικούς και εσκεμμένα προγράμματα, η τεχνολογία μπορεί να είναι ένα απίστευτο πλεονέκτημα, αλλά ο Greenberg προειδοποιεί ότι δεν είναι η τελική λύση για την εκπαίδευση.

“Δεν πρόκειται για το να κοιτάς ένα παιδί σε μια οθόνη για έξι ώρες την ημέρα”, είπε ο Greenberg. “Η πραγματική ιστορία για το μέλλον της εκπαίδευσης θα επικεντρωθεί στον τρόπο με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί δομούν και διευθύνουν τις αίθουσες διδασκαλίας τους”. Φυσικά τα παιδιά στο μέλλον είναι έτοιμα για την κατασκευή ιστοσελίδων προσωπικών και είναι εξοικειωμένα με την τις τεχνολογίες