Άρθρο 16ο
Καθήκοντα και υποχρεώσεις Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ως Τεχνικού και Επιστημονικού Συμβούλου

16.1. Για το Υποέργο 1: Υλοποίηση Προγράμματος Επιμόρφωσης 1

Ορίζεται τεχνική στήριξη του ΥΠΕΠΘ από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (ΠΙ), στον τομέα του σχεδιασμού, της οργάνωσης, της υλοποίησης και της αξιολόγησης της επιμόρφωσης, καθώς και της διοίκησης, διαχείρισης και παρακολούθησης του υποέργου. Τα παραδοτέα αυτής της ενότητας εργασίας είναι: μελέτες, εκθέσεις, αναφορές, στατιστικές αναλύσεις, πορίσματα (ΤΔΕ, πδ. 79, σελ. 9). Ειδικότερα το ΠΙ ως Τεχνικός Σύμβουλος:

16.1.1.     Σχεδιάζει και υπολογίζει τις ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό για την ομάδα εργασίας του ΠΙ, που θα είναι υπεύθυνη για την υλοποίηση του Υποέργου 1 και με κατανομή αρμοδιοτήτων, ώστε για την επιλεξιμότητα των δαπανών αμοιβών προσωπικού, να αποδεικνύεται το διακριτό αντικείμενο της απασχόλησής του στο υποέργο και η εκτός κανονικού ωραρίου απασχόλησή του. Ο υπεύθυνος του ΠΙ εισηγείται σχετικά στην ΚΕΕΤΠΕ (§ 7.1.10).

16.1.2.     Συνεργάζεται με το ΥΠΕΠΘ, μέσω της ΚΕΕΤΠΕ, για την εξασφάλιση συστήματος επιμερισμού και πιστοποίησης των αγαθών, εργασιών και υπηρεσιών που παρέχονται κατά την με ίδια μέσα εκτέλεση από τον Τελικό Δικαιούχο του υποέργου, στο οποίο αποτελεί συμπληρωματικό ανάδοχο, και για την αντιστοίχησή τους με τις δαπάνες που πραγματοποιούνται (§ 6.2.1 και 7.2.5).

16.1.3.     Συμβάλλει στη διαμόρφωση πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επιλογή του Συντονιστή και  των Επιτροπών Επιμόρφωσης της Πράξης, για κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης (Παρδ. 3/ ΕΑ1).

16.1.4.     Συγκεντρώνει τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων, βάσει της πρόσκλησης, και τις διαβιβάζει στην αρμόδια επιτροπή, που έχει συγκροτηθεί με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, για να εξετάσει τις αιτήσεις και να εισηγηθεί στην ΚΕΕΤΠΕ την επιλογή των Συντονιστών και των Επιτροπών Επιμόρφωσης. (Παρδ. 3/ ΕΑ1).

16.1.5.     Συμμετέχει στην επιτροπή αξιολόγησης αιτήσεων για την επιλογή των Συντονιστών και  των Επιτροπών Επιμόρφωσης. (Παρδ. 3/ ΕΑ1).

16.1.6.     Διαμορφώνει ανοικτή Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος που θα προσδιορίζει  τα απαιτούμενα προσόντα και τις τεχνικές προδιαγραφές για τη δημιουργία: α) Μητρώου Επιμορφωτών και β) Μητρώου Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης (Παρδ. 1 & 2/ ΕΑ1).

16.1.7.     Συγκεντρώνει τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων, βάσει της υπ΄ αριθμ. 5572/28-11-2000 πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, και τις διαβιβάζει στην αρμόδια επιτροπή, που έχει συγκροτηθεί με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, για να εξετάσει τις αιτήσεις και να εισηγηθεί στην ΚΕΕΤΠΕ την ένταξη Επιμορφωτών και ΚΣΕ (ως προκαταρκτική ένταξη) στα αντίστοιχα μητρώα. (Παρδ. 1 & 2/ ΕΑ1).

16.1.8.     Συμμετέχει στην επιτροπή αξιολόγησης αιτήσεων βάσει της υπ΄ αριθμό 5572/28-11-2000 πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη σύνταξη των Μητρώων  Επιμορφωτών και ΚΣΕ (Παρδ. 1 & 2/ ΕΑ1).

16.1.9.     Στηρίζει, σε συνεργασία με το ΕΑΙΤΥ, την ΚΕΕΤΠΕ για κάθε τροποποίηση της πρόσκλησης για τα Μητρώα Επιμορφωτών και ΚΣΕ (Παρδ. 1 & 2/ ΕΑ1).

16.1.10. Συμμετέχει στην αρμόδια κοινή επιτροπή ΠΙ και ΕΑΙΤΥ που εξετάζει νέες αιτήσεις υποψηφίων Επιμορφωτών και ΚΣΕ και εισηγείται ανά τακτά διαστήματα στην ΚΕΕΤΠΕ για τη συντήρηση και ανανέωση των αντίστοιχων Μητρώων (Παρδ. 1 & 2/ ΕΑ1).

16.1.11. Συντάσσει το περιεχόμενο του Προγράμματος Σπουδών της επιμόρφωσης σε συνεργασία με το ΕΑΙΤΥ και εισηγείται σχετικά στην ΚΕΕΤΠΕ (Παρδ. 4/ ΕΑ2).

16.1.12. Στηρίζει τον καθορισμό του είδους και της μορφής του επιμορφωτικού υλικού που θα σχεδιαστεί και τη σύνταξη των αναγκαίων προδιαγραφών παραγωγής και αξιολόγησής του (Παρδ. 5/ ΕΑ2).

16.1.13. Ορίζει και επιβλέπει τις διαδικασίες σύνταξης, παραγωγής και αναπαραγωγής του υλικού και το παραλαμβάνει (Παρδ. 6 & 7/ ΕΑ2).

16.1.14. Συνεργάζεται με το ΕΑΙΤΥ για  τη στήριξη της ΚΕΕΤΠΕ ως προς τη σύνταξη εγκυκλίων και εντύπων, τον καθορισμό των αρχικών ενεργειών υλοποίησης των επιμορφωτικών προγραμμάτων και των περιόδων επιμόρφωσης, καθώς και το σχεδιασμό της εφαρμογής των απαραίτητων ενεργειών, σε συνάρτηση με το χρόνο και τις περιοχές εφαρμογής (Παρδ. 8/ ΕΑ4).

16.1.15. Διοργανώνει ενημερωτικά σεμινάρια για το Συντονιστή και τα μέλη των Επιτροπών Επιμόρφωσης με σκοπό την παράδοση του επιμορφωτικού υλικού (έντυπου και CD) και πάσης φύσης εντύπων που αφορούν τις ενέργειες της ΕΕ (Παρδ. 7/ ΕΑ4) καθώς και την καθοδήγησή τους σχετικά με τους στόχους της πράξης και τη μέθοδο υλοποίησης του υποέργου, τις ενέργειες προετοιμασίας της υλοποίησης των προγραμμάτων που αναλαμβάνουν οι ΕΕ (επιτόπιος έλεγχος και οριστική πιστοποίηση των ΚΣΕ της περιοχής ευθύνης τους στην αρχή της περιόδου επιμόρφωσης, πρόσκληση στα ΚΣΕ για υποβολή προγραμμάτων στην αρχή της περιόδου επιμόρφωσης, επιλογή και κατανομή των προγραμμάτων στα ΚΣΕ, γνωστοποίηση προγραμμάτων στους εκπαιδευτικούς για υποβολή αιτήσεων συμμετοχής κτλ.), τις ενέργειες ενημέρωσης των ΚΣΕ και των πιστοποιημένων επιμορφωτών που αναλαμβάνουν οι ΕΕ και τις ενέργειες παρακολούθησης, καταγραφής προόδου, ελέγχου και ολοκλήρωσης της διεξαγωγής των προγραμμάτων που αναλαμβάνουν οι ΕΕ (Παρδ. 10/ ΕΑ4).

16.1.16. Διοργανώνει ενημερωτικά σεμινάρια για τα στελέχη εκπαίδευσης (Δ/νσεις Εκπαίδευσης στους νομούς εφαρμογής, διευθυντές σχολείων κτλ.), σχετικά με τη μέθοδο υλοποίησης του υποέργου και τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν, ώστε να δράσουν ως πολλαπλασιαστές ενημέρωσης σε άλλους συναδέλφους τους (Παρδ. 11/ ΕΑ4).

Σε κάθε περίοδο επιμόρφωσης και για το σύνολο της περιοχής ευθύνης του ΠΙ:

16.1.17. Στηρίζει τις ενέργειες οριστικοποίησης των ΚΣΕ από τις ΕΕ στην έναρξη κάθε περιόδου επιμόρφωσης.  Ο υπεύθυνος του ΠΙ εισηγείται σχετικά στην ΚΕΕΤΠΕ (Παρδ. 8/ ΕΑ3).

16.1.18. Συνεργάζεται με τις ΕΕ για την επιλογή και κατανομή των προγραμμάτων στα ΚΣΕ (Παρδ. 8/ ΕΑ4).

16.1.19. Επιβλέπει τις εργασίες παραλαβής και επεξεργασίας των αιτήσεων συμμετοχής των εκπαιδευτικών από τις ΕΕ για τη διεξαγωγή ηλεκτρονικής κλήρωσης για την κατανομή τους στα διαθέσιμα επιμορφωτικά προγράμματα των ΚΣΕ (Παρδ.8/ΕΑ5).

16.1.20. Επιβλέπει τις εργασίες των ΕΕ για τη διεκπεραίωση των συμβάσεων και αποφάσεων ανάθεσης μεταξύ του ΥΠΕΠΘ και των ΚΣΕ (Παρδ. 8/ ΕΑ4).

16.1.21. Διενεργεί, κατά τη διεξαγωγή των προγραμμάτων, δειγματοληπτικούς ελέγχους στα ΚΣΕ, για τη διαπίστωση της τήρησης των όρων της σύμβασης και επιβλέπει τις αντίστοιχες ενέργειες των ΕΕ (Παρδ. 8/ ΕΒ1).

16.1.22. Συντάσσει, με το πέρας κάθε περιόδου επιμόρφωσης, και αποστέλλει στην ΚΕΕΤΠΕ εσωτερική έκθεση αξιολόγησης των ΚΣΕ, των ΕΕ, καθώς και του επιμορφωτικού υλικού. (Παρδ.8/ΕΑ3).

16.1.23. Στηρίζει, με το ΕΑΙΤΥ, το πλαίσιο και τις διαδικασίες για τη διεξαγωγή της έρευνας και της διαμορφωτικής αξιολόγησης του περιεχομένου επιμόρφωσης και του εκπαιδευτικού υλικού (Παρδ. 9/ ΕΑ6).

16.1.24. Στηρίζει, με το ΕΑΙΤΥ, το θέμα τροποποίησης του προγράμματος σπουδών επιμόρφωσης και των προδιαγραφών για την παραγωγή επιπλέον επιμορφωτικού και εκπαιδευτικού υλικού (Παρδ. 9/ ΕΑ6).

16.1.25. Επισημαίνει στην ΚΕΕΤΠΕ, σε συνεργασία με το ΕΑΙΤΥ, στοιχεία από την εφαρμογή της Πράξης,  μετά από ενδιάμεσες αξιολογήσεις ΚΣΕ, επιμορφωτών και ΕΕ, που αφορούν στο εγκεκριμένο επιμορφωτικό υλικό και την ανανέωσή του (Παρδ. 9/ ΕΑ6)

16.1.26. Συνεργάζεται με το ΕΑΙΤΥ για το σχεδιασμό, την οργάνωση και την υλοποίηση της εφαρμογής αναθεωρημένου περιεχομένου επιμόρφωσης και νέου ή  αναθεωρημένου επιμορφωτικού και εκπαιδευτικού υλικού σε περιορισμένο αριθμό προγραμμάτων μέσα στο 2003 (Παρδ. 9/ ΕΑ6).

16.1.27. Σχεδιάζει τις προδιαγραφές για την οργάνωση, στελέχωση και λειτουργία του Help Desk, για την εξ αποστάσεως υποστήριξη των επιμορφούμενων στις περιοχές ευθύνης του και εισηγείται σχετικά στην ΚΕΕΤΠΕ (Παρδ. 12/ ΕΔ3).

16.1.28. Εξασφαλίζει τη λειτουργία του Help Desk για τις περιοχές ευθύνης του και μεριμνά, κατά τη διάρκεια της πράξης, για την παροχή υλικού και πληροφόρησης (Παρδ. 12/ ΕΔ3).

16.1.29. Συνεργάζεται με το ΕΑΙΤΥ για την ανάπτυξη, λειτουργία και υποστήριξη Κέντρου Ενημέρωσης και Πληροφόρησης σε κεντρικό επίπεδο, για το σχεδιασμό και υποστήριξη δράσεων ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης μέσω των ΕΕ, για το σχεδιασμό ενημερωτικού υλικού προς διευκόλυνση του έργου της επιμόρφωσης και για εξασφάλιση συνέχειας μεταξύ των τοπικών δράσεων/ δραστηριοτήτων  (Παρδ. 14/ ΕΔ1).

16.1.30. Συνεργάζεται με τις ΕΕ και εξασφαλίζει τη σύσταση, τεχνική στήριξη και λειτουργία Κέντρων Πληροφόρησης στις έδρες των ΕΕ και συντονίζει τον εφοδιασμό τους με υποστηρικτικό υλικό (βιβλία, πληροφοριακό υλικό, εκπαιδευτικό λογισμικό) (Παρδ. 14/ ΕΔ1).

16.1.31. Εξασφαλίζει τη λειτουργία υποστηρικτικού κόμβου ενημέρωσης και επικοινωνίας μέσω διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (Παρδ. 13/ ΕΔ2).

16.1.32. Ενημερώνει τις ΕΕ, στελέχη εκπαίδευσης και άλλους παράγοντες του έργου για τον τρόπο λειτουργίας  και αξιοποίησης των υποστηρικτικών δομών του υποέργου (Παρδ. 10/ ΕΔ1-5).

16.1.33. Συντονίζει την εισαγωγή στοιχείων, διαβαθμισμένα από τους εμπλεκόμενους φορείς, και την ενημέρωση της βάσης δεδομένων του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης και Παρακολούθησης της Πράξης και επιβλέπει τις ΕΕ της περιοχής ευθύνης του στην εισαγωγή δεδομένων σε αυτό. Τα στοιχεία αυτά θα αφορούν στο σύνολο των διαδικασιών, όπως αυτές προβλέπονται και υλοποιούνται από το MIS.

16.1.34. Εισηγείται, σε συνεργασία με το ΕΑΙΤΥ, για τη συντήρηση του MIS και για τον εντοπισμό αδυναμιών/ παραλείψεων, οι οποίες θα αντιμετωπίζονται με τις αναγκαίες ενέργειες προσαρμογής του, όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο (Παρδ. ΥΕ4/ EΔ5).

16.1.35. Τηρεί αντίγραφα των εξοφλημένων τιμολογίων ή λογιστικών εγγράφων ισοδύναμης αποδεικτικής αξίας, για πραγματοποιηθείσες επιλέξιμες δαπάνες και πληρωμές που πραγματοποιεί στο πλαίσιο του υποέργου και προωθεί τα πρωτότυπα παραστατικά στον Ειδικό Λογαριασμό του ΥΠΕΠΘ (§ 6.2.1, vii και 7.1.7).

16.1.36. Μεριμνά για την τήρηση ή προώθηση στις αρμόδιες υπηρεσίες/ επιτροπές  του Τελικού Δικαιούχου για τη διαχείριση της Πράξης, των πιστοποιητικών παραλαβής των υλικών και υπηρεσιών μελετών, τεχνικών προδιαγραφών και χρηματοδοτικού σχεδίου του υποέργου, εκθέσεων προόδου, εκθέσεων σχετικά με τις επιθεωρήσεις και πιστοποιήσεις των υπηρεσιών στο πλαίσιο του υποέργου, των εγγράφων που αφορούν στην έγκριση επιχορήγησης, στις διαδικασίες δημοπράτησης και σύναψης σύμβασης λογιστικών στοιχείων της Πράξης για καταχώριση στα βιβλία του Τελικού Δικαιούχου  (§ 7.1.6.2 και 7.1.7).

16.1.37. Τηρεί αρχείο δράσεων δημοσιότητας ως προς το φυσικό και οικονομικό του αντικείμενο (§ 9).

16.1.38. Συνεργάζεται για την επισήμανση στοιχείων αναγκαίων για την τεκμηρίωση εισήγησης από την ΚΕΕΤΠΕ σχετικά με την τροποποίηση του ΤΔΕ, σύμφωνα με το άρθρο 10 και το πεδίο 79, σελ. 22 του ΤΔΕ.

16.1.39. Τηρεί στη διάθεση των ελεγκτικών αρχών και οργάνων, υποχρεωτικά επί τρία έτη μετά το τέλος της Πράξης, όλα τα δικαιολογητικά έγγραφα τα σχετικά με την υλοποίηση και τις δαπάνες του υποέργου (§ 8.7).

16.2. Για το Υποέργο 3: Προμήθεια Εξοπλισμού

16.2.1.     Συνεργάζεται με το ΕΑΙΤΥ για την υλοποίηση της προμήθειας ηλεκτρονικών υπολογιστών, εκτυπωτών, λογισμικών συστήματος κτλ., καθώς και του αναγκαίου εξοπλισμού σε έπιπλα για θέσεις εργασίας δομημένες σε δίκτυο (Παρδ./ EΓ).

16.3. Για το Υποέργο 5: Πληροφόρηση, Ενημέρωση και Ευαισθητοποίηση Εκπαιδευτικών, Στελεχών της Επιμόρφωσης

16.3.1.     Στηρίζει συμβουλευτικά το ΥΠΕΠΘ, σε συνεργασία με το ΕΑΙΤΥ, για την επιλογή αναδόχου(ων) που θα υποστηρίξει(ξουν) το ΥΠΕΠΘ στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση Δράσεων Ευαισθητοποίησης και Ενημέρωσης των Εκπαιδευτικών (Παρδ./ EΕ1).

16.3.2.     Συνεργάζεται στην επίβλεψη των εργασιών, ώστε να εξασφαλίζεται ο προπαρασκευαστικός, διαμορφωτικός και δημιουργικός χαρακτήρας της πληροφόρησης, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις εφαρμογής της πράξης (Παρδ./ EΕ1).

16.3.3.     Συνεργάζεται με την ΚΕΕΤΠΕ για τον τελικό συντονισμό, με βάση κοινά πρότυπα, της υλοποίησης:

Ø     Ενεργειών πληροφόρησης- ιστοσελίδα, ενημερωτικά δελτία, ηλεκτρονικό υλικό, έντυπο υλικό, δημοσιοποιήσεις, ανακοινώσεις, αφίσες, ενημερωτικές επιστολές, φυλλάδια, προσκλήσεις κτλ.

Ø     Ενεργειών προώθησης- ημερίδες (Παρδ./ EΕ1).

16.4. Για το Υποέργο 7:Πιστοποίηση Δεξιοτήτων Εκπαιδευτικών

16.4.1.     Συμμετέχει σε κοινή επιτροπή ΕΑΙΤΥ και ΠΙ, για την επιλογή των Κέντρων Πιστοποίησης (ΚεΠις).

16.4.2.     Εισηγείται τη χρησιμοποίηση επιλεγμένων ΚΣΕ της περιοχής ευθύνης του για την πιστοποίηση, σε περίπτωση που καθίσταται πρακτικά ανέφικτη η υλοποίηση της πιστοποίησης σε πανεπιστημιακά εργαστήρια ή εργαστήρια των ΤΕΙ, όπως προβλέπεται.

16.4.3.     Συνεργάζεται με το ΕΑΙΤΥ για τον ορισμό και την τήρηση των ημερομηνιών διεξαγωγής της πιστοποίησης για όλα τα ΚεΠις, σύμφωνα με την αναμενόμενη ροή από την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

16.4.4.      Συνεργάζεται με το ΕΑΙΤΥ για την εισήγηση, σε τακτά χρονικά διαστήματα, μετά από τη δοκιμαστική εφαρμογή και τους ελέγχους της ποιότητας της πιστοποίησης, της πραγματοποίησης ποιοτικών βελτιώσεων της διαδικασίας.

16.4.5.     Συνεργάζεται με το ΕΑΙΤΥ για την εξασφάλιση βαθμολογητών, οι οποίοι θα βαθμολογήσουν εξ αποστάσεως απαντήσεις των εκπαιδευτικών.

16.5. Υποέργο 8: Οικονομοτεχνική και Νομική Υποστήριξη

Συνεργάζεται με τον οικονομοτεχνικό και νομικό σύμβουλο της Πράξης, για θέματα που αφορούν συνολικά την Πράξη και τα υποέργα της, ώστε οι εμπλεκόμενοι:

16.5.1.     Να εξοικειωθούν με τις διαδικασίες ελέγχου και να αποκτήσουν ετοιμότητα για την αντιμετώπιση επίσημων ελέγχων από τα εθνικά και κοινοτικά ελεγκτικά όργανα.

16.5.2.     Να λάβουν παρεμβατική/ διορθωτική υποστήριξη σε οργανωτικά και διαχειριστικά θέματα της Πράξης.

16.5.3.     Να λάβουν συμβουλευτικές υπηρεσίες κατά τις φάσεις ανατροφοδότησης της Πράξης.

16.5.4.     Να ενισχυθούν στην οργάνωση και τη διενέργεια επιτόπιων ελέγχων (Παρδ./ EΖ).

16.5.5.     Να θέσουν στη διάθεση ορκωτών ελεγκτών οικονομικά και άλλα απαραίτητα στοιχεία που θα ζητηθούν κατά τη διενέργεια δειγματοληπτικών ελέγχων (auditing) (Παρδ./ EΖ).

16.6. Για το Υποέργο 9: Αξιολόγηση Επιμόρφωσης

16.6.1  Στηρίζει το σχεδιασμό του πλαισίου και την ανάπτυξη μεθοδολογίας διεξαγωγής αξιολόγησης της Πράξης.

16.6.2  Στηρίζει τον καθορισμό των προδιαγραφών για την πραγματοποίηση ερευνών, που θα παράσχουν ποσοτικά και ποιοτικά συμπεράσματα για:

Ø     Τα συνολικά αποτελέσματα της επιμόρφωσης-πιστοποίησης κατά εκπαιδευτική περιφέρεια, νομό, γεωγραφική περιφέρεια, ειδικό στόχο επιμόρφωσης κλπ.

Ø     Τις ενδεχόμενες αδυναμίες του υλικού επιμόρφωσης-πιστοποίησης.

Ø     Την αξιολόγηση της διαδικασίας επιμόρφωσης συνολικά αλλά και κατά ΚΣΕ.

16.6.1  Συνεργάζεται για την πραγματοποίηση ενεργειών για την επιλογή αναδόχου(ων) της διεξαγωγής της αξιολόγησης.

16.6.2  Συνεργάζεται για την ομαλή παροχή πληροφοριών και στοιχείων της Πράξης, μέσω του  MIS, και των εμπλεκόμενων φορέων της Πράξης (ΕΕ, ΚΣΕ, ΚεΠις κλπ) στις ομάδες που εκπονούν τις έρευνες αξιολόγησης.

16.6.3  Επιβλέπει τις διαδικασίες εκτύπωσης και έκδοσης της τελικής αξιολόγησης της Πράξης (Παρδ./ EΗ).

16.6.4  Συνεργάζεται με το ΕΑΙΤΥ για τη μελέτη των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης και τη σύνταξη σχετικών εκθέσεων και πορισμάτων.