Οργάνωση του Εργου
Οι οργανωτικές, διοικητικές και υποστηρικτικές δομές για την ομαλή υλοποίηση του έργου, με δεδομένη την έκτασή του, περιλαμβάνουν:
1. Τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥπΕΠΘ, το οποίο είναι ο φορέας υλοποίησης του έργου.
2. Την Κεντρική Επιτροπή Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ (ΚΕΕΤΠΕ), η οποία έχει συσταθεί στο ΥπΕΠΘ και θα έχει τη συνολική ευθύνη διοίκησης του έργου, συνεπικουρούμενη όπου απαιτείται από Υποεπιτροπές Υποστήριξης (ΥΥ).
3. Τους φορείς επιστημονικής και τεχνικής υποστήριξης του έργου: α. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, β. Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (EAITY).
4. Τις Επιτροπές Επιμόρφωσης (ΕΕ).
5. Τους συμμετέχοντες:
α.Τα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (ΚΣΕ), στις εγκαταστάσεις των οποίων θα διεξαχθούν τα προγράμματα επιμόρφωσης.
β. Οι επιμορφωτές, οι οποίοι περιλαμβάνονται στο σχετικό Μητρώο που έχει καταρτιστεί και θα ενημερώνεται περιοδικά.
γ. Τις Διευθύνσεις Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίες θα συμβάλλουν, ως προς το σκέλος των αρμοδιοτήτων τους, στην έγκαιρη και απρόσκοπτη διακίνηση σχετικών διοικητικών εγγράφων (Εγκύκλιοι, Υπουργικές Αποφάσεις, κλπ) προς τις σχολικές μονάδες της περιοχής τους,
δ. Τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων, οι οποίοι στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους καλούνται να συνεργαστούν με τις ΕΕ, ώστε να διεκπεραιώνεται έγκαιρα τόσο η διαδικασία συμπλήρωσης των αιτήσεων εγγραφής των εκπαιδευτικών, όσο και κάθε απαιτούμενη διαδικασία ενημέρωσης.
© 2002, Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και ΘρησκευμάτωνΤο έργο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (όπως και του Ερευνητικού Ακαδημαϊκού Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑΙΤΥ))περιλαμβάνει:
α) το συντονισμό των Επιτροπών Επιμόρφωσης (ΕΕ),
β) την παροχή υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης για τις ανάγκες του έργου και
γ) τη λειτουργία υποστηρικτικών μηχανισμών (Help Desk). Για το σκοπό αυτό θα δημιουργηθεί υποστηρικτικός ηλεκτρονικός κόμβος, ο οποίος θα ενημερώνεται και θα ανανεώνεται σύμφωνα με τις ανάγκες του έργου, περιλαμβάνοντας ενημερωτικό υλικό τεχνικής και υποστηρικτικής υφής.
Οι περιοχές ευθύνης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου είναι οι ακόλουθες:
Α΄ Αθήνας, Ν. Βοιωτίας, Ν. Ευβοίας, Ν. Λάρισας, Ν. Μαγνησίας, Ν. Καρδίτσας, Ν. Τρικάλων, Ν. Ημαθίας, Ν. Πιερίας, Α΄ Θεσσαλονίκης, Β΄ Θεσσαλονίκης, Ν. Χαλκιδικής, Ν. Φλώρινας, Ν. Γρεβενών, Ν. Δράμας, Ν. Καστοριάς, Ν. Κιλκίς, Ν. Κοζάνης, Ν. Πέλλας, Ν. Σερρών, Ν. Καβάλας, Ν. Ξάνθης, Ν. Ροδόπης, Ν. Έβρου, Ν. Δωδεκάνησου, Ν. Σάμου, Ν. Χίου, Ν. Λέσβου, Ν. Ηρακλείου, Ν. Λασιθίου, Ν. Ρεθύμνου και Ν. Χανίων.
Το έργο του Ερευνητικού Ακαδημαϊκού Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑΙΤΥ) (όπως και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου)περιλαμβάνει:
α) το συντονισμό των Επιτροπών Επιμόρφωσης (ΕΕ),
β) την παροχή υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης για τις ανάγκες του έργου και
γ) τη λειτουργία υποστηρικτικών μηχανισμών (Help Desk). Για το σκοπό αυτό θα δημιουργηθεί υποστηρικτικός ηλεκτρονικός κόμβος, ο οποίος θα ενημερώνεται και θα ανανεώνεται σύμφωνα με τις ανάγκες του έργου, περιλαμβάνοντας ενημερωτικό υλικό τεχνικής και υποστηρικτικής υφής.
Οι περιοχές ευθύνης του Ερευνητικού Ακαδημαϊκού Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών είναι οι ακόλουθες:
Ν. Αχαΐας, Ν. Ηλείας, Ν. Μεσσηνίας, Ν. Αρκαδίας, Ν. Λακωνίας, Ν. Αργολίδος, Ν. Κορινθίας, Β' Αθηνών, Γ' Αθηνών, Δ' Αθηνών, Ανατολικής Αττικής, Δυτικής Αττικής, Πειραιώς, Ν. Κυκλάδων, Ν. Φθιώτιδος, Ν. Φωκίδος, Ν. Ευρυτανίας, Ν. Αιτωλοακαρνανίας, Ν. 'Aρτας, Ν. Πρεβέζης, Ν. Ιωαννίνων, Ν. Θεσπρωτίας, Ν. Κέρκυρας, Ν. Λευκάδος, Ν. Κεφαλληνίας και Ν. Ζακύνθου.
Οι Επιτροπές Επιμόρφωσης έχουν την ευθύνη της διαδικασίας επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην περιοχή ευθύνης τους. Γενικά οι Επιτροπές Επιμόρφωσης:
α) αναλαμβάνουν την αρχική ενημέρωση και τη συνεχή παροχή πληροφοριών στους εκπαιδευτικούς για τη διαδικασία ένταξής τους στα επιμορφωτικά προγράμματα,
β) εισηγούνται για την οριστικοποίηση του καταλόγου των ΚΣΕ της περιοχής ευθύνης τους,
γ) παρακολουθούν και αξιολογούν τη διεξαγωγή των προγραμμάτων επιμόρφωσης,
δ) ενημερώνουν τους υπευθύνους των ΚΣΕ για τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν κατά την υλοποίηση των προγραμμάτων επιμόρφωσης, καθώς και τους Πιστοποιημένους Επιμορφωτές, τους οποίους τα ΚΣΕ θα έχουν επιλέξει από το Μητρώο Επιμορφωτών, σε θέματα που σχετίζονται με τη διδακτική χρήση του επιμορφωτικού υλικού, καθώς και για άλλα συναφή με την επιμόρφωση θέματα, και
ε) παρέχουν στήριξη, υλικό και βοήθεια στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Κάθε επιτροπή έχει πέντε μέλη, ο αριθμός των οποίων μπορεί να αυξομειώνεται, ανάλογα με το πλήθος των σχολείων της κάθε Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Αντιστοιχεί τουλάχιστον μια Επιτροπή Επιμόρφωσης σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Οι Επιτροπές Επιμόρφωσης θα λειτουργήσουν σε χώρους οι οποίοι θα παραχωρηθούν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και θα λειτουργήσουν και ως Κέντρα Πληροφόρησης των ενδιαφερομένων. Στις Επιτροπές Επιμόρφωσης θα παραχωρηθεί υπολογιστικός και δικτυακός εξοπλισμός, τηλεπικοινωνιακή υποδομή, καθώς και υποστηρικτικό υλικό (πληροφοριακό υλικό και εκπαιδευτικό λογισμικό).
Το επιμορφωτικό υλικό, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί στα προγράμματα επιμόρφωσης, θα παραχωρηθεί στις ΕΕ και θα είναι σύμφωνο με το πρόγραμμα σπουδών που έχει ήδη καταρτιστεί από το ΥπΕΠΘ.
Κατάλογος των Επιτροπών Επιμόρφωσης βρίσκεται στο Πληροφοριακό Υλικό.
Η επιμόρφωση θα υλοποιηθεί στα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (ΚΣΕ) που διαθέτουν τον κατάλληλο χώρο με τον απαιτούμενο υπολογιστικό, δικτυακό και τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό.
Τα ΚΣΕ που έχουν ήδη ενταχθεί στον προκαταρκτικό κατάλογο, σύμφωνα με τα στοιχεία που είχαν υποβάλει σε σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, θα πιστοποιηθούν οριστικά και θα ενταχθούν στο σχετικό Μητρώο, μετά από επισκέψεις που θα πραγματοποιηθούν από μέλη των ΕΕ, ώστε να διαπιστωθούν οι απαιτούμενες προϋποθέσεις υλοποίησης των κύκλων μαθημάτων στους χώρους τους.
Τα εγκεκριμένα ΚΣΕ επιλέγουν για τα προγράμματα Επιμορφωτές από το Μητρώο Επιμορφωτών, υποβάλλουν στις ΕΕ σχέδια προγραμμάτων που πρόκειται να υλοποιήσουν και παραλαμβάνουν από τις ΕΕ το επιμορφωτικό υλικό.
Τα τμήματα θα αποτελούνται από 10-15 επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς, σύμφωνα και με την πιστοποιημένη δυναμικότητα των ΚΣΕ. Τμήματα αποτελούμενα από λιγότερους των 10 ή περισσότερους των 15 επιμορφούμενων δεν θα λειτουργήσουν.
Κατάλογος των Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης βρίσκεται στο Πληροφοριακό Υλικό.
Η Κεντρική Επιτροπή Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ (ΚΕΕΤΠΕ) έχει αρμοδιότητες και υποχρεώσεις ως προς το σχεδιασμό, τη διοίκηση, την οργάνωση της διοίκησης/μηχανισμού υλοποίησης και ελέγχου του έργου.
Κατάλογος των Επιμορφωτών βρίσκεται στο Πληροφοριακό Υλικό.
Η διαδικασία πιστοποίησης των δεξιοτήτων και γνώσεων των εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ θα υλοποιηθεί στα Κέντρα Πιστοποίησης, τα οποία θα είναι πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια ΑΕΙ και ΤΕΙ, που θα επιλεγούν με ανοικτή διαδικασία.
Οι ημερομηνίες για τη διεξαγωγή της πιστοποίησης θα προγραμματιστούν σύμφωνα με την αναμενόμενη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στα προγράμματα επιμόρφωσης. Ο εκπαιδευτικός που επιθυμεί να πιστοποιηθεί, θα συμπληρώνει ηλεκτρονικά αίτηση στον Υποστηρικτικό Κόμβο, επιλέγοντας το Κέντρο Πιστοποίησης, όπου τον ενδιαφέρει να πιστοποιηθεί. Η διαδικασία πιστοποίησης θα διαρκεί 3 ώρες. Κάθε εκπαιδευτικός θα έχει στη διάθεσή του τρεις δυνατότητες συμμετοχής στη διαδικασία πιστοποίησης, οι οποίες θα πρέπει να απέχουν χρονικά μεταξύ τους τουλάχιστον ένα μήνα.
Στη διαδικασία πιστοποίησης θα προβλεφθεί η δυνατότητα συμμετοχής εκπαιδευτικών χωρίς προηγουμένως να έχουν παρακολουθήσει το πρόγραμμα επιμόρφωσης, με δική τους ευθύνη και εφόσον θεωρούν ότι διαθέτουν τις απαιτούμενες ικανότητες.
Την επιστημονική και τεχνική υποστήριξη της πιστοποίησης έχει το Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑΙΤΥ).